
Πρωταρχικός στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η μείωση του βάρους των μοντέλων που κατασκευάζουν. Αναζητούν τρόπους και μεθόδους για να περιορίσουν το βάρος των επιμέρους τμημάτων και να δημιουργήσουν ένα σύνολο με το μικρότερο δυνατό βάρος. Όσο πιο μικρό είναι το βάρος τόσο μικρότερη ποσότητα ενέργειας απαιτείται για να κινηθεί το αυτοκίνητο. Βέβαια στην κίνηση του αυτοκινήτου με την λιγότερη δυνατή ενέργεια καθοριστικό ρόλο παίζουν και άλλοι παράγοντες όπως η αεροδυναμική, οι διαστάσεις και η αρχιτεκτονική του αμαξώματος.
Ενδεικτικό της προσπάθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών για περιορισμό του βάρους των μοντέλων είναι και το παράδειγμα του Honda NSX-R. Το ιαπωνικό supercar, κυκλοφόρησε το 1992 και το πρόγραμμα εξέλιξής του έχει σαν βασικό άξονα την μείωση του βάρους.
Η μείωση
Οι μηχανικοί της Honda πήραν σαν βάση το κουπέ NSX και ξεκίνησαν ένα επιθετικό πρόγραμμα μείωσης βάρους. Αφαιρέθηκαν η ηχομόνωση, το ηχοσύστημα, το εφεδρικό ελαστικό, το σύστημα κλιματισμού και ο έλεγχος πρόσφυσης καθώς και μέρος του ηλεκτρικού εξοπλισμού. Τα ηλεκτρικά δερμάτινα καθίσματα αντικαταστάθηκαν με ελαφριά αγωνιστικά καθίσματα από carbon-kevlar κατασκευασμένα από τη Recaro για τη Honda. Ωστόσο, διατηρήθηκαν τα ηλεκτρικά παράθυρα και οι ηλεκτρικοί ρυθμιστές καθισμάτων μπροστά/πίσω. Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου αντικαταστάθηκαν με ελαφρύτερες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου που παράγονται από την Enkei, γεγονός που μείωσε το μη αναρτημένο βάρος του αυτοκινήτου. Το τυπικό δερμάτινο πόμολο αλλαγής ταχυτήτων αντικαταστάθηκε με ένα γλυπτό κομμάτι τιτανίου. Συνολικά, η Honda κατάφερε να μειώσει το βάρος κατά περίπου 120 κιλά σε σύγκριση με το τυπικό NSX, με αποτέλεσμα το τελικό βάρος του NSX-R να είναι 1.230 κιλά.
Ενώ το NSX προοριζόταν πάντα να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο παγκόσμιας κλάσης, οι μηχανικοί είχαν κάνει ορισμένους συμβιβασμούς προκειμένου να επιτύχουν μια κατάλληλη ισορροπία μεταξύ της ακατέργαστης απόδοσης και της καθημερινής οδηγικής ικανότητας. Για εκείνους τους πελάτες του NSX που αναζητούν μια εμπειρία αγώνων χωρίς συμβιβασμούς, η Honda αποφάσισε το 1992 να παράγει μια έκδοση του NSX ειδικά τροποποιημένη για ανώτερες επιδόσεις πίστας σε βάρος των συνηθισμένων ανέσεων. Έτσι, γεννήθηκε το NSX Type R (ή NSX-R). Η Honda επέλεξε να χρησιμοποιήσει το ονοματεπώνυμό της Type R για να προσδιορίσει τις ικανότητες του NSX-R που είναι προσανατολισμένες στον αγώνα.
Ξεκινώντας στα τέλη Νοεμβρίου 1992, η Honda παρήγαγε περιορισμένο αριθμό 483 παραλλαγών NSX-R αποκλειστικά για την ιαπωνική εγχώρια αγορά. Ο προαιρετικός εξοπλισμός του εργοστασίου, όπως κλιματισμός, στερεοφωνικό σύστημα Bose, εσωτερική επένδυση από ανθρακονήματα στην κεντρική κονσόλα, καθώς και οι πόρτες και οι μεγαλύτεροι τροχοί βαμμένοι σε White Championship (16 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω) ήταν διαθέσιμοι. Η παραγωγή του NSX-R ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Τι περιμένουν οι επενδυτές απο τον Ιλον Μασκ ;
Απαντήσεις για την πτώση των πωλήσεων αλλά και για την παραγωγή ενός φθηνότερου μοντέλου της Tesla αναμένουν οι επενδυτές

Η Huawei έτοιμη να προωθήσει προηγμένο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης
Το νέο τσιπ τεχνητής νοημοσύνης 910C που ετοιμάζει η Huawei έρχεται τη στιγμή που η Κίνα αναζητά εναλλακτικές λύσεις στα τσιπ της Nvidia

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Πάτησε Γη ο γηραιότερος Αμερικανός αστροναύτης
Για τον Νταν Πέτιτ ήταν η τέταρτη αποστολή, αυξάνοντας τον συνολικό χρόνο του στο διάστημα σε 590 ημέρες

Το γεωστρατηγικό πόκερ με τα data centers – Ο άξονας Κρήτης - Κοζάνης
Η «ξαφνική» εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης έφερε στο προσκήνιο μία ακόμη διάσταση της πολύτιμης γεωγραφικής θέσης της Ελλάδος: σταυροδρόμι δεδομένων και κόμβος data centers

Οι νέες απαιτήσεις της Google για τηλέφωνα και tablet Android
Η Google αυξάνει τον ελάχιστο αποθηκευτικό χώρο που πρέπει να έχουν οι συσκευές Android

Microsoft: Αναπτύσσει εργαλείο AI που λαμβάνει στιγμιότυπα οθόνης και προκαλεί… ανησυχία
Η Microsoft ανέστειλε τη λειτουργία το 2024 αφού πρώτη την δοκίμασε σε έναν μικρό αριθμό χρηστών και τώρα το επαναφέρει.

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν