
O κλάδος των αερομεταφορών θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις εάν δεν μπορέσει έγκαιρα να προωθήσει την απανθρακοποίηση, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα αεροπλάνα υδρογόνου αντιπροσωπεύουν την «τέλεια λύση» μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Σε συνέντευξη του στο CNBC, ο Γκιγιόμ Φαουρί δήλωσε ότι ο κλάδος αερομεταφορών «θα αντιμετωπίσει ενδεχομένως σημαντικά εμπόδια αν δεν καταφέρει να απαλλαγεί από τον άνθρακα με τον σωστό ρυθμό».
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών είναι σημαντικό, με το Παγκόσμιο Ταμείο Άγριας Ζωής να την περιγράφει ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την παγκόσμια κλιματική αλλαγή». Το WWF εκτιμά επίσης ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι «προς το παρόν η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα ανά άτομο».
Ο Φαουρί παρουσίασε μια σειρά από τομείς στους οποίους εστίασε η Airbus. Αυτοί περιλάμβαναν τη διασφάλιση ότι τα αεροπλάνα θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και θα εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Επιπλέον, το αεροσκάφος που παρέδιδε η εταιρεία έχει σήμερα πιστοποιημένη χωρητικότητα για 50% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) στις δεξαμενές τους.
«Πρέπει να δούμε τη βιομηχανία των SAF να προχωρά, να αναπτύσσεται, ώστε να εξυπηρετήσει τις αεροπορικές εταιρείες και να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη χωρητικότητα του 50% σε SAF», είπε, αναφερόμενος στη βιομηχανία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. «Θα πάμε στο 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας».
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Airbus δημοσίευσε λεπτομέρειες για τρία πρωτότυπα αεροπλάνα «υβριδικού υδρογόνου», εκτιμώντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία μέχρι το έτος 2035. Τον ίδιο μήνα ένα αεροπλάνο με κυψέλες υδρογόνου ικανό να μεταφέρει επιβάτες ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση.
Χρειάζεται πολλή δουλειά
Ενώ υπάρχει ενθουσιασμός σε ορισμένες πλευρές σχετικά με τα αεροπλάνα υδρογόνου και την ικανότητά τους να μειώνουν δυνητικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αερομεταφορές, απαιτείται ακόμα πολλή δουλειά ώστε αυτή η τεχνολογία να καταστεί εμπορεύσιμη και να εξαπλωθεί σε μεγάλη κλίμακα.
Μιλώντας στο CNBC τον περασμένο Οκτώβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι , φάνηκε επιφυλακτικός όσον αφορά τις προοπτικές για νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες στον κλάδο.
Η ίδια η Ryanair έχει θέσει ως στόχο την τροφοδοσία του 12,5% των πτήσεών της με καύσιμα SAF έως το έτος 2030. Όμως, ο Ο’ Λίρι διατύπωσε τον προβληματισμό του λέγοντας ότι πρόκειται για «έναν πολύ φιλόδοξο στόχο», και πως «δεν είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε».
Έθεσε δε και μια άλλη παράμετρο σχετικά με την προώθηση των βιώσιμων καυσίμων στην αεροπορία. «Ανησυχώ μακροπρόθεσμα,… τι θα συμβεί με τις τιμές των τροφίμων στο μέλλον;»
«Πιστεύω ότι θα φτάσουμε σε ένα σημείο στα επόμενα 10 ή 20 χρόνια όπου θα υπάρξουν προκλήσεις όχι μόνο για την αεροπορική βιομηχανία, αλλά για τη βιομηχανία γενικότερα, σχετικά με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, όπου μπορεί να έχει ανοδική επίδραση στις τιμές των τροφίμων».


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική