
Διαψεύδει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία η Κομισιόν ενέκρινε την απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων το 2028 και όχι το 2024, δηλώνοντας ότι το υπουργείο δεν έστειλε ποτέ αντίστοιχο αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στην ανακοίνωση τονίζει μάλιστα ότι δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο πλάνο απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων, όπως αυτό έχει παρουσιαστεί ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019 και υλοποιείται κανονικά. Η απόφαση του πρωθυπουργού, επισημαίνει, και της κυβέρνησης είναι η απεξάρτηση από το λιγνίτη και τα ρυπογόνα καύσιμα και συμπληρώνει ότι ο στόχος της ενεργειακής πολιτικής είναι η Ελλάδα να καταστεί ενεργειακά ανταγωνστική, αξιοποιώντας την ηλιακή και αιολική ενέργεια.
Η ανακοίνωση
Αναφορικά με δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήθεν ενέκρινε την οριστική απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων το 2028 αντί το 2024, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διευκρινίζει τα εξής:
· Ουδέποτε εστάλη τέτοιο αίτημα από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
· Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν έλαβε ενημέρωση το απόγευμα της Πέμπτης από Έλληνα αξιωματούχο των Βρυξελλών, όπως υποστηρίζουν τα δημοσιεύματα, για ένα θέμα το οποίο φυσικά δεν έχει αιτηθεί.
· Η απόφαση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για την απεξάρτηση της χώρας από τα ρυπογόνα καύσιμα και τον λιγνίτη δεν αλλάζει. Η απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ επιβάλλεται όχι μόνο για περιβαλλοντικούς αλλά και για οικονομικούς λόγους. Η επιχείρηση είχε ζημιά ύψους 400 εκατ. ευρώ το 2020 και 200 εκατ. ευρώ το 2021 από τη χρήση των λιγνιτικών εργοστασίων.
· Ο στόχος της ενεργειακής πολιτικής της Κυβέρνησης είναι να καταστεί η χώρα μας ενεργειακά ανταγωνιστική, αξιοποιώντας τον ήλιο και το πλούσιο αιολικό δυναμικό που διαθέτει.
· Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο πλάνο απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων, όπως αυτό έχει παρουσιαστεί ήδη από τον Δεκέμβριο του 2019 και υλοποιείται κανονικά. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ είναι το ακόλουθο:
2021: Καρδιά 3-4 (αποσύρθηκαν).
2022: Μεγαλόπολη 3, Άγιος Δημήτριος 1-4.
2023: Άγιος Δημήτριος 5, Μελίτη 1, Μεγαλόπολη 4.
2025: Πτολεμαΐδα 5 (μετατροπή σε μονάδα φυσικού αερίου).


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων