Η κακοκαιρία «Ελπίδα» αλλά και η μειωμένη ζήτηση ειδικά το πρώτο 15νθήμερο του έτους «πάγωσαν» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο.
Με βάση τις πιο πρόσφατες μετρήσεις της NielsenIQ, οι πωλήσεις σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων τον Ιανουάριο εφέτος παρουσίασαν αρνητική τάση στο -3,4%, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021.
Αναλυτικά, ο τζίρος διαμορφώθηκε λίγο κάτω από τα 704 εκατ. ευρώ έναντι σχεδόν 729 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων, δεν θα πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός ότι την περίοδο σύγκρισης οι συνθήκες της ευρύτερης αγοράς ήταν αρκετά διαφορετικές, καθώς επικρατούσε καθεστώς lockdown, οπότε και η in home κατανάλωση ήταν ιδιαίτερα υψηλή.
Συγκρίνοντας πάντως τον τζίρο του λιανεμπορίου με δύο χρόνια πίσω, οπότε και επικρατούσαν κανονικές, προ-covid συνθήκες στην αγορά, ο φετινός τζίρος του Ιανουαρίου είναι αυξημένος σημαντικά, κατά +11,2%, σε σχέση με αυτόν του 2020.
Η πορεία ανά εβδομάδα
Εξετάζοντας στη συνέχεια πιο αναλυτικά τις τάσεις ανά εβδομάδα, η πρώτη του χρόνου παρουσίασε την πιο αρνητική τάση, στο -12,4%, ωστόσο θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι την 3η Ιανουαρίου υπήρξαν ορισμένες αλυσίδες που δεν λειτούργησαν, λόγω απογραφής.
Αρνητικός, αν και αρκετά πιο συγκρατημένος ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης της δεύτερης εβδομάδας, στο -1,8%, ενώ την τρίτη εβδομάδα υπήρξε ανάκαμψη και μια θετική τάση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, στο +2,7%.
Όσον αφορά στην τελευταία εβδομάδα του μήνα η κακοκαιρία, καθώς και τα προβλήματα λειτουργίας και ανατροφοδότησης πολλών καταστημάτων κατέληξαν σε μια αρνητική τάση της τάξης του -2,3%, με την Αττική να συμβάλλει κατά το ήμισυ σε αυτό τον αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης.
«Φρέναρε» η Αττική
Ειδικότερα για την Αττική και μέσα από την ανάλυση των ημερήσιων στοιχείων πωλήσεων που διαθέτει η NielsenIQ για συγκεκριμένους λιανέμπορους, σε συνδυασμό και με τα weather facts, που έχει εντάξει στις βάσεις δεδομένων της, είναι άξιο σχολιασμού το γεγονός ότι την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου, λόγω της χιονόπτωσης και της μεγάλης πτώσης της μέσης θερμοκρασίας, παρατηρήθηκαν διαφορές στις δυναμικές (βαρύτητες) των ημερών.
Συγκεκριμένα, ενώ τις προηγούμενες εβδομάδες του Ιανουαρίου η ημέρα Τρίτη συγκέντρωνε κατά μέσο όρο to 14% των εβδομαδιαίων πωλήσεων, την τελευταία Τρίτη του Ιανουαρίου η συνεισφορά της έπεσε στο 9%, καθώς προφανώς οι αγοραστές απέφυγαν τις μετακινήσεις τις ημέρες της έντονης χιονόπτωσης.
Μέσα από την ίδια ανάλυση των ημερήσιων στοιχείων προέκυψε ότι αυξήθηκε αντίστοιχα η συνολική βαρύτητα της Παρασκευής και του Σαββάτου την τελευταία εβδομάδα του μήνα, από 42% που ήταν ο μέσος όρος των προηγούμενων εβδομάδων στο 49%, οπότε και είχε αρχίσει λίγο να εξομαλύνεται η κατάσταση με τα χιόνια και τις δυσκολίες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και της δυσκολίας μετακίνησης των αγοραστών.
Latest News
H Θεσσαλονίκη κόμβος επενδύσεων και ανάπτυξης - Εκταμιεύσεις άνω των €2 δισ.
Στο πλαίσιο της περιοδείας εγκαινιάστηκε το νέο κτήριο της Eurobank, όπου στεγάζονται οι Μονάδες Corporate & Investment Banking και Private Banking
Περισσότεροι από 2 στους 5 έχουν ακούσει περιστατικό έμφυλης βίας σε γυναίκα με αναπηρία
Αποακυηπτικά τα συμπεράσματα έρευνας της Focus Bari για λογαριασμό της ΔΕΗ με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών με αναπηρία
Τι έκανε η ΓΣΕΒΕΕ στην Ετήσια Ευρωπαϊκή Συνέλευση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στη Βουδαπέστη
Η συμμετοχή της ΓΣΕΒΕΕ υπογραμμίζει τη δέσμευση της Συνομοσπονδίας να βρίσκεται σε πρώτη γραμμή στις ευρωπαϊκές διαβουλεύσεις
Περιοδεία Καφούνη και Καπράλου στις Τοπικές Αγορές της Περιφέρειας
Σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους συμφωνήθηκαν οι προτεραιότητες - Καφούνης: Πολύτιμος και αναγκαίος ο διάλογος
Intracom Telecom: Επένδυση 45 εκατ. ευρώ για νέα μονάδα παραγωγής
Η κατασκευή της μονάδας στη Δυτική Μακεδονία από την Intracom Telecom θα ξεκινήσει εντός του 2025 και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών
Καλπάζουν οι τιμές του καφέ - Έρχονται αυξήσεις χωρίς κατάργηση του ΕΦΚ [γραφήματα]
Σε υψηλό 13 ετών βρίσκονται οι τιμές του καφέ - Η προειδοποίηση της Ελληνικής Ένωσης Καφέ για το ενδεχόμενο νέων αυξήσεων
Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΒΕΑ και Attica Bank
Προνομιακές υπηρεσίες και προϊόντα, ειδικά σχεδιασμένα για να καλύψουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου
Μείωση πωλήσεων και συρρίκνωση της κερδοφορίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις - Τι «είδε» η ICAP
Οι επιδόσεις αποτυπώθηκαν από την ICAP CRIF με βάση την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών από 17.951 ελληνικές επιχειρήσεις
NBG Securities: Τα 7 σημεία - κλειδιά για τις ελληνικές τράπεζες
Ο κλάδος ανέφερε ένα υγιές γ' τρίμηνο του 2024 με την αύξηση των βασικών εσόδων να αντικατοπτρίζει την ανθεκτικότητα των επιτοκιακών εσόδων
Πώς θα ψωνίσουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα - Τι δείχνει έρευνα
Τιμή, ποιότητα και προσφορές τα βασικά αγοραστικά κριτήρια για τους Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young για το λιανεμπόριο