
Ευκαιρίες ανάπτυξης θα υπάρχουν πάντα για τον ελαιοκομικό τομέα, παρά τις όποιες δυσκολίες, όπως αποδεικνύει η δυναμική του ελληνικού ελαιολάδου, η οποία αντικατοπτρίζεται κυρίως στις εξαγωγές του προϊόντος σε επώνυμη, τυποποιημένη μορφή.
Αυτό επεσήμαναν, μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες στο WEBCAST που διοργάνωσε διαδικτυακά ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου – ΣΕΒΙΤΕΛ.
Οι εξαγωγές αποτελούν στην παρούσα οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας και ο ελαιοκομικός τομέας, τη μόνη διέξοδο από την πτώση και συρρίκνωση των πωλήσεων στο εσωτερικό. Άλλωστε οι εξαγωγές συμβάλλουν, μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση του κύκλου εργασιών, του επιπέδου δραστηριότητας, αλλά και των θέσεων εργασίας του τομέα. Οι πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων είναι απαραίτητο να συνοδεύονται και από τις συντονισμένες προσπάθειες της πολιτείας με τη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος δραστηριοποίησης των εξαγωγικών επιχειρήσεων, την αποκατάσταση των όποιων δυσλειτουργιών, με την παράλληλη πρόσβαση σε πληροφόρηση και σε πηγές χρηματοδότησης.
Ο σύμβουλος ΟΕΥ Α’ της χώρας μας στην Κωνσταντινούπολη κ.ς Απόστολος Ντιγκμπασάνης, αναφέρθηκε στις εξαγωγικές δυνατότητες του ελληνικού ελαιολάδου γενικώς, ακόμα και σε ελαιοπαραγωγές χώρες, όπως η Τουρκία, όπου υπάρχει παντελής απουσία του επώνυμου ελληνικού ελαιολάδου (σε αντίθεση με ιταλικά, ισπανικά και τυνησιακά), παρά τις καλές προοπτικές που διαφαίνονται. Παράλληλα, παρουσίασε μια εκτενή εικόνα της Τουρκικής αγοράς (δημογραφικά στοιχεία, στοιχεία αγροτικής παραγωγής και στατιστικά για το ελαιόλαδο), ενώ επισημαίνοντας παράλληλα την συγγένεια της γαστρονομίας των δύο χωρών.
Με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ελαιολάδου και ελιάς στις 26/11/2022, το Γραφείο ΟΕΥ της Πρεσβείας μας, σχεδιάζει μια προωθητική δράση του ελληνικού ελαιολάδου, της επιτραπέζιας ελιάς και της ελληνικής γαστρονομικής παράδοσης, στην Κωνσταντινούπολη (στους χώρους του Σισμανόγλειου Μεγάρου) με Β2Β συναντήσεις Ελλήνων εξαγωγέων και τούρκων εισαγωγέων, διανομέων και επιχειρηματιών της μαζικής εστίασης, ευελπιστώντας στην θετική ανταπόκριση της προσπάθειας από τους εξαγωγείς μας και τους κλαδικούς τους φορείς.
Ο κ. Κωνσταντίνος Κατσιγιάννης, πρόεδρος του Ελληνο-Καναδικού Επιμελητηρίου, σκιαγράφησε την κατάσταση της καναδικής αγοράς τροφίμων και ελαιολάδου και την επιρροή της μεσογειακής διατροφής και της ελληνικής κουζίνας στους κατοίκους των μεγάλων πόλεων της χώρας αυτής. Ωστόσο, σχολίασε με σκεπτικισμό την μείωση του μεριδίου του ελληνικού ελαιολάδου το οποίο έχασε την 2η θέση που επί χρόνια κατείχε, από την Τυνησία, παρά το μεγάλο ρεύμα των καναδών τουριστών προς την χώρα μας.
Ο γενικός γραμματέας του Ελληνό-Ρουμανικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννης Αλφιέρης, αναφέρθηκε στην γνωριμία των Ρουμάνων με το ελληνικό ελαιόλαδο και γενικότερα με την ελληνική γαστρονομία, λόγω των επισκεπτών – τουριστών κυρίως στην Βόρεια Ελλάδα. Σημείωσε την ανάγκη ενημέρωσης ειδικότερα των αγοραστών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς και της τοπικής φαρμακευτικής βιομηχανίας, η οποία χρησιμοποιεί ποσότητες ελαιολάδου. Παράλληλα αναφέρθηκε και σε περιπτώσεις διακίνησης ανώνυμου ελαιολάδου σε λαϊκές αγορές και σε μεγάλους περιέκτες, ενώ ενημέρωσε και για την προγραμματισμένη για τον Μάϊο, εκδήλωση στο Βουκουρέστι, για την προβολή και προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου και της επιτραπέζιας ελιάς.
Στην ανάγκη συλλογικών δράσεων, αλλά και την σημασία μιας καλά οργανωμένης διαδικασίας εξαγωγών, αναφέρθηκε η σύμβουλος εξαγωγών της Εταιρίας SIMPLY EXPORTS κα Τζένη Σκοτίδη. Ένα καλά οργανωμένο τμήμα εξαγωγών απαιτεί επαγγελματική προσέγγιση και προσεκτικές διαδικασίες προστασίας από απρόβλεπτους κινδύνους, διαρκείς ελέγχους ποιότητας, ελέγχους φυσικοχημικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών και παρακολούθηση άλλων κρίσιμων παραγόντων. Η εξωστρέφεια είναι επιδίωξη και όραμα πολλών επιχειρήσεων, αλλά προϋποθέτει δέσμευση της εταιρίας, υπομονή, συνέπεια και συνέχεια δράσεων, τόνισε η κα Σκοτίδη.
Οι ενδιαφέρουσες εισηγήσεις του webcast του ΣΕΒΙΤΕΛ, ολοκληρώθηκαν με την παρέμβαση του κ. Δημοσθένη Μπρούσαλη, της εταιρίας DASK Branding, ο οποίος τόνισε με πρακτικά παραδείγματα ότι η Ελλάδα διαθέτει ισχυρό brand name, αλλά δεν έχει εθνικό brand. Η αξιοποίηση του τουρισμού και της γαστρονομίας είναι σημαντικά στοιχεία που θα προσδώσουν υπεραξία σε όλα τα ελληνικά τρόφιμα και φυσικά στα εθνικά μας προϊόντα, το ελαιόλαδο και την επιτραπέζια ελιά.


