O κλάδος των αερομεταφορών θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις εάν δεν μπορέσει έγκαιρα να προωθήσει την απανθρακοποίηση, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα αεροπλάνα υδρογόνου αντιπροσωπεύουν την «τέλεια λύση» μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Σε συνέντευξη του στο CNBC, ο Γκιγιόμ Φαουρί δήλωσε ότι ο κλάδος αερομεταφορών «θα αντιμετωπίσει ενδεχομένως σημαντικά εμπόδια αν δεν καταφέρει να απαλλαγεί από τον άνθρακα με τον σωστό ρυθμό».

Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών είναι σημαντικό, με το Παγκόσμιο Ταμείο Άγριας Ζωής να την περιγράφει ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την παγκόσμια κλιματική αλλαγή». Το WWF εκτιμά επίσης ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι «προς το παρόν η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα ανά άτομο».

Ο Φαουρί παρουσίασε μια σειρά από τομείς στους οποίους εστίασε η Airbus. Αυτοί περιλάμβαναν τη διασφάλιση ότι τα αεροπλάνα θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και θα εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Επιπλέον, το αεροσκάφος που παρέδιδε η εταιρεία έχει σήμερα πιστοποιημένη χωρητικότητα για 50% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) στις δεξαμενές τους.

«Πρέπει να δούμε τη βιομηχανία των SAF να προχωρά, να αναπτύσσεται, ώστε να εξυπηρετήσει τις αεροπορικές εταιρείες και να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη χωρητικότητα του 50% σε SAF», είπε, αναφερόμενος στη βιομηχανία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. «Θα πάμε στο 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας».

Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Airbus δημοσίευσε λεπτομέρειες για τρία πρωτότυπα αεροπλάνα «υβριδικού υδρογόνου», εκτιμώντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία μέχρι το έτος 2035. Τον ίδιο μήνα ένα αεροπλάνο με κυψέλες υδρογόνου ικανό να μεταφέρει επιβάτες ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση.

Χρειάζεται πολλή δουλειά

Ενώ υπάρχει ενθουσιασμός σε ορισμένες πλευρές σχετικά με τα αεροπλάνα υδρογόνου και την ικανότητά τους να μειώνουν δυνητικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αερομεταφορές, απαιτείται ακόμα πολλή δουλειά ώστε αυτή η τεχνολογία να καταστεί εμπορεύσιμη και να εξαπλωθεί σε μεγάλη κλίμακα.

Μιλώντας στο CNBC τον περασμένο Οκτώβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι , φάνηκε επιφυλακτικός όσον αφορά τις προοπτικές για νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες στον κλάδο.

Η ίδια η Ryanair έχει θέσει ως στόχο την τροφοδοσία του 12,5% των πτήσεών της με καύσιμα SAF έως το έτος 2030. Όμως, ο Ο’ Λίρι διατύπωσε τον προβληματισμό του λέγοντας ότι πρόκειται για «έναν πολύ φιλόδοξο στόχο», και πως «δεν είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε».

Έθεσε δε και μια άλλη παράμετρο σχετικά με την προώθηση των βιώσιμων καυσίμων στην αεροπορία. «Ανησυχώ μακροπρόθεσμα,… τι θα συμβεί με τις τιμές των τροφίμων στο μέλλον;»

«Πιστεύω ότι θα φτάσουμε σε ένα σημείο στα επόμενα 10 ή 20 χρόνια όπου θα υπάρξουν προκλήσεις όχι μόνο για την αεροπορική βιομηχανία, αλλά για τη βιομηχανία γενικότερα, σχετικά με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, όπου μπορεί να έχει ανοδική επίδραση στις τιμές των τροφίμων».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα