Η Google ανακοίνωσε την πρόθεσή της να υιοθετήσει νέους περιορισμούς στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, μεταξύ των οποίων και την διακοπή «παρακολούθησης» σε όλες τις εφαρμογές στο οικοσύστημα Android.
Πρόκειται ουσιαστικά για κίνηση ανάλογη αυτής στην οποία προχώρησε η Apple πέρυσι και ανέτρεψε τις διαφημιστικές πρακτικές αρκετών εταιρειών, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των εσόδων τους από την ψηφιακή διαφήμιση.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Google, αναπτύσσει ένα νέο τρόπο διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, στην ουσία ένα μοναδικό «νήμα χαρακτήρων» που θα πιστοποιούν την συσκευή του χρήστη. Αυτή η «ψηφιακή ταυτότητα» στα smartphones αρκετά συχνά χρησιμοποιείται για να μοιράζονται διαφημιστές και διαφημιζόμενοι δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες των καταναλωτών-χρηστών.
Οι επερχόμενες αλλαγές ενδέχεται να επηρεάσουν σημαντικά μεγάλους οργανισμούς που βασίζονται στο tracking των χρηστών διαμέσου των διαφόρων εφαρμογών, όπως ακριβώς συμβαίνει με την πλατφόρμα του Facebook. Η επίπτωση των περυσινών αλλαγών της Apple ήταν δραματική για τα οικονομικά μεγέθη της Meta (μητρικής εταιρείας του Facebook).
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η ίδια η Meta τον προηγούμενο μήνα, «οι αλλαγές στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων από την Apple θα μειώσει τις πωλήσεις της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης φέτος κατά περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια». Αυτή και μόνο η διαπίστωση ήταν αρκετή για την εταιρεία να χάσει περί τα 232 δισεκατομμύρια δολάρια από τη χρηματιστηριακή της αξία σε μία και μόνο ημέρα, καταλήγοντας σε αξία κάτω από τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σημειώνεται ότι η αξία της Meta τον Ιούνιο του 2021 υπολογίζεται ότι ξεπερνούσε σε αξία το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια.
Παρόλα αυτά η Google στην ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τα υπάρχοντα συστήματα ηλεκτρονικής ταυτοποίησης για τα επόμενα δύο χρόνια, κάτι που σημαίνει ότι οι υπόλοιπες εταιρείες θα έχουν αρκετό χρόνο για να ενσωματώσουν τις αλλαγές στα συστήματά τους.
Ιδιαίτερο σημείο αναφοράς είναι πάντως το γεγονός ότι η Google στην ανάρτηση-ανακοίνωσή της ασκεί κριτική στην Apple, χωρίς ωστόσο να την κατονομάζει. «Συνειδητοποιούμε ότι άλλες πλατφόρμες έχουν διαφορετική προσέγγιση στο θέμα της ιδιωτικότητας στην ψηφιακή διαφήμιση, εφαρμόζοντας άμεσο περιορισμό υπαρχόντων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται από προγραμματιστές και διαφημιστές», αναφέρει ο Άντονι Τσάβεζ, αντιπρόεδρος της Google για το Android.
Latest News
Οι κίνδυνοι στα smartphones από τα κακόβουλα NFC tags - Τι λέει η Kaspersky
«Η τεχνολογία NFC είναι εξαιρετικά πρακτική, αλλά μπορεί να αποτελέσει φορέα κακόβουλων δραστηριοτήτων», προειδοποιεί ο επικεφαλής ερευνητής ασφάλειας στην Kaspersky
Η ΕΕ επαναξιολογεί τις έρευνες σε Apple, Google και Meta
Σύμφωνα με το νόμο για τις ψηφιακές αγορές, οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν έρευνες τον περασμένο Μάρτιο για τις big tech Apple, Google και Meta
Στα χέρια του Μασκ και το TikTok; - Πώς θα παίξει τη «χρυσή μετοχή» το Πεκίνο
Οι δραστηριότητες του TikTok στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να αποτιμηθούν σε περίπου 40 έως 50 δισεκατομμύρια δολάρια
Facebook: Το ψεύτικο «μήνυμα απενεργοποίησης λογαριασμού» – Τι πρέπει να κάνετε
Έρχεται μήνυμα από φίλους για απενεργοποίηση λογαριασμού του Facebook
Νέο μπλόκο ΗΠΑ στις εξαγωγές μικροτσίπ και τεχνολογίας ΑΙ
Στόχος των νέων περιορισμών είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες να διατηρήσουν την κυρίαρχη θέση τους στην τεχνητή νοημοσύνη
Meta και Amazon «κόβουν» τα προγράμματα συμπερίληψης – Νέα συνάντηση Τραμπ και Ζάκερμπεργκ
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ συνεχίζει την επίθεση φιλίας στον Τραμπ καθώς οι αμερικανικές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για ισχυροποίηση των συντηρητικών φωνών.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές «ροκανίζουν» το μερίδιο αγοράς των iPhone της Apple - Ο ρόλος της AI
Το iPhone υποχώρησε κατά μία μονάδα στο 18% του μεριδίου αγοράς το 2024
Ένας Cosmos γεμάτος ανθρωπόμορφα ρομπότ
Θα μπορούν να κάνουν δουλειές στο σπίτι ή σε χώρους εργασίας όπως τα εργοστάσια
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατακρίνει την Apple για έλλειψη καινοτομίας
O Μαρκ Ζάκερμπεργκ είπε για την Apple, μεταξύ άλλων , πως «Δεν έχουν εφεύρει κάτι σπουδαίο εδώ και καιρό»
Γιατί 1 στους 4 Αμερικάνους αποφεύγουν την Τεχνολογία Tesla
Είναι εξαιρετικά σπάνια η εμπλοκή ενός επιχειρηματία τόσο ανοιχτά στην πολιτική με τρόπο που να οδηγεί σε μποϋκοτάζ της Tesla