«Ευτυχώς ζω» ήταν τα πρώτα λόγια του ανθρώπου που εντοπίστηκε σήμεραστην πρύμνη του πλοίου, Euroferry Olympia, που φλέγεται από τα ξημερώματα της Πέμπτης.
Ο λευκορώσος επιζών αναμένεται να δώσει σημαντικές πληροφορίες στους διασώστες, ενώ σύμφωνα με το ΣΚΑΪ ήδη τους περιέγραψε τον τρόπο που σώθηκε:
«Ήμουν στο κάτω κάτω deck κι έτσι σώθηκα. Δεν είδα άλλον ζωντανό, απλά άκουσα φωνές».
Σημειώνεται πως αυτή τη στιγμή σκάφος του λιμενικού προσεγγίζει το πλοίο.
Σημειώνεται πως ο επιζών που βρέθηκε σήμερα στην πρύμνη του Euroferry Olympia φαίνεται στη φωτογραφία να κατεβαίνει από τη σκάλα του πλοίου, όπου κάτω τον περιμένουν οι αξιωματικοί και οι διασώστες για την παροχή των πρώτων βοηθειών.
Ο άνθρωπος είναι εγκλωβισμένος από τα ξημερώματα της Πέμπτης στην πρύμνη του πλοίου, ενώ το λιμενικό και οι διασώστες κάνουν προσπάθειες για την εύρεση και των υπόλοιπων αγνοουμένων.
Την είδηση επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης στον τηλεοπτικό σταθμό.
«Βρέθηκε ζωντανός ένας εκ των επιβατών, πιθανότατα Λιθουανικής καταγωγής και περιμένουμε να γίνει ταυτοποίηση», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ο επιβάτης αναμένεται να δώσει πληροφορίες και για τους υπόλοιπους αγνοούμενους.
Υψηλό θερμικό φορτίο και επικίνδυνα αέρια στο πλοίο
Νωρίτερα, ο επικεφαλής της ομάδας ΕΜΑΚ που επιχειρεί στο σημείο μίλησε στον ΣΚΑΪ λέγοντας πως υπάρχει υψηλό θερμικό φορτίο αλλά και πολλά επικίνδυνα αέρια που κάνουν το πλοίο απροσπέλαστο.
«Όταν φτάνουμε κοντά, πέρα από την υψηλή θερμοκρασία, η μυρωδιά από τις εκπομπές αερίων είναι ανυπόφορη».
Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με ειδικούς, η θερμοκρασία στο εσωτερικού του πλοίου τώρα αγγίζει τους 2.000 βαθμούς! Κάτι που δυστυχώς μειώνει πολύ τις πιθανότητες να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι. Την ίδια ώρα ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση του φλεγόμενου πλοίου, το οποίο καίγεται για περισσότερες από 40 ώρες στα ανοιχτά της Κέρκυρας. Όλα αυτά βέβαια, τη στιγμή που η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους έχει χτυπήσει κόκκινο. Ειδικός ερευνητής που μίλησε στον ΣΚΑΙ, επιχειρεί να «ρίξει φως» σε σημαντικές πτυχές γύρω από το συμβάν. Με αφορμή την καταγγελία διασωθέντων, συγγενών αγνοουμένων αλλά οδηγών φορτηγών ότι οδηγοί παράτυπα κοιμόντουσαν μέσα σε αυτά, εξηγεί πως σε κάθε φορτηγό υπάρχουν δύο οδηγοί και το εισιτήριο είναι για έναν: άρα ο δεύτερος κατά κανόνα μένει μέσα στο όχημα. Την ίδια ώρα, ζωτικής σημασίας στοιχείο είναι ότι όταν ένα πλοίο φτάνει σε λιμάνι, το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει και μετά ή ξεχνούν να το ανοίξουν ή δεν το ανοίγουν γιατί υπάρχουν οδηγοί στα γκαράζ που μπορεί να καπνίζουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Σε κάθε περίπτωση «αχτίδα αισιοδοξίας» δίνει η εκτίμηση του ειδικού πως μπορούν να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι αν βρίσκονται στα υπόγεια γκαράζ, υπάρχει αερισμός και καλή μόνωση για να μην περνάει ο καπνός από τη φωτιά. Σημαντικό στοιχείο για την διερεύνηση της υπόθεσης αποτελούν τα ευρήματα που προκύπτουν από τον τελευταίο έλεγχο που έγινε στο πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου καθώς όπως φαίνεται τα εγχειρίδια του για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή. Παράλληλα, υπήρχαν ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας Τέλος, στους χώρους εργασίας δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα. Σημειώνεται πως η εταιρεία του πλοίου Grimaldi Lines ανέφερε πως σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουν η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό που βρισκόταν στο τρίτο κατάστημα και επισημαίνουν πως το πλοίο είχε δυνατότητα να φιλοξενήσει υπερδιπλάσιο κόσμο σε σχέση με τους επιβάτες που μετέφερε. Παράλληλα, υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε κανείς στο γκαράζ καθώς αποτελεί πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι.Κέρκυρα: Οι μοιραίες παραλείψεις που οδήγησαν στην καταστροφή – Τι είχε δείξει ο έλεγχος στο «Euroferry Olympia»
Μπορεί να είναι ζωντανοί οι αγνοούμενοι
Ελλιπή εγχειρίδια στον τελευταίο έλεγχο
Στο πλοίο επέβαιναν 239 επιβάτες και 51 άτομα πλήρωμα. Μέχρι την τελευταία διάσωση σήμερα αγνοούνταν 12 άτομα, ανάμεσα στα οποία τρεις Έλληνες. Πλέον οι αγνοούμενοι είναι 11.
Χθες ξεκίνησε η ρυμούλκηση του σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης.
Latest News
Βαλτική Θάλασσα: Φρεγάτες και περιπολίες του ΝΑΤΟ
To NATO ξεκινά μια νέα αποστολή για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων στην περιοχή
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε τροπολογία για αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τι προβλέπει
Η τροπολογία, που φέρει πρώτη την υπογραφή του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Φωτιά στο εργοστάσιο της Καραμολέγκος: Τι λένε πηγές της εταιρείας στον ΟΤ
Η φωτιά έχει πάρει διαστάσεις και στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις
Χαλάρωση σε ρυθμίσεις για την πράσινη μετάβαση ζητά ο Μητσοτάκης – Επιστολή σε φον ντερ Λάιεν
Για τις τιμές ρεύματος και αερίου που είναι αυξημένες 78% στην Ευρώπη σε σχέση με το 2019 έστειλε επιστολή ο πρωθυπουργός στην πρόεδρο της Κομισιόν
Κακοκαιρία: Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια λόγω των θυελλωδών ανέμων
Κλειστή είναι η γραμμή Αρκίτσα-Αιδηψός, Καβάλα-Πρίνου Θάσου ενώ στη γραμμή Κεραμωτή-Λιμένας Θάσου τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο από το πλοίο «Άναξ»
Κάτω από το μηδέν η θερμοκρασία – Χιόνια και σε χαμηλό υψόμετρο
Επιμένει η κακοκαιρία με κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες, χαμηλές θερμοκρασίες, χιόνια ακόμα και σε χαμηλά υψόμετρα και θυελλώδεις άνεμους
«Είμαστε έτοιμη για συνεργασία με τον Τραμπ», διαμηνύει η Γροιλανδία
Ο πρωθυπουργός στη Γροιλανδία έχει υποστηρίξει τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία του νησιού από τη Δανία
Έτος διαχείρισης κρίσεων το 2025 για την Ευρώπη - Τι προβλέπει ο Economist
Η ήπειρος βρίσκεται στο πιο ευαίσθητο σημείο της εδώ και δεκαετίες - Υπάρχει ο κίνδυνος διαιρέσεων εντός του ευρωπαϊκού μπλοκ
Μητσοτάκης από Σ. Αραβία: Ενισχύουμε τη συνεργασία σε ενέργεια, εμπόριο και επενδύσεις
Μητσοτάκης και Μπιν Σαλμάν επιβεβαίωσαν τη μεγάλη αξία που έχει η διμερής συνεργασία Ελλάδας - Σ. Αραβίας στην κρίσιμη αυτή συγκυρία