Ταβάνι αναμένεται να πιάσει τα αμέσως επόμενα χρόνια η χρήση του digital banking στην Ελλάδα, ακολουθώντας τις τάσεις που κυριαρχούν ήδη στις πιο ώριμες αγορές και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Όπως επισημαίνει σε πρόσφατη έκθεσή της η McKinsey, το ξέσπασμα της πανδημίας και η ανάγκη λήψης μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης οδήγησε τη χρήση ψηφιακών μέσων από τους πελάτες των τραπεζών σε ιστορικά υψηλά σε Ευρώπη και Αμερική.
Ωστόσο, οι αναλυτές της θεωρούν ότι από εδώ και στο εξής η αγορά θα ακολουθήσει την αντίστροφη πορεία και πως θα υπάρξει μία νέα ισορροπία μεταξύ φυσικής και online εξυπηρέτησης από τα πιστωτικά ιδρύματα.
Το εγχώριο τραπεζικό οικοσύστημα πάντως δεν βρίσκεται ακόμη σε αυτό το σημείο. Η εκτίμηση τραπεζικών πηγών είναι ότι τουλάχιστον μέχρι το 2025 οι εξ αποστάσεως συναλλαγές και εργασίες θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι «οι ελληνικές τράπεζες, παρά την ταχύτατη πρόοδο του επιχειρησιακού σχεδίου τους για ψηφιακό μετασχηματισμό, απέχουν αρκετά από τους πρωταθλητές του digital banking στην Ευρώπη. Δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο σημείο που τα πάντα μπορούν να γίνουν μέσα από το e-banking».
Όπως λένε, αυτό θα καταστεί δυνατό μέσα στην επόμενη διετία. Συμπληρώνουν όμως, πως η βελτίωση των σχετικών υπηρεσιών και η άνοδος των online συναλλαγών, δεν θα συνδυαστεί με μία σαρωτική μείωση του αριθμού των τραπεζικών καταστημάτων.
«Το δίκτυο, παρά το αυξημένο κόστος λειτουργίας, αν και συρρικνωμένο σε σχέση με σήμερα, θα αποτελέσει το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αμιγώς ψηφιακών τραπεζών που θα διεκδικήσουν μερίδια στην εγχώρια αγορά τα επόμενα χρόνια» υποστηρίζουν.
Η αξία των καταστημάτων
Σύμφωνα με τον κ. Κωσταντίνο Χ. Βαρβία, πρόεδρο και CEO της WorldBridge – Ίδρυμα Πληρωμών Α.Ε. (Paylink), η οποία έχει την αποκλειστική αντιπροσωπεία της Western Union στη χώρα μας, «η ανάγκη ύπαρξης ενός φυσικού δικτύου σημείων εξυπηρέτησης θα εξακολουθήσει να υπάρχει για αρκετά χρόνια ακόμη, παράλληλα με τα ψηφιακά κανάλια διανομής».
Από την πλευρά της, η κυρία Αλεξάνδρα Πατσή, αντιπρόεδρος της εταιρείας, σχολιάζοντας τις διεθνείς τάσεις που κυριάρχησαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, υπογραμμίζει ότι «η αξία των φυσικών σημείων και των σημείων εξυπηρέτησης που μπορούν να παρέχουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα, δεν μειώθηκε στις περισσότερο ανεπτυγμένες αγορές, παρά τη ραγδαία άνοδο της χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών».
Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι με κάθε ευκαιρία οι τραπεζικές διοικήσεις υπογραμμίζουν το σημαίνοντα ρόλο που θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν τα σημεία παρουσίας τους σε όλη την Ελλάδα.
Κι αυτό διότι το φυσικό δίκτυο θα αποτελέσει μια βασική πηγή εσόδων, αλλά και το κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αμιγώς ψηφιακών τραπεζών που θα διεκδικήσουν μερίδια στην εγχώρια αγορά το επόμενο διάστημα.
Η αναμόρφωση του δικτύου
Το νέο μοντέλο που θα κυριαρχήσει είναι το «phygital», το οποίο αποτελεί ένα κράμα εμπειρίας καταναλωτή με στοιχεία φυσικής παρουσίας και δυνατότητα χρήσης ψηφιακών εργαλείων.
Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι μία εργασία θα μπορεί να ξεκινά από το κατάστημα και να ολοκληρώνεται στο διαδίκτυο και το αντίστροφο.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη ξεκινήσει το έργο αναμόρφωσης του δικτύου των τραπεζών, με στόχο την παροχή ποιοτικότερης εξυπηρέτησης.
Οι νέοι χώροι είναι μοντέρνοι και δεν θυμίζουν σε τίποτα το κλασικό τραπεζικό κατάστημα, διαθέτουν σημεία όπου μπορεί κάποιος να συζητήσει μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, ενώ τα ταμεία είναι ελάχιστα ή δεν υπάρχουν.
Οι ταμειακές συναλλαγές γίνονται μέσω σύγχρονων μηχανημάτων, ακόμη και με τη χρήση μετρητών, με τη βοήθεια του προσωπικού του καταστήματος, εάν αυτό είναι απαραίτητο.
Επίσης, για την προώθηση προγραμμάτων πιο σύνθετων, με υψηλά περιθώρια κέρδους, οι μονάδες είναι στελεχωμένες από ειδικά εκπαιδευμένους τραπεζοϋπαλλήλους, που παίζουν κατά βάση το ρόλο του συμβούλου.
Έτσι, στα καταστήματα θα μπορεί κάποιος να ικανοποιήσει οποιαδήποτε ανάγκη του. Από τη λήψη ενός δανείου για την απόκτηση κατοικίας, την προστασία των μελών της οικογένειάς του μέσω ασφαλιστικών προϊόντων, μέχρι την αγορά ενός αυτοκινήτου ή τον προγραμματισμό των διακοπών του.
Latest News
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο