
O σχεδιασμός του MR Tanker βασίζεται στην αντίδραση του LNG με υδρατμό, όπου μέσα στον αναμορφωτή μεθανίου της Helbio, τα μόρια του LNG διασπώνται σε υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα. Το υδρογόνο τότε χρησιμοποιείται απευθείας ως καύσιμο σε μηχανή εσωτερικής καύσης και σε κυψέλες καυσίμου , που μαζί απαρτίζουν ένα υβριδικό σύστημα πρόωσης με κινητήρες της ΑΒΒ. Το διοξείδιο του άνθρακα δεσμεύεται κατακρατώντας τον άνθρακα μέσα από τα μόρια του LNG, αντί από τα καυσαέρια της μηχανής.
Ο Αντώνιος Τρακάκης, τεχνικός διευθυντής Ναυτιλίας στην RINA, δήλωσε: «Για να επιτύχει τους στόχους μείωσης του CO2, η ναυτιλία αντιμετωπίζει την πρόκληση να έχει λύσεις που είτε βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα, αλλά που απαιτούν ακόμα τεχνολογία για να ωριμάσουν ή σε νέα καύσιμα μηδενικού άνθρακα , η διαθεσιμότητα του οποίου απέχει ακόμη πολύ από το να είναι εγγυημένη. Αυτός ο νέος σχεδιασμός επιτρέπει τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σήμερα χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού και αποθήκευσης στο πλοίο και υπερβαίνει τους στόχους του ΙΜΟ 2050 για μείωση της έντασης του άνθρακα κατά 70%».
Ο Andreas Hagberg, επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων και μάρκετινγκ της FKAB, σχολίασε: «Η ιδέα είναι επαναστατική γιατί δεν απαιτεί καμία υποδομή υδρογόνου στο λιμάνι. Το υδρογόνο δημιουργείται στο σκάφος και όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί στο κατάστρωμα, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μπορούν να μετατρέψουν τα υπάρχοντα σκάφη. Οι κυψέλες καυσίμου έχουν αναπτυχθεί ειδικά για να παράγουν περισσότερη ισχύ και λιγότερες εκπομπές».


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