
O σχεδιασμός του MR Tanker βασίζεται στην αντίδραση του LNG με υδρατμό, όπου μέσα στον αναμορφωτή μεθανίου της Helbio, τα μόρια του LNG διασπώνται σε υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα. Το υδρογόνο τότε χρησιμοποιείται απευθείας ως καύσιμο σε μηχανή εσωτερικής καύσης και σε κυψέλες καυσίμου , που μαζί απαρτίζουν ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης με κινητήρες της ΑΒΒ. Το διοξείδιο του άνθρακα δεσμεύεται κατακρατώντας τον άνθρακα μέσα από τα μόρια του LNG, αντί από τα καυσαέρια της μηχανής.
Ο Αντώνιος Τρακάκης, τεχνικός διευθυντής Ναυτιλίας στην RINA, δήλωσε: «Για να επιτύχει τους στόχους μείωσης του CO2, η ναυτιλία αντιμετωπίζει την πρόκληση να έχει λύσεις που είτε βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα, αλλά που απαιτούν ακόμα τεχνολογία για να ωριμάσουν ή σε νέα καύσιμα μηδενικού άνθρακα , η διαθεσιμότητα του οποίου απέχει ακόμη πολύ από το να είναι εγγυημένη. Αυτός ο νέος σχεδιασμός επιτρέπει τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σήμερα χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού και αποθήκευσης στο πλοίο και υπερβαίνει τους στόχους του ΙΜΟ 2050 για μείωση της έντασης του άνθρακα κατά 70%».
Ο Andreas Hagberg, επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων και μάρκετινγκ της FKAB, σχολίασε: «Η ιδέα είναι επαναστατική γιατί δεν απαιτεί καμία υποδομή υδρογόνου στο λιμάνι. Το υδρογόνο δημιουργείται στο σκάφος και όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί στο κατάστρωμα, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μπορούν να μετατρέψουν τα υπάρχοντα σκάφη. Οι κυψέλες καυσίμου έχουν αναπτυχθεί ειδικά για να παράγουν περισσότερη ισχύ και λιγότερες εκπομπές».


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)