
Με ρυθμούς… πανδημίας συνεχίζει να αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας, καθώς και το 2021 σημείωσε διψήφιο ρυθμό ανόδου και αποτελεί πλέον μια αγορά του 1 δισ. ευρώ στην Ελλάδα.
Το 2022 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τις online αγορές ειδών μόδας, σύμφωνα με την ετήσια ανασκόπηση Fashion e-commerce, Year in review που πραγματοποίησε η πλατφόρμα αναζήτησης για είδη μόδας Glami, με την αύξηση να ανέρχεται σε ποσοστό 15% έναντι του 2020, στα 1,010 δισ. ευρώ.
Η αύξηση αυτή επιβεβαιώνει την καθιέρωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και την όλο και μεγαλύτερη σημασία τους στον κλάδο, αφού πλέον το 20% των γενικών πωλήσεων, οι οποίες ανήλθαν σε 3,779 δισ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι το 2020, χρονιά που σημαδεύτηκε από τα απανωτά lockdown, ο κύκλος εργασιών της online εγχώριας αγοράς μόδας αυξήθηκε κατά 54,96% σε σύγκριση με το 2019, όταν το αναμενόμενο ποσοστό αύξησης ήταν 5%.
Η εκτιμώμενη αύξηση του online εμπορίου μόδας για το 2022 είναι στο +10% ενώ για την επόμενη τριετία προβλέπεται μία σταθερή αύξηση της αξίας των πωλήσεων μέσω του online.
Έως το 2024, η μελέτη του Glami δείχνει ότι το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη συνολική αγορά μόδας θα φτάσει το 27,7%.
Η σημασία της Black Friday
Το 2021 ήταν μία χρονιά σταθερής ανάπτυξης αλλά και εξισορρόπησης της αξίας των πωλήσεων που δημιουργήθηκαν από τα κλικ του GLAMI προς τα συνεργαζόμενα eshop (GMV).
Η αξία των πωλήσεων για σχεδόν όλους τους μήνες του 2021 είναι αισθητά μεγαλύτερη του 2020. Παράλληλα, καταγράφεται η σημασία της περιόδου του Black Friday για ακόμη μία χρονιά, με το Νοέμβριο να καταγράφει σημαντική αύξηση στην αξία του GMV. Με εξαίρεση την περίοδο μέχρι και τον Απρίλιο του ᾽21, όπου και δεν λειτουργούν κανονικά τα φυσικά καταστήματα, η εξέλιξη της αξίας πωλήσεων ακολουθεί την εποχικότητα και τη ζήτηση κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις κορυφαίες κατηγορίες και προϊόντα σε πωλήσεις για το 2021.
Επιστροφή στην κανονικότητα και για τα φυσικά καταστήματα
Παράλληλα, οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα αυξήθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με το 2020, ιδίως μετά την επανεκκίνηση της αγοράς τον Μάιο του 2021. Η αύξηση αυτή όμως, δεν ήταν αρκετή για να επαναφέρει την αξία πωλήσεων στα προ πανδημίας επίπεδα.
Οι 5 πιο δημοφιλείς κατηγορίες του 2021
Παρά το δύσκολο πρώτο τρίμηνο του 2021, οι Έλληνες έδειξαν έτοιμοι να επιστρέψουν δυναμικά στην κανονικότητα της επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής τους.
Οι κατηγορίες προϊόντων που είχαν την μεγαλύτερη άνοδο στο Glami δείχνουν μια ξεκάθαρη τάση επιστροφής στις παλιές μας συνήθειες. Οι αγορές αφορούσαν πλέον όχι μόνο την άνεση και την απλότητα του #μένουμεσπίτι αλλά και σύνολα για εκδηλώσεις και δραστηριότητες που είχαν αναβληθεί για πολλούς μήνες λόγω της πανδημίας.
Αναφορικά με τα είδη που είχαν μεγαλύτερη ζήτηση, η έρευνα ανέδειξε τις top 5 κατηγορίες: τις γυναικείες φόρμες (+264%0, τα γυναικεία μοκασίνια (+87%), τα γυναικεία αμάνικα μπουφάν και γιλέκα (+80%), τα γυναικεία σακάκια και blazers (+75%) και τις ανδρικές τσάντες και σακίδια (+73%).
Σε αριθμό παραγγελιών οι 5 δημοφιλέστερες κατηγορίες ήταν:
– Φορέματα
– Γυναικεία sneakers
– Μαγιό μπικίνι
– Γυναικεία σανδάλια
– Ανδρικά sneakers
Στον αντίποδα, οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη μείωση (σε αριθμό επισκέψεων) ήταν τα ανδρικά ποδοσφαιρικά παπούτσια (-75%), τα γυναικεία κολάν (-65%), τα παιδικά αθλητικά και τα ρούχα ύπνου (-57%), οι ανδρικές πιτζάμες (-54%) και τα ανδρικά αθλητικά ρούχα (-48%).
Ποιες θα είναι οι προκλήσεις του 2022;
Τα αυξημένα κόστη διαφήμισης, το μικρότερο περιθώριο κέρδους που απορρέει από την συνεχή ανάγκη για ανταγωνιστικότητα (περισσότερες εκπτώσεις) και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καταγράφηκαν το 2021. Άλλα ζητήματα όπως το απόρρητο δεδομένων και η πρόσληψη ή απόλυση προσωπικού φαίνεται να απασχολούν λιγότερο τις επιχειρήσεις του κλάδου.
Ο εντονότερος ανταγωνισμός ξεχωρίζει ως η μεγαλύτερη πρόκληση του 2022 για τα Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας. Παράλληλα, αναδεικνύεται η ανάγκη εξατομίκευσης των website, ενώ σημαντική πρόκληση φαίνεται να είναι και ο πληθωρισμός, που απασχόλησε λιγότερο την ελληνική αγορά στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς.
Πληθωρισμός και ο κλάδος του λιανεμπορίου μόδας
Το 2021 η μέση αξία παραγγελιών (AOV) αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 9% σε σύγκριση με το 2020 με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται από τον Αύγουστο και μετά. Η αύξηση αυτή δεν προκλήθηκε από αύξηση τιμών αλλά από το γεγονός ότι οι καταναλωτές ψώνισαν ακριβότερα προϊόντα σε σύγκριση με το παρελθόν.
Την ίδια στιγμή, ο πληθωρισμός που αναμένεται να «χτυπήσει» φέτος, βρίσκει την αγορά μουδιασμένη αφού μόλις το 20% των ερωτώμενων δήλωσε στον σχετικό ερώτημα ότι σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές για το 2022 ενώ το 33% δεν είναι σίγουρο ακόμη. Τα περισσότερα από τα καταστήματα που σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές ανέφεραν ότι σχεδιάζουν αύξηση μόλις κατά 3-5% – το χαμηλότερα ποσοστό αύξησης από όλες τις αγορές του Glami.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς