Ευκαιρίες ανάπτυξης θα υπάρχουν πάντα για τον ελαιοκομικό τομέα, παρά τις όποιες δυσκολίες, όπως αποδεικνύει η δυναμική του ελληνικού ελαιολάδου, η οποία αντικατοπτρίζεται κυρίως στις εξαγωγές του προϊόντος σε επώνυμη, τυποποιημένη μορφή.
Αυτό επεσήμαναν, μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες στο WEBCAST που διοργάνωσε διαδικτυακά ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου – ΣΕΒΙΤΕΛ.
Οι εξαγωγές αποτελούν στην παρούσα οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας και ο ελαιοκομικός τομέας, τη μόνη διέξοδο από την πτώση και συρρίκνωση των πωλήσεων στο εσωτερικό. Άλλωστε οι εξαγωγές συμβάλλουν, μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση του κύκλου εργασιών, του επιπέδου δραστηριότητας, αλλά και των θέσεων εργασίας του τομέα. Οι πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων είναι απαραίτητο να συνοδεύονται και από τις συντονισμένες προσπάθειες της πολιτείας με τη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος δραστηριοποίησης των εξαγωγικών επιχειρήσεων, την αποκατάσταση των όποιων δυσλειτουργιών, με την παράλληλη πρόσβαση σε πληροφόρηση και σε πηγές χρηματοδότησης.
Ο σύμβουλος ΟΕΥ Α’ της χώρας μας στην Κωνσταντινούπολη κ.ς Απόστολος Ντιγκμπασάνης, αναφέρθηκε στις εξαγωγικές δυνατότητες του ελληνικού ελαιολάδου γενικώς, ακόμα και σε ελαιοπαραγωγές χώρες, όπως η Τουρκία, όπου υπάρχει παντελής απουσία του επώνυμου ελληνικού ελαιολάδου (σε αντίθεση με ιταλικά, ισπανικά και τυνησιακά), παρά τις καλές προοπτικές που διαφαίνονται. Παράλληλα, παρουσίασε μια εκτενή εικόνα της Τουρκικής αγοράς (δημογραφικά στοιχεία, στοιχεία αγροτικής παραγωγής και στατιστικά για το ελαιόλαδο), ενώ επισημαίνοντας παράλληλα την συγγένεια της γαστρονομίας των δύο χωρών.
Με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ελαιολάδου και ελιάς στις 26/11/2022, το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας μας, σχεδιάζει μια προωθητική δράση του ελληνικού ελαιολάδου, της επιτραπέζιας ελιάς και της ελληνικής γαστρονομικής παράδοσης, στην Κωνσταντινούπολη (στους χώρους του Σισμανόγλειου Μεγάρου) με Β2Β συναντήσεις Ελλήνων εξαγωγέων και τούρκων εισαγωγέων, διανομέων και επιχειρηματιών της μαζικής εστίασης, ευελπιστώντας στην θετική ανταπόκριση της προσπάθειας από τους εξαγωγείς μας και τους κλαδικούς τους φορείς.
Ο κ. Κωνσταντίνος Κατσιγιάννης, πρόεδρος του Ελληνο-Καναδικού Επιμελητηρίου, σκιαγράφησε την κατάσταση της καναδικής αγοράς τροφίμων και ελαιολάδου και την επιρροή της μεσογειακής διατροφής και της ελληνικής κουζίνας στους κατοίκους των μεγάλων πόλεων της χώρας αυτής. Ωστόσο, σχολίασε με σκεπτικισμό την μείωση του μεριδίου του ελληνικού ελαιολάδου το οποίο έχασε την 2η θέση που επί χρόνια κατείχε, από την Τυνησία, παρά το μεγάλο ρεύμα των καναδών τουριστών προς την χώρα μας.
Ο γενικός γραμματέας του Ελληνό-Ρουμανικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννης Αλφιέρης, αναφέρθηκε στην γνωριμία των Ρουμάνων με το ελληνικό ελαιόλαδο και γενικότερα με την ελληνική γαστρονομία, λόγω των επισκεπτών – τουριστών κυρίως στην Βόρεια Ελλάδα. Σημείωσε την ανάγκη ενημέρωσης ειδικότερα των αγοραστών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς και της τοπικής φαρμακευτικής βιομηχανίας, η οποία χρησιμοποιεί ποσότητες ελαιολάδου. Παράλληλα αναφέρθηκε και σε περιπτώσεις διακίνησης ανώνυμου ελαιολάδου σε λαϊκές αγορές και σε μεγάλους περιέκτες, ενώ ενημέρωσε και για την προγραμματισμένη για τον Μάϊο, εκδήλωση στο Βουκουρέστι, για την προβολή και προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου και της επιτραπέζιας ελιάς.
Στην ανάγκη συλλογικών δράσεων, αλλά και την σημασία μιας καλά οργανωμένης διαδικασίας εξαγωγών, αναφέρθηκε η σύμβουλος εξαγωγών της Εταιρίας SIMPLY EXPORTS κα Τζένη Σκοτίδη. Ένα καλά οργανωμένο τμήμα εξαγωγών απαιτεί επαγγελματική προσέγγιση και προσεκτικές διαδικασίες προστασίας από απρόβλεπτους κινδύνους, διαρκείς ελέγχους ποιότητας, ελέγχους φυσικοχημικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών και παρακολούθηση άλλων κρίσιμων παραγόντων. Η εξωστρέφεια είναι επιδίωξη και όραμα πολλών επιχειρήσεων, αλλά προϋποθέτει δέσμευση της εταιρίας, υπομονή, συνέπεια και συνέχεια δράσεων, τόνισε η κα Σκοτίδη.
Οι ενδιαφέρουσες εισηγήσεις του webcast του ΣΕΒΙΤΕΛ, ολοκληρώθηκαν με την παρέμβαση του κ. Δημοσθένη Μπρούσαλη, της εταιρίας DASK Branding, ο οποίος τόνισε με πρακτικά παραδείγματα ότι η Ελλάδα διαθέτει ισχυρό brand name, αλλά δεν έχει εθνικό brand. Η αξιοποίηση του τουρισμού και της γαστρονομίας είναι σημαντικά στοιχεία που θα προσδώσουν υπεραξία σε όλα τα ελληνικά τρόφιμα και φυσικά στα εθνικά μας προϊόντα, το ελαιόλαδο και την επιτραπέζια ελιά.
Latest News
Αύξηση 6,3% στον δείκτη τιμών εκροών στη Γεωργία – Κτηνοτροφία
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Ρουσσέας στον ΟΤ: Με νέα προϊόντα λίπανσης στη μάχη για την κλιματική αλλαγή
Για τις αλλαγές που φέρνουν στη βιομηχανία λιπασμάτων και τον αγροτικό κόσμο οι «πράσινες» ευρωπαϊκές πολιτικές μιλά στον ΟΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Παραγωγών και Εμπόρων Λιπασμάτων Δημήτρης Ρουσσέας
Η υπεραξία του ελληνικού ελαιόλαδου «πνίγεται» στα βυτία – Τα διδάγματα από Μ. Βρετανία και ΗΠΑ
Τα χαμηλά ποσοστά τυποποίησης στερούν υπεραξία από το ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο -
Άνοιξε η πλατφόρμα από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ των αγροτών
Με δύο τρόπους μπορούν να υποβληθούν οι δηλώσεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ από τους αγρότες - Έπεται εγκύκλιος και εφαρμοστικές οδηγίες
Πρεμιέρα για το επιτραπέζιο σταφύλι - Καλοί ρυθμοί στα καλοκαιρινά φρούτα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις εξαγωγές φρούτων και λαχανικών
Τι προτείνουν οι κτηνοτρόφοι για την ανασυγκρότηση του κλάδου
Σε ετοιμότητα για «διεκδίκηση κεκτημένων τα οποία φαίνεται πως χάνονται σταδιακά όλο και περισσότερα» καλεί τους κτηνοτρόφους ο ΣΕΚ
Μνημόνιο συνεργασίας για την ενίσχυση της βιώσιμης γεωργίας
Η πρωτοβουλία θα ενισχύσει την καινοτομία και θα συμβάλλει στην αειφορία του αγροτικού τομέα, δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας
Γιατί ο υπερτουρισμός οδηγεί σε αφανισμό τον πρωτογενή τομέα στα νησιά
Η κλιματική κρίση ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την ανησυχητική αυτή πορεία του πρωτογενούς τομέα προς τον αφανισμό
Παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τα λάθη στις πληρωμές των αγροτών
Μετά την αποκάλυψη του ΟΤ για τις «ψαλιδισμένες» επιδοτήσεις και τη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά τη σύγκληση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου
Εξαπλώνεται ο ιός που παραμορφώνει τα ροδάκινα - Χτυπημένα 570 αγροτεμάχια
Οι παραγωγοί που διαπιστώνουν το πρόβλημα σε κάποιο αγροτεμάχιο με ροδάκινα, καλούνται να προχωρήσουν σε δήλωσή του