![Εξαγωγές: Ποια είναι η δυναμική του ελληνικού ελαιόλαδου στην διεθνή αγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/ladi_3010.jpg)
Ευκαιρίες ανάπτυξης θα υπάρχουν πάντα για τον ελαιοκομικό τομέα, παρά τις όποιες δυσκολίες, όπως αποδεικνύει η δυναμική του ελληνικού ελαιολάδου, η οποία αντικατοπτρίζεται κυρίως στις εξαγωγές του προϊόντος σε επώνυμη, τυποποιημένη μορφή.
Αυτό επεσήμαναν, μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες στο WEBCAST που διοργάνωσε διαδικτυακά ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου – ΣΕΒΙΤΕΛ.
Οι εξαγωγές αποτελούν στην παρούσα οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας και ο ελαιοκομικός τομέας, τη μόνη διέξοδο από την πτώση και συρρίκνωση των πωλήσεων στο εσωτερικό. Άλλωστε οι εξαγωγές συμβάλλουν, μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση του κύκλου εργασιών, του επιπέδου δραστηριότητας, αλλά και των θέσεων εργασίας του τομέα. Οι πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων είναι απαραίτητο να συνοδεύονται και από τις συντονισμένες προσπάθειες της πολιτείας με τη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος δραστηριοποίησης των εξαγωγικών επιχειρήσεων, την αποκατάσταση των όποιων δυσλειτουργιών, με την παράλληλη πρόσβαση σε πληροφόρηση και σε πηγές χρηματοδότησης.
Ο σύμβουλος ΟΕΥ Α’ της χώρας μας στην Κωνσταντινούπολη κ.ς Απόστολος Ντιγκμπασάνης, αναφέρθηκε στις εξαγωγικές δυνατότητες του ελληνικού ελαιολάδου γενικώς, ακόμα και σε ελαιοπαραγωγές χώρες, όπως η Τουρκία, όπου υπάρχει παντελής απουσία του επώνυμου ελληνικού ελαιολάδου (σε αντίθεση με ιταλικά, ισπανικά και τυνησιακά), παρά τις καλές προοπτικές που διαφαίνονται. Παράλληλα, παρουσίασε μια εκτενή εικόνα της Τουρκικής αγοράς (δημογραφικά στοιχεία, στοιχεία αγροτικής παραγωγής και στατιστικά για το ελαιόλαδο), ενώ επισημαίνοντας παράλληλα την συγγένεια της γαστρονομίας των δύο χωρών.
Με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ελαιολάδου και ελιάς στις 26/11/2022, το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας μας, σχεδιάζει μια προωθητική δράση του ελληνικού ελαιολάδου, της επιτραπέζιας ελιάς και της ελληνικής γαστρονομικής παράδοσης, στην Κωνσταντινούπολη (στους χώρους του Σισμανόγλειου Μεγάρου) με Β2Β συναντήσεις Ελλήνων εξαγωγέων και τούρκων εισαγωγέων, διανομέων και επιχειρηματιών της μαζικής εστίασης, ευελπιστώντας στην θετική ανταπόκριση της προσπάθειας από τους εξαγωγείς μας και τους κλαδικούς τους φορείς.
Ο κ. Κωνσταντίνος Κατσιγιάννης, πρόεδρος του Ελληνο-Καναδικού Επιμελητηρίου, σκιαγράφησε την κατάσταση της καναδικής αγοράς τροφίμων και ελαιολάδου και την επιρροή της μεσογειακής διατροφής και της ελληνικής κουζίνας στους κατοίκους των μεγάλων πόλεων της χώρας αυτής. Ωστόσο, σχολίασε με σκεπτικισμό την μείωση του μεριδίου του ελληνικού ελαιολάδου το οποίο έχασε την 2η θέση που επί χρόνια κατείχε, από την Τυνησία, παρά το μεγάλο ρεύμα των καναδών τουριστών προς την χώρα μας.
Ο γενικός γραμματέας του Ελληνό-Ρουμανικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννης Αλφιέρης, αναφέρθηκε στην γνωριμία των Ρουμάνων με το ελληνικό ελαιόλαδο και γενικότερα με την ελληνική γαστρονομία, λόγω των επισκεπτών – τουριστών κυρίως στην Βόρεια Ελλάδα. Σημείωσε την ανάγκη ενημέρωσης ειδικότερα των αγοραστών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς και της τοπικής φαρμακευτικής βιομηχανίας, η οποία χρησιμοποιεί ποσότητες ελαιολάδου. Παράλληλα αναφέρθηκε και σε περιπτώσεις διακίνησης ανώνυμου ελαιολάδου σε λαϊκές αγορές και σε μεγάλους περιέκτες, ενώ ενημέρωσε και για την προγραμματισμένη για τον Μάϊο, εκδήλωση στο Βουκουρέστι, για την προβολή και προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου και της επιτραπέζιας ελιάς.
Στην ανάγκη συλλογικών δράσεων, αλλά και την σημασία μιας καλά οργανωμένης διαδικασίας εξαγωγών, αναφέρθηκε η σύμβουλος εξαγωγών της Εταιρίας SIMPLY EXPORTS κα Τζένη Σκοτίδη. Ένα καλά οργανωμένο τμήμα εξαγωγών απαιτεί επαγγελματική προσέγγιση και προσεκτικές διαδικασίες προστασίας από απρόβλεπτους κινδύνους, διαρκείς ελέγχους ποιότητας, ελέγχους φυσικοχημικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών και παρακολούθηση άλλων κρίσιμων παραγόντων. Η εξωστρέφεια είναι επιδίωξη και όραμα πολλών επιχειρήσεων, αλλά προϋποθέτει δέσμευση της εταιρίας, υπομονή, συνέπεια και συνέχεια δράσεων, τόνισε η κα Σκοτίδη.