Latest News

Ο Θ. Γεωργόπουλος πρόεδρος της Νομικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων της OIV
Ο Θεόδωρος Γεωργόπουλος έχει διατελέσει αντιπρόεδρος του Οργανισμού από το 2021

Χωρίς υποχρέωση παράδοσης προϊόντος στις πληγείσες περιοχές η συνδεδεμένη ενίσχυση βάμβακος
Το βαμβάκι «είναι ένα δυναμικό προϊόν το οποίο αντιπροσωπεύει το 80% της ευρωπαϊκής παραγωγής», ανέφερε ο Κώστας Τσιάρας από την Καρδίτσα

Τι αλλάζει στη χορήγηση της ειδικής συνδεδεμένης ενίσχυσης στο βαμβάκι
Οι αλλαγές αφορούν τους όρους επιλεξιμότητας για τη χορήγηση της ειδικής συνδεδεμένης ενίσχυσης στο βαμβάκι

Τσιάρας: Ενισχύουμε τη θερμοκηπιακή καλλιέργεια με γενναία χρηματοδότηση
Το νέο πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στον αγροτικό κόσμο να προσδώσει προστιθέμενη αξία στα προϊόντα, είπε ο Κώστας Τσιάρας από την Καρδίτσα

Τσιάρας - ΣΕΒΤ: Εντείνουν τη συνεργασία για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων
Ποια θέματα τέθηκαν στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας και του ΔΣ του ΣΕΒΤ

Στα 16 εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις σε μηλοπαραγωγούς - Οι δικαιούχοι
Σε εννέα περιφερειακές ενότητες θα καταβληθούν οι ενισχύσεις από τον ΕΛΓΑ για τις ζημιές σε καλλιέργειες μήλου

Καινοτομία, τεχνολογία και χρηματοδοτικά εργαλεία στον πρωτογενή τομέα
Τι είπαν στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης οι Σπυρίδων Κίντζιος, Έρη Νίκα και Ιωάννης Χανιωτάκης

Στο ΦΕΚ de minimis ύψους 7 εκατ. ευρώ – Οι δικαιούχοι και τα ποσά
Σε ποιες περιοχές και σε ποια αγροτικά προϊόντα, τα οποία έχουν υποστεί ζημία θα καταβληθούν οι ενισχύσεις de minimis

Στις 6.829 οι αιτήσεις στήριξης για νέους αγρότες - Ολοκληρώθηκε η υποβολή
Η αιτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 241.289.000 ευρώ - Ακολουθεί η αξιολόγηση των αιτήσεων για ένταξη στην παρέμβαση «νέοι αγρότες»

«Φρένο» στον τενεκέ – Ελαιόλαδο πέντε λίτρων από τον παραγωγό
Στην Ελλάδα διακινείται χύμα ελαιόλαδο στην εσωτερική αγορά, η οποία αγγίζει τους 80.000 με 90.000 τόνους