Η Google ανακοίνωσε την πρόθεσή της να υιοθετήσει νέους περιορισμούς στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, μεταξύ των οποίων και την διακοπή «παρακολούθησης» σε όλες τις εφαρμογές στο οικοσύστημα Android.
Πρόκειται ουσιαστικά για κίνηση ανάλογη αυτής στην οποία προχώρησε η Apple πέρυσι και ανέτρεψε τις διαφημιστικές πρακτικές αρκετών εταιρειών, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των εσόδων τους από την ψηφιακή διαφήμιση.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Google, αναπτύσσει ένα νέο τρόπο διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, στην ουσία ένα μοναδικό «νήμα χαρακτήρων» που θα πιστοποιούν την συσκευή του χρήστη. Αυτή η «ψηφιακή ταυτότητα» στα smartphones αρκετά συχνά χρησιμοποιείται για να μοιράζονται διαφημιστές και διαφημιζόμενοι δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες των καταναλωτών-χρηστών.
Οι επερχόμενες αλλαγές ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά μεγάλους οργανισμούς που βασίζονται στο tracking των χρηστών διαμέσου των διαφόρων εφαρμογών, όπως ακριβώς συμβαίνει με την πλατφόρμα του Facebook. Η επίπτωση των περυσινών αλλαγών της Apple ήταν δραματική για τα οικονομικά μεγέθη της Meta (μητρικής εταιρείας του Facebook).
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η ίδια η Meta τον προηγούμενο μήνα, «οι αλλαγές στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων από την Apple θα μειώσει τις πωλήσεις της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης φέτος κατά περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια». Αυτή και μόνο η διαπίστωση ήταν αρκετή για την εταιρεία να χάσει περί τα 232 δισεκατομμύρια δολάρια από τη χρηματιστηριακή της αξία σε μία και μόνο ημέρα, καταλήγοντας σε αξία κάτω από τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σημειώνεται ότι η αξία της Meta τον Ιούνιο του 2021 υπολογίζεται ότι ξεπερνούσε σε αξία το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια.
Παρόλα αυτά η Google στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τα υπάρχοντα συστήματα ηλεκτρονικής ταυτοποίησης για τα επόμενα δύο χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι οι υπόλοιπες εταιρείες θα έχουν αρκετό χρόνο για να ενσωματώσουν τις αλλαγές στα συστήματά τους.
Ιδιαίτερο σημείο αναφοράς είναι πάντως το γεγονός ότι η Google στην ανάρτηση-ανακοίνωσή της ασκεί κριτική στην Apple, χωρίς ωστόσο να την κατονομάζει. «Συνειδητοποιούμε ότι άλλες πλατφόρμες έχουν διαφορετική προσέγγιση στο θέμα της ιδιωτικότητας στην ψηφιακή διαφήμιση, εφαρμόζοντας άμεσο περιορισμό υπαρχόντων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται από προγραμματιστές και διαφημιστές», αναφέρει ο Άντονι Τσάβεζ, αντιπρόεδρος της Google για το Android.
Latest News
«Τσουχτερό» πρόστιμο από τη Ν. Κορέα στη Meta για παραβίαση προσωπικών δεδομένων
Η μητρική εταιρεία του Faceboon, Meta Platforms, απέσπασε παράνομα πληροφορίες από περίπου 980.000 Νοτιοκορεάτες χρήστες του Facebook
Τα παραπλανητικά «τιτιβίσματα» του Μασκ - Το Χ στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Οι ψευδείς ή παραπλανητικοί ισχυρισμοί του δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ σχετικά με τις εκλογές στις ΗΠΑ έχουν συγκεντρώσει 2 δισεκατομμύρια προβολές
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Από την πυρηνική ενέργεια στην κβαντική μηχανική - Πώς οι Big Tech θα σβήσουν τη δίψα της AI για ενέργεια
Οι Big Tech έχουν εξασφαλίσει συμφωνίες πυρηνικής ενέργειας αξίας δισ. δολαρίων - Στο βάθος πάντα υπάρχει και η προοπτική των κβαντικών υπολογιστών
Κι ύστερα ήρθαν οι μέλισσες - Πώς ένα σπάνιο είδος ματαιώνει data center της Meta
Η Meta βρίσκεται υπό πίεση να αποδείξει στους επενδυτές ότι το στοίχημά της στην τεχνητή νοημοσύνη θα αποφέρει καρπούς
TikTok: Κατηγορούμενο για αυτοκτονίες εφήβων – Αγωγή από επτά οικογένειες
Ο αλγόριθμος του TikTok φέρεται να προτείνει σε εφήβους βίντεο που προωθούν αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές.
«Είμαστε στο έλεος της Google» - Πώς μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
Όσοι απευθύνονται στη Google για να τους λύσει τις απορίες μπορεί να δουν δραματικά διαφορετικές όψεις του κόσμου
Χιντζίδης (Performance Technologies): Η Εναλλακτική μας προετοίμασε για την Κύρια Αγορά του ΧΑ
Ο Διονύσης Χιντζίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Performance Technologies, μίλησε για την πορεία της εταιρείας μέχρι την Κύρια Αγορά
Γιατί ο Ζάκερμπεργκ δεν θα πάψει να ξοδεύει ασύστολα για τεχνητή νοημοσύνη
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ θεωρεί ότι η χρήση τεχνητής νοημοσύνης ωθεί τα κέρδη της Meta Platforms
Πώς οι Big Tech κερδίζουν σήμερα για να επενδύσουν στο μέλλον
Οι τεχνολογικοί γίγαντες διαφημίζουν πραγματικές νίκες σήμερα για να δικαιολογήσουν τεράστιες επενδύσεις αύριο και οι επενδυτές στηρίζουν, ως ένα σημείο