O κλάδος των αερομεταφορών θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις εάν δεν μπορέσει έγκαιρα να προωθήσει την απανθρακοποίηση, τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα αεροπλάνα υδρογόνου αντιπροσωπεύουν την «τέλεια λύση» μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Σε συνέντευξη του στο CNBC, ο Γκιγιόμ Φαουρί δήλωσε ότι ο κλάδος αερομεταφορών «θα αντιμετωπίσει ενδεχομένως σημαντικά εμπόδια αν δεν καταφέρει να απαλλαγεί από τον άνθρακα με τον σωστό ρυθμό».
Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών είναι σημαντικό, με το Παγκόσμιο Ταμείο Άγριας Ζωής να την περιγράφει ως «μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πηγές εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούν την παγκόσμια κλιματική αλλαγή». Το WWF εκτιμά επίσης ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι «προς το παρόν η δραστηριότητα με τη μεγαλύτερη ένταση άνθρακα ανά άτομο».
Ο Φαουρί παρουσίασε μια σειρά από τομείς στους οποίους εστίασε η Airbus. Αυτοί περιλάμβαναν τη διασφάλιση ότι τα αεροπλάνα θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και θα εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Επιπλέον, το αεροσκάφος που παρέδιδε η εταιρεία έχει σήμερα πιστοποιημένη χωρητικότητα για 50% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) στις δεξαμενές τους.
«Πρέπει να δούμε τη βιομηχανία των SAF να προχωρά, να αναπτύσσεται, ώστε να εξυπηρετήσει τις αεροπορικές εταιρείες και να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη χωρητικότητα του 50% σε SAF», είπε, αναφερόμενος στη βιομηχανία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. «Θα πάμε στο 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας».
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Airbus δημοσίευσε λεπτομέρειες για τρία πρωτότυπα αεροπλάνα «υβριδικού υδρογόνου», εκτιμώντας ότι θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία μέχρι το έτος 2035. Τον ίδιο μήνα ένα αεροπλάνο με κυψέλες υδρογόνου ικανό να μεταφέρει επιβάτες ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση.
Χρειάζεται πολλή δουλειά
Ενώ υπάρχει ενθουσιασμός σε ορισμένες πλευρές σχετικά με τα αεροπλάνα υδρογόνου και την ικανότητά τους να μειώνουν δυνητικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις αερομεταφορές, απαιτείται ακόμα πολλή δουλειά ώστε αυτή η τεχνολογία να καταστεί εμπορεύσιμη και να εξαπλωθεί σε μεγάλη κλίμακα.
Μιλώντας στο CNBC τον περασμένο Οκτώβριο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι , φάνηκε επιφυλακτικός όσον αφορά τις προοπτικές για νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες στον κλάδο.
Η ίδια η Ryanair έχει θέσει ως στόχο την τροφοδοσία του 12,5% των πτήσεών της με καύσιμα SAF έως το έτος 2030. Όμως, ο Ο’ Λίρι διατύπωσε τον προβληματισμό του λέγοντας ότι πρόκειται για «έναν πολύ φιλόδοξο στόχο», και πως «δεν είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε».
Έθεσε δε και μια άλλη παράμετρο σχετικά με την προώθηση των βιώσιμων καυσίμων στην αεροπορία. «Ανησυχώ μακροπρόθεσμα,… τι θα συμβεί με τις τιμές των τροφίμων στο μέλλον;»
«Πιστεύω ότι θα φτάσουμε σε ένα σημείο στα επόμενα 10 ή 20 χρόνια όπου θα υπάρξουν προκλήσεις όχι μόνο για την αεροπορική βιομηχανία, αλλά για τη βιομηχανία γενικότερα, σχετικά με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, όπου μπορεί να έχει ανοδική επίδραση στις τιμές των τροφίμων».
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων