Μεγαλύτερα δημόσια έσοδα από φόρους περιουσίας στον μεγάλο πλούτο επιδιώκει η Σιγκαπούρη, ωστόσο, δεν λείπει ο προβληματισμός ότι κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε διαρροή κεφαλαίων, όπως δήλωσε στο CNBC ο υπουργός Οικονομικών Λόρενς Γουόνγκ.
Στον προϋπολογισμό της χώρας για το 2022 συμπεριλαμβάνονται αυξημένοι φόροι για τα μεγάλα εισοδήματα που αφορούν μεταξύ άλλων δασμούς σε ακίνητα και μηχανοκίνητα οχήματα, με το σκεπτικό όσοι κερδίζουν περισσότερα να πληρώνουν και περισσότερα.
Η Σιγκαπούρη, παγκόσμιος οικονομικός κόμβος για διαχείριση κεφαλαίων, εξετάζει ένα ευρύ φάσμα φόρων περιουσίας «πολύ προσεκτικά», είπε ο Γουόνγκ, όπως φόρους επί κεφαλαιουχικών κερδών και μερισμάτων, φόρο καθαρής περιουσίας σε φυσικά πρόσωπα.
Το πρόβλημα, όμως, αναγνωρίζει ο ίδιος, με τέτοιου είδους φόρους επί περιουσιακών στοιχείων είναι ότι ο πλούτος είναι κινητός και μπορεί να μεταφερθεί σε αλλού.
Δύσκολο εγχείρημα
Μεταξύ των αλλαγών που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή σε σχέση με τον προϋπολογισμό, συμπεριλαμβάνεται η αύξηση των φορολογικών συντελεστών για τους μεγάλους εισοδηματίες που θα επηρεάσουν το 1,2% των φορολογούμενων με τους μεγαλύτερους φόρους. Από αυτό το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά σε πρόσθετα έσοδα για τα δημόσια ταμεία, της τάξης των 170 εκατ. δολαρίων τον χρόνο.
Όμως, όπως επεσήμανε ο αρμόδιος υπουργός, στην πράξη μπορεί να αποδειχθεί περίπλοκη άσκηση η εκτίμηση του πλούτου των ιδιωτών.
Χαρακτηριστικά είπε ότι «στην ιδανική περίπτωση, θα θέλαμε να φορολογήσουμε την καθαρή περιουσία των ιδιωτών. Αλλά ένας τέτοιος φόρος δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί αποτελεσματικά».
Η Γερμανία, η Γαλλία και η Δανία έχουν σταματήσει να επιβάλλουν φόρους στον καθαρό πλούτο των φυσικών προσώπων και συνολικά ο αριθμός των χωρών του ΟΟΣΑ που το κάνουν έχει περιοριστεί σε μόλις 3, από 12 το 1990, σημείωσε ο ίδιος.
Εξήγησε ότι η κυβέρνηση εξακολουθεί να επεξεργάζεται τις σχετικές δυνατότητες, και σε αυτό το πλαίσιο δεν αποκλείει τίποτα, αλλά επί του παρόντος θα κινηθεί σε πιο ασφαλές πεδίο, αυτό της φορολόγησης της περιουσίας μέσω ιδιοκτησίας και πολυτελών αυτοκινήτων.
Οι φόροι ακίνητης περιουσίας θα αυξηθούν από 10%-20% για τα μη ιδιοκτησιακά ακίνητα, σε 11%-27% το 2023 και σε 12%-36% το 2024. Υψηλότεροι φόροι θα επιβληθούν και στα πολυτελή αυτοκίνητα.
Επί του παρόντος, οι φόροι ακίνητης περιουσίας είναι το «κύριο μέσο φορολόγησης του πλούτου της Σιγκαπούρης», είπε ο Wong στην ομιλία του για τον προϋπολογισμό.
Έμφαση στη μη φορολογική ανταγωνιστικότητα
Ο υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε επίσης στον αντίκτυπο του παγκόσμιου ελάχιστου εταιρικού φόρου 15% στη Σιγκαπούρη, μια χώρα γνωστή για το φιλικό φορολογικό περιβάλλον της για τις επιχειρήσεις.
Όπως σχολίασε, η Σιγκαπούρη δεν βασίστηκε ποτέ μόνο στους φόρους για να καταστεί ανταγωνιστική στο πεδίο των επενδύσεων. Πρόσθεσε, όμως, ότι η χώρα θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειες για να ενισχύσουμε τα πέραν των φορολογικών κίνητρα, όπως οι υποδομές, τα εργασιακά και η συνολική ενίσχυση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος ώστε να είναι πιο ελκυστικό, είπε.
«Είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε ότι η Σιγκαπούρη παραμένει ένα από τα καλύτερα μέρη στον κόσμο για επιχειρήσεις», δήλωσε ο Γουόνγκ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης δεν είναι αντίθετη στη συσσώρευση πλούτου, όμως «ως μέρος του ανανεωμένου και ενισχυμένου κοινωνικού μας συμφώνου, θέλουμε όντως όλοι να συνεισφέρουν το μερίδιό τους στους φόρους — και όσοι έχουν περισσότερα θα πρέπει να συνεισφέρουν με μεγαλύτερο μερίδιο».
Latest News
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα έμειναν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. δολ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν. Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο. Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων
Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου
Ο πλουσιότερος άνδρας της Ευρώπης πηγαίνει στα δικαστήρια τον Μασκ
Ο Μπερνάρ Αρνό ετοιμάζει τη δικαστική διαμάχη των δύο πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως - Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της LVMH