Σε πιο «πράσινα» πλοία στρέφεται όλο και περισσότερο η διεθνής ναυτιλία, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons περισσότερο από το 80% της μεταφορικής ικανότητας που παραγγέλθηκε φέτος θα χρησιμοποιεί καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Στην έκθεση «Shipyard Monitor», ο βρετανικός ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι με βάση τους τόνους πάνω από το 80% των παραγγελιών για νεότευκτα πλοία που συμφωνήθηκαν με τα ναυπηγεία τον Ιανουάριο φέτος έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.
Ειδικότερα τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 81 πλοία μεταφορικής ικανότητας 5,9 εκατ. dwt τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους. Από αυτά 47 πλοία μεταφορικής ικανότητας 4,9 εκατ. dwt μπορούν να χρησιμοποιήσουν τόσο συμβατικά όσο και καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Το υψηλό ποσοστό πλοίων που έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα οφείλεται κυρίως στα υπό παραγγελία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μεταξύ των παραγγελιών τον Ιανουάριο τα 34 ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 15 είναι σχεδιασμού χρήσης διπλού καυσίμου, δηλαδή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και συμβατικών καυσίμων, δήλωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons.
Η AP Moller-Maersk υπέγραψε συμβόλαια για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο μεθανόλη, 16.000 TEU το καθένα, στη Hyundai Heavy Industries τον περασμένο μήνα. Επίσης η NYK Line παρήγγειλε τέσσερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου διπλού καυσίμου με τη χρήση και LNG στην Ιαπωνία. Να σημειωθεί ότι γενικότερα το LNG φαίνεται να κερδίζει έδαφος, γεγονός το οποίο αποτυπώνεται και στις παραγγελίες για τα πλοία που θα το μεταφέρουν. Ετσι σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons επίπεδα ρεκόρ παραγγελιών σημειώθηκαν το 2021 στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) και υγραερίου (LPG Carriers), που αντιπροσώπευαν το 59% των επενδύσεων νεοτεύκτων.
Το 2021 παραγγέλθηκαν 569 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 4,3 εκατ. TEU και αξίας 42,8 δισ. δολαρίων. Παραγγέλθηκαν επίσης 85 πλοία μεταφοράς LNG και 105 πλοία μεταφοράς υγραερίου. Εξάλλου σύμφωνα με άλλη μελέτη της οργάνωσης Transport & Environment (T&E), το 25% των πλοίων του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού στόλου θα τροφοδοτείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέχρι το 2030.
Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FUELEU
Επισημαίνεται ότι ο ευρωπαϊκός κανονισμός FuelEU Maritime που προτάθηκε το περασμένο καλοκαίρι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στοχεύει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα από τα πλοία συζητείται αυτή την περίοδο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το τελικό κείμενο αναμένεται να εγκριθεί εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2022.
Ο εν λόγω κανονισμός αποβλέπει στην απομάκρυνση σταδιακά των πλοίων από τη χρήση ρυπογόνων καυσίμων, όπως είναι το πετρέλαιο, και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων, μεταξύ των οποίων και LNG.
Η περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment (T&E), η οποία πολλές φορές βάλλει κατά της ναυτιλίας, αν και δεν συμφωνεί, θεωρώντας πως το LNG δεν είναι απολύτως προς όφελος του περιβάλλοντος, παραδέχεται ωστόσο ότι το εν λόγω καύσιμο θα «κλειδώσει» ως βασικό εναλλακτικό καύσιμο για ένα μεγάλο τμήμα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Οπως υποστηρίζει, αν και επί του παρόντος είναι ακριβό, το LNG πιθανότατα θα κοστίζει πολύ λιγότερο από τα πραγματικά καθαρά εναλλακτικά καύσιμα και θα αποτελεί το 23% της συνολικής ενέργειας που θα χρησιμοποιείται στη ναυτιλία της ΕΕ έως το 2030, από 6% που είναι σήμερα.
Latest News
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard
Eκλεισε το deal 1 δισ. Τουρκίας - κινεζικής BYD - Νέο εργοστάσιο για παραγωγή EV
Πώς η Τουρκία θα μπορεί να εξάγει στην ΕΕ τα κινεζικά EV της BYD, χωρίς δασμούς
Στη 2η θέση του προσαρμοσμένου δείκτη ελκυστικότητας ΑΠΕ η Ελλάδα - Ερευνα της ΕΥ
ΗΠΑ, Κίνα και Γερμανία διατηρούν τις τρεις πρώτες θέσεις στον γενικό δείκτη, κυρίως με τη βοήθεια υποστηρικτικών κρατικών πολιτικών, διαπιστώνει η ΕΥ