Πρωταρχικός στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η μείωση του βάρους των μοντέλων που κατασκευάζουν. Αναζητούν τρόπους και μεθόδους για να περιορίσουν το βάρος των επιμέρους τμημάτων και να δημιουργήσουν ένα σύνολο με το μικρότερο δυνατό βάρος. Όσο πιο μικρό είναι το βάρος τόσο μικρότερη ποσότητα ενέργειας απαιτείται για να κινηθεί το αυτοκίνητο. Βέβαια στην κίνηση του αυτοκινήτου με την λιγότερη δυνατή ενέργεια καθοριστικό ρόλο παίζουν και άλλοι παράγοντες όπως η αεροδυναμική, οι διαστάσεις και η αρχιτεκτονική του αμαξώματος.
Ενδεικτικό της προσπάθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών για περιορισμό του βάρους των μοντέλων είναι και το παράδειγμα του Honda NSX-R. Το ιαπωνικό supercar, κυκλοφόρησε το 1992 και το πρόγραμμα εξέλιξής του έχει σαν βασικό άξονα την μείωση του βάρους.
Η μείωση
Οι μηχανικοί της Honda πήραν σαν βάση το κουπέ NSX και ξεκίνησαν ένα επιθετικό πρόγραμμα μείωσης βάρους. Αφαιρέθηκαν η ηχομόνωση, το ηχοσύστημα, το εφεδρικό ελαστικό, το σύστημα κλιματισμού και ο έλεγχος πρόσφυσης καθώς και μέρος του ηλεκτρικού εξοπλισμού. Τα ηλεκτρικά δερμάτινα καθίσματα αντικαταστάθηκαν με ελαφριά αγωνιστικά καθίσματα από carbon-kevlar κατασκευασμένα από τη Recaro για τη Honda. Ωστόσο, διατηρήθηκαν τα ηλεκτρικά παράθυρα και οι ηλεκτρικοί ρυθμιστές καθισμάτων μπροστά/πίσω. Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου αντικαταστάθηκαν με ελαφρύτερες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου που παράγονται από την Enkei, γεγονός που μείωσε το μη αναρτημένο βάρος του αυτοκινήτου. Το τυπικό δερμάτινο πόμολο αλλαγής ταχυτήτων αντικαταστάθηκε με ένα γλυπτό κομμάτι τιτανίου. Συνολικά, η Honda κατάφερε να μειώσει το βάρος κατά περίπου 120 κιλά σε σύγκριση με το τυπικό NSX, με αποτέλεσμα το τελικό βάρος του NSX-R να είναι 1.230 κιλά.
Ενώ το NSX προοριζόταν πάντα να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης, οι μηχανικοί είχαν κάνει ορισμένους συμβιβασμούς προκειμένου να επιτύχουν μια κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της ακατέργαστης απόδοσης και της καθημερινής οδηγικής ικανότητας. Για εκείνους τους πελάτες του NSX που αναζητούν μια εμπειρία αγώνων χωρίς συμβιβασμούς, η Honda αποφάσισε το 1992 να παράγει μια έκδοση του NSX ειδικά τροποποιημένη για ανώτερες επιδόσεις πίστας σε βάρος των συνηθισμένων ανέσεων. Έτσι, γεννήθηκε το NSX Type R (ή NSX-R). Η Honda επέλεξε να χρησιμοποιήσει το ονοματεπώνυμό της Type R για να προσδιορίσει τις ικανότητες του NSX-R που είναι προσανατολισμένες στον αγώνα.
Ξεκινώντας στα τέλη Νοεμβρίου 1992, η Honda παρήγαγε περιορισμένο αριθμό 483 παραλλαγών NSX-R αποκλειστικά για την ιαπωνική εγχώρια αγορά. Ο προαιρετικός εξοπλισμός του εργοστασίου, όπως κλιματισμός, στερεοφωνικό σύστημα Bose, εσωτερική επένδυση από ανθρακονήματα στην κεντρική κονσόλα, καθώς και οι πόρτες και οι μεγαλύτεροι τροχοί βαμμένοι σε White Championship (16 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω) ήταν διαθέσιμοι. Η παραγωγή του NSX-R ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Τα παραπλανητικά «τιτιβίσματα» του Μασκ - Το Χ στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Οι ψευδείς ή παραπλανητικοί ισχυρισμοί του δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ σχετικά με τις εκλογές στις ΗΠΑ έχουν συγκεντρώσει 2 δισεκατομμύρια προβολές
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Από την πυρηνική ενέργεια στην κβαντική μηχανική - Πώς οι Big Tech θα σβήσουν τη δίψα της AI για ενέργεια
Οι Big Tech έχουν εξασφαλίσει συμφωνίες πυρηνικής ενέργειας αξίας δισ. δολαρίων - Στο βάθος πάντα υπάρχει και η προοπτική των κβαντικών υπολογιστών
Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες - Πώς ένα σπάνιο είδος ματαιώνει data center της Meta
Η Meta βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στους επενδυτές ότι το στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη θα αποφέρει καρπούς
TikTok: Κατηγορούμενο για αυτοκτονίες εφήβων – Αγωγή από επτά οικογένειες
Ο αλγόριθμος του TikTok φέρεται να προτείνει σε εφήβους βίντεο που προωθούν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.
«Είμαστε στο έλεος της Google» - Πώς μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
Όσοι απευθύνονται στη Google για να τους λύσει τις απορίες μπορεί να δουν δραματικά διαφορετικές όψεις του κόσμου
Χιντζίδης (Performance Technologies): Η Εναλλακτική μας προετοίμασε για την Κύρια Αγορά του ΧΑ
Ο Διονύσης Χιντζίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Performance Technologies, μίλησε για την πορεία της εταιρείας μέχρι την Κύρια Αγορά
Γιατί ο Ζάκερμπεργκ δεν θα πάψει να ξοδεύει ασύστολα για τεχνητή νοημοσύνη
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θεωρεί ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης ωθεί τα κέρδη της Meta Platforms
Πώς οι Big Tech κερδίζουν σήμερα για να επενδύσουν στο μέλλον
Οι τεχνολογικοί γίγαντες διαφημίζουν πραγματικές νίκες σήμερα για να δικαιολογήσουν τεράστιες επενδύσεις αύριο και οι επενδυτές στηρίζουν, ως ένα σημείο
Η Huawei ακόμα παλεύει να ανακάμψει από τις κυρώσεις, λέει ο ιδρυτής
Ο Ρεν Ζενγκφέι λέει ότι παρά την θεαματική ανάκαμψη η Huawei δεν έχει ξεπεράσει τα προβλήματά της