
Χωρίς λίθιο δεν κινείται τίποτα στον κόσμο της τεχνολογίας. Το μέταλλο βρίσκεται σε μπαταρίες οχημάτων, φορητών υπολογιστών, κινητά και φυσικά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Αυτονόητο ότι η ζήτηση για λίθιο έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια. Η ανακάλυψη σημαντικού κοιτάσματος λιθίου στη λίμνη Σάλτον στα νότια της Καλιφόρνιας κάνει πολλούς στις ΗΠΑ να μιλούν πλέον για «λευκό χρυσό».
Η Salton Sea ήταν αγαπημένο τουριστικό θέρετρο στη δεκαετία του ΄50 και του ΄60. Σήμερα ωστόσο κανείς δεν θέλει πια να επισκέπτεται την περιοχή, η οποία έχει εγκαταλειφθεί επειδή θεωρείται τοξική. Ο Μάικελ Κοέν από το ερευνητικό ινστιτούτο Pacific Institute εξηγεί: «Στα νερό της λίμνης βρίσκονται τόσα πολλά υπολείμματα λιπασμάτων και υψηλό ποσοστό άλατος, που είναι σχεδόν αδύνατη η επιβίωση ψαριών. Και επειδή τα πουλιά δεν βρίσκουν πλέον τροφή δεν έρχονται πια στις όχθες της λίμνης».
Για win win κάνουν λόγο περιβαλλοντικές οργανώσεις
Στο βυθό της λίμνης, κάτω από τα θολά νερά, βρίσκεται ο θησαυρός λιθίου, ο οποίος, όπως εκτιμούν ειδικοί, δεν αποκλείεται να καλύψει το 40% της παγκόσμιας ζήτησης.
Τρεις εταιρείες δηλώνουν έτοιμες να ξεκινήσουν την εξόρυξη του πολύτιμου μετάλλου. Ο Τζόναθαν Γουάισγκαλ από την εταιρία Berkshire Hathaway δηλώνει σε τοπικά μέσα ενημέρωσης: «Εκτιμούμε ότι θα μπορούσαμε να βγάλουμε από την λίμνη περίπου 90.000 τόνους το χρόνο. Και αυτό τη στιγμή που σε παγκόσμιο επίπεδο η εξόρυξη λιθίου φθάνει περίπου τους 300.000 τόνους ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρία μας δεν θα διασφαλίσει μόνο πρωτιά στις ΗΠΑ ως προς τις ποσότητες εξόρυξης, αλλά θα ήμασταν σε θέση να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις εταιρίες από την Αυστραλία και τη Νότια Αμερική».
Για τις ΗΠΑ, οι οποίες φιλοδοξούν μέχρι το 2030 ένα στα δύο καινούργια αυτοκίνητα που πωλείται να είναι ηλεκτροκίνητο, η είδηση για τα αποθέματα λιθίου στην Καλιφόρνια είναι περισσότερο από ευπρόσδεκτη. Η ζήτηση για το πολύτιμο μέταλλο είναι τεράστια. Ήδη ο κολοσσός General Motors έχει διασφαλίσει ποσοστά σε μια από τις τρεις υποψήφιες εταιρίες εξόρυξης.
Αντιδράσεις από πλευράς περιβαλλοντικών οργανώσεων στις ΗΠΑ δεν υπάρχουν. Το αντίθετο μάλιστα. Οργανώσεις όπως η Audubon κάνουν λόγο για «τριπλό κέρδος, για την Καλιφόρνια, την ευρύτερη περιοχή και τις ΗΠΑ στο σύνολό τους.
Πηγή: Deutsche Welle


Latest News

Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Η αβεβαιότητα είναι υψηλότερη τώρα από την περίοδο του κορονοϊού
«Η πραγματικότητα είναι ότι η κατανάλωση δεν ανακάμπτει», είπε ο Ντε Γκίντος, παρά κάποια θετικά στοιχεία

Η στιγμή του Big Bang για τις ευρωπαϊκές επενδύσεις - Τι βλέπει ο CEO του Deutsche Börse
Ο επικεφαλής του Deutsche Börse λέει ότι η ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί τη στροφή των επενδυτών σε αγορές εκτός ΗΠΑ

Deliveroo: Επιτέλους ανακοινώνει κέρδη - Τέλος στο «Flopperoo» (;)
Η εταιρεία ανακοίνωσε τα πρώτα κέρδη από την έναρξη λειτουργίας της, μετά τα δύσκολα χρόνια, που της έδωσαν το παρατσούκλι «Flopperoo»

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό

Μπορεί η Ευρώπη να τα βγάλει πέρα με μια Γερμανία που ξοδεύει χωρίς όριο;
Για να αποτρέψει τη Ρωσία, οι ειδικοί σε θέματα άμυνας πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δαπανά 3,5% του ΑΕΠ ετησίως για τις ένοπλες δυνάμεις της

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok