Ταβάνι αναμένεται να πιάσει τα αμέσως επόμενα χρόνια η χρήση του digital banking στην Ελλάδα, ακολουθώντας τις τάσεις που κυριαρχούν ήδη στις πιο ώριμες αγορές και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Όπως επισημαίνει σε πρόσφατη έκθεσή της η McKinsey, το ξέσπασμα της πανδημίας και η ανάγκη λήψης μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης οδήγησε τη χρήση ψηφιακών μέσων από τους πελάτες των τραπεζών σε ιστορικά υψηλά σε Ευρώπη και Αμερική.
Ωστόσο, οι αναλυτές της θεωρούν ότι από εδώ και στο εξής η αγορά θα ακολουθήσει την αντίστροφη πορεία και πως θα υπάρξει μία νέα ισορροπία μεταξύ φυσικής και online εξυπηρέτησης από τα πιστωτικά ιδρύματα.
Το εγχώριο τραπεζικό οικοσύστημα πάντως δεν βρίσκεται ακόμη σε αυτό το σημείο. Η εκτίμηση τραπεζικών πηγών είναι ότι τουλάχιστον μέχρι το 2025 οι εξ αποστάσεως συναλλαγές και εργασίες θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι «οι ελληνικές τράπεζες, παρά την ταχύτατη πρόοδο του επιχειρησιακού σχεδίου τους για ψηφιακό μετασχηματισμό, απέχουν αρκετά από τους πρωταθλητές του digital banking στην Ευρώπη. Δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο σημείο που τα πάντα μπορούν να γίνουν μέσα από το e-banking».
Όπως λένε, αυτό θα καταστεί δυνατό μέσα στην επόμενη διετία. Συμπληρώνουν όμως, πως η βελτίωση των σχετικών υπηρεσιών και η άνοδος των online συναλλαγών, δεν θα συνδυαστεί με μία σαρωτική μείωση του αριθμού των τραπεζικών καταστημάτων.
«Το δίκτυο, παρά το αυξημένο κόστος λειτουργίας, αν και συρρικνωμένο σε σχέση με σήμερα, θα αποτελέσει το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αμιγώς ψηφιακών τραπεζών που θα διεκδικήσουν μερίδια στην εγχώρια αγορά τα επόμενα χρόνια» υποστηρίζουν.
Η αξία των καταστημάτων
Σύμφωνα με τον κ. Κωσταντίνο Χ. Βαρβία, πρόεδρο και CEO της WorldBridge – Ίδρυμα Πληρωμών Α.Ε. (Paylink), η οποία έχει την αποκλειστική αντιπροσωπεία της Western Union στη χώρα μας, «η ανάγκη ύπαρξης ενός φυσικού δικτύου σημείων εξυπηρέτησης θα εξακολουθήσει να υπάρχει για αρκετά χρόνια ακόμη, παράλληλα με τα ψηφιακά κανάλια διανομής».
Από την πλευρά της, η κυρία Αλεξάνδρα Πατσή, αντιπρόεδρος της εταιρείας, σχολιάζοντας τις διεθνείς τάσεις που κυριάρχησαν μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, υπογραμμίζει ότι «η αξία των φυσικών σημείων και των σημείων εξυπηρέτησης που μπορούν να παρέχουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμών και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα, δεν μειώθηκε στις περισσότερο ανεπτυγμένες αγορές, παρά τη ραγδαία άνοδο της χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών».
Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι με κάθε ευκαιρία οι τραπεζικές διοικήσεις υπογραμμίζουν το σημαίνοντα ρόλο που θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν τα σημεία παρουσίας τους σε όλη την Ελλάδα.
Κι αυτό διότι το φυσικό δίκτυο θα αποτελέσει μια βασική πηγή εσόδων, αλλά και το κυρίαρχο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αμιγώς ψηφιακών τραπεζών που θα διεκδικήσουν μερίδια στην εγχώρια αγορά το επόμενο διάστημα.
Η αναμόρφωση του δικτύου
Το νέο μοντέλο που θα κυριαρχήσει είναι το «phygital», το οποίο αποτελεί ένα κράμα εμπειρίας καταναλωτή με στοιχεία φυσικής παρουσίας και δυνατότητα χρήσης ψηφιακών εργαλείων.
Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι μία εργασία θα μπορεί να ξεκινά από το κατάστημα και να ολοκληρώνεται στο διαδίκτυο και το αντίστροφο.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη ξεκινήσει το έργο αναμόρφωσης του δικτύου των τραπεζών, με στόχο την παροχή ποιοτικότερης εξυπηρέτησης.
Οι νέοι χώροι είναι μοντέρνοι και δεν θυμίζουν σε τίποτα το κλασικό τραπεζικό κατάστημα, διαθέτουν σημεία όπου μπορεί κάποιος να συζητήσει μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, ενώ τα ταμεία είναι ελάχιστα ή δεν υπάρχουν.
Οι ταμειακές συναλλαγές γίνονται μέσω σύγχρονων μηχανημάτων, ακόμη και με τη χρήση μετρητών, με τη βοήθεια του προσωπικού του καταστήματος, εάν αυτό είναι απαραίτητο.
Επίσης, για την προώθηση προγραμμάτων πιο σύνθετων, με υψηλά περιθώρια κέρδους, οι μονάδες είναι στελεχωμένες από ειδικά εκπαιδευμένους τραπεζοϋπαλλήλους, που παίζουν κατά βάση το ρόλο του συμβούλου.
Έτσι, στα καταστήματα θα μπορεί κάποιος να ικανοποιήσει οποιαδήποτε ανάγκη του. Από τη λήψη ενός δανείου για την απόκτηση κατοικίας, την προστασία των μελών της οικογένειάς του μέσω ασφαλιστικών προϊόντων, μέχρι την αγορά ενός αυτοκινήτου ή τον προγραμματισμό των διακοπών του.
Latest News
Ελληνικά φάρμακα στη Μέση Ανατολή - Η Elpen ιδρύει θυγατρική στo Ντουμπάι
Η ELPEN, διευρύνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό σε μια από τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές υγειονομικής περίθαλψης
Cenergy: Νέα γραμμή παραγωγής στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Η επένδυση της Σωληνουργεία Κορίνθου αυξάνει την ευελιξία στον σχεδιασμό και μειώνει τους χρόνους παράδοσης για σωλήνες χάλυβα υψηλής ποιότητας
ΔΕΗ: Έκρηξη στα 1,35 δισ. τα EBITDA και εκτόξευση επενδύσεων στα 1,6 δισ. το εννεάμηνο 2024
«Επιβεβαιώσουμε τον στόχο για EBITDA €1,8 δισ και καθαρά κέρδη €0,35 δισ για το 2024», δήλωσε ο CEO της ΔΕΗ, Γεώργιος Στάσσης
Η Revoil συμμετείχε στο ΑTHEX Small Cap Conference 2024
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης τα στελέχη της Revoil είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν πολλές συναντήσεις
Lamda: Αύξηση 155% στα EBITDA – 1 δισ. οι εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων στο Ελληνικό
Νέο ιστορικό ρεκόρ κερδών EBITDA για τη Lamda στα τέσσερα Εμπορικά Κέντρα σε λειτουργία, αυξημένα 7% έναντι του 2023
Attica Bank: Στο 18,34% το μερίδιο της Thrivest μετά την ΑΜΚ
Το αντίστοιχο ποσοστό που κατείχε η Thrivest πριν την ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ανερχόταν σε 8,71%
S&P για τράπεζες: Γιατί είναι θετική η ταχεία απόσβεση των DTCs
Οι αναβαλλόμενοι φόροι (DTC) είχαν αρχικά προγραμματιστεί να αποσβεστούν πλήρως έως το 2041
Έφυγε από τη ζωή ο πρώην πρόεδρος του ΣΒΕ, Δημήτρης Συμεωνίδης
Ο Δημήτρης Συμεωνίδης είχε διατελέσει και Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ
ΑΒΑΞ: Βραβείο απο τη ΔΥΠΑ για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία
Η βράβευση, αποτυπώνει «τη διαρκή επένδυσή του Ομίλου ΑΒΑΞ στο ανθρώπινο δυναμικό», λέει η εταιρεία
Τράπεζα Κύπρου: Μέχρι το 2028 CEO ο Πανίκος Νικολάου
Ο κ. Πανίκος Νικολάου θα υπογράψει τροποποιητική συμφωνία στο υφιστάμενο συμβόλαιο εργοδότησης του, η οποία επεκτείνει την περίοδο διορισμού του μέχρι την 31 Δεκεμβρίου 2028