Οι ενδιαφέρουσες εισηγήσεις του webcast του ΣΕΒΙΤΕΛ, ολοκληρώθηκαν με την παρέμβαση του κ. Δημοσθένη Μπρούσαλη, της εταιρίας DASK Branding, ο οποίος τόνισε με πρακτικά παραδείγματα ότι η Ελλάδα διαθέτει ισχυρό brand name, αλλά δεν έχει εθνικό brand. Η αξιοποίηση του τουρισμού και της γαστρονομίας είναι σημαντικά στοιχεία που θα προσδώσουν υπεραξία σε όλα τα ελληνικά τρόφιμα και φυσικά στα εθνικά μας προϊόντα, το ελαιόλαδο και την επιτραπέζια ελιά.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΕΕ: Ξεκινούν αιτήσεις για τα «Βραβεία βιολογικών προϊόντων της ΕΕ» για το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_georgos_PROIONTA-1-600x352.png)
Ξεκινούν αιτήσεις για τα «Βραβεία βιολογικών προϊόντων της ΕΕ» για το 2025
Ποιος μπορεί να υποβάλει αίτηση για τα «Βραβεία βιολογικών προϊόντων της ΕΕ» - Οι κατηγορίες που θα βραβευθούν
![Αγρότες: Εν αναμονή της συνάντησης με τους υπουργούς – Παραταγμένα παραμένουν τα τρακτέρ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/agrotes.thessalia.mploka3-600x400.jpg)
Εν αναμονή οι αγρότες για τη συνάντηση με τους υπουργούς – Παραταγμένα τα τρακτέρ
Ενισχύονται και δυναμώνουν τα μπλόκα σε κομβικά σημεία - Καθημερινές οι αγωνιστικές δράσεις για τους αγρότες
![Μεσογειακή διατροφή: Το ελαιόλαδο αποτελεί βασικό συστατικό και θεμέλιο μιας υγιεινής διατροφή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/elaiolado_0606-600x391.jpg)
Το ελαιόλαδο αποτελεί βασικό συστατικό της Μεσογειακής Διατροφής
«Η Μεσογειακή Διατροφή ζει και σώζει ζωές!», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Επιστημονική Εταιρεία Εγκυκλοπαιδιστών Ελαιοκομίας (4 Ε)
![LEADER: Βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής υπαίθρου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/tsiaras.oreina-600x391.jpeg)
Βασικός πυλώνας ανάπτυξης της ελληνικής υπαίθρου το πρόγραμμα Leader
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του «34ου Συνέδριου Ανάπτυξης Ορεινών Όγκων και Μειονεκτικών περιοχών του ΥΠΑΑΤ μέσω του προγράμματος LEADER»
![Κτηνίατροι δημοσίου: Προχώρησαν σε 24ωρη απεργία – Τι ζητούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vet_2009-600x391.jpg)
Απεργιακή κινητοποίηση των κτηνιάτρων του δημοσίου - Τι ζητούν
Τη συμπαράστασή τους στα αιτήματα που προβάλουν οι κτηνίατροι δημοσίου εκφράζουν παραγωγικοί φορείς του πρωτογενούς τομέα
![Έβρος: Ποια μέτρα ανακοίνωσε σε σύσκεψη με παραγωγούς ο Κώστας Τσιάρας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/rsiaras.ebros_-600x450.jpg)
Ποια μέτρα ανακοίνωσε από την Αλεξανδρούπολη σε σύσκεψη με παραγωγούς ο Κώστας Τσιάρας
Τι ανακοίνωσε για τις αποζημιώσεις από τις ζωονόσους, τις ζωοτροφές, το μέτρο για την ανασύσταση του ζωικού κεφαλαίου
![ΕΘΕΑΣ: Ενίσχυση της μοριοδότησης των Αγροτικών Συνεταιρισμών για επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/metapoiisi_1705-600x391.jpg)
Ενίσχυση της μοριοδότησης των Συνεταιρισμών για επενδύσεις, ζητά η ΕΘΕΑΣ
Κρίσιμη για την οικονομική βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα της υπαίθρου οι επενδύσεις των αγροτικών συνεταιρισμών, τονίζει η ΕΘΕΑΣ
![Αγρότες: Παραμένουν αμετακίνητοι στα μπλόκα – Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/agrotes.poreia.trakter2-1-600x400.jpg)
Αντίστροφη μέτρηση για τη συνάντηση των αγροτών με υπουργούς - Τι θα ζητήσουν
Ποια αιτήματα θα προτάξουν οι αγρότες στη συνάντηση με τους συναρμόδιους υπουργούς - Συνεχίζονται οι πολύμορφες δράσεις
![ΕΕ: Η έξοδος από την κρίση του κρασιού δεν μπορεί να περιμένει την επόμενη ΚΑΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_wines-600x352.png)
Η έξοδος από την κρίση του κρασιού δεν μπορεί να περιμένει την επόμενη ΚΑΠ
Να αξιοποιηθεί κάθε νομοθετική ευκαιρία στην ΕΕ για να επιταχυνθεί η διάσωση των αμπελώνων, ζητά η Ομάδα Υψηλού Επιπέδου για το κρασί
![Αγροτικά προϊόντα: Γιατί δεν κλείνει η ψαλίδα στις τιμές παραγωγού – καταναλωτή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ladi_elies_feta_apples_kiwi-600x352.png)
Από το χωράφι στο ράφι - Εφτά φορές πάνω οι τιμές σε αγροτικά προϊόντα [γραφήματα]
Αγρότες και κτηνοτρόφοι μιλούν στον ΟΤ για τη διαφορά των τιμών σε κρέας, γάλα και φρούτα - Ποιοι κερδίζουν, ποιοι χάνουν