
O κλάδος των αερομεταφορών θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις εάν δεν μπορέσει έγκαιρα να προωθήσει την απανθρακοποίηση, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα αεροπλάνα υδρογόνου αντιπροσωπεύουν την «τέλεια λύση» μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Σε συνέντευξη του στο CNBC, ο Γκιγιόμ Φαουρί δήλωσε ότι ο κλάδος αερομεταφορών «θα αντιμετωπίσει ενδεχομένως σημαντικά εμπόδια αν δεν καταφέρει να απαλλαγεί από τον άνθρακα με τον σωστό ρυθμό».
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών είναι σημαντικό, με το Παγκόσμιο Ταμείο Άγριας Ζωής να την περιγράφει ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την παγκόσμια κλιματική αλλαγή». Το WWF εκτιμά επίσης ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι «προς το παρόν η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα ανά άτομο».
Ο Φαουρί παρουσίασε μια σειρά από τομείς στους οποίους εστίασε η Airbus. Αυτοί περιλάμβαναν τη διασφάλιση ότι τα αεροπλάνα θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και θα εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Επιπλέον, το αεροσκάφος που παρέδιδε η εταιρεία έχει σήμερα πιστοποιημένη χωρητικότητα για 50% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) στις δεξαμενές τους.
«Πρέπει να δούμε τη βιομηχανία των SAF να προχωρά, να αναπτύσσεται, ώστε να εξυπηρετήσει τις αεροπορικές εταιρείες και να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη χωρητικότητα του 50% σε SAF», είπε, αναφερόμενος στη βιομηχανία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. «Θα πάμε στο 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας».
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Airbus δημοσίευσε λεπτομέρειες για τρία πρωτότυπα αεροπλάνα «υβριδικού υδρογόνου», εκτιμώντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία μέχρι το έτος 2035. Τον ίδιο μήνα ένα αεροπλάνο με κυψέλες υδρογόνου ικανό να μεταφέρει επιβάτες ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση.
Χρειάζεται πολλή δουλειά
Ενώ υπάρχει ενθουσιασμός σε ορισμένες πλευρές σχετικά με τα αεροπλάνα υδρογόνου και την ικανότητά τους να μειώνουν δυνητικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αερομεταφορές, απαιτείται ακόμα πολλή δουλειά ώστε αυτή η τεχνολογία να καταστεί εμπορεύσιμη και να εξαπλωθεί σε μεγάλη κλίμακα.
Μιλώντας στο CNBC τον περασμένο Οκτώβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι , φάνηκε επιφυλακτικός όσον αφορά τις προοπτικές για νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες στον κλάδο.
Η ίδια η Ryanair έχει θέσει ως στόχο την τροφοδοσία του 12,5% των πτήσεών της με καύσιμα SAF έως το έτος 2030. Όμως, ο Ο’ Λίρι διατύπωσε τον προβληματισμό του λέγοντας ότι πρόκειται για «έναν πολύ φιλόδοξο στόχο», και πως «δεν είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε».
Έθεσε δε και μια άλλη παράμετρο σχετικά με την προώθηση των βιώσιμων καυσίμων στην αεροπορία. «Ανησυχώ μακροπρόθεσμα,… τι θα συμβεί με τις τιμές των τροφίμων στο μέλλον;»
«Πιστεύω ότι θα φτάσουμε σε ένα σημείο στα επόμενα 10 ή 20 χρόνια όπου θα υπάρξουν προκλήσεις όχι μόνο για την αεροπορική βιομηχανία, αλλά για τη βιομηχανία γενικότερα, σχετικά με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, όπου μπορεί να έχει ανοδική επίδραση στις τιμές των τροφίμων».


Latest News

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία