Σχεδόν 15.000 «πτήσεις-φαντάσματα» έχουν αναχωρήσει από το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με πρόσφατα επίσημα στοιχεία. Οι πτήσεις-φαντάσματα – δηλαδή οι πτήσεις χωρίς επιβάτες ή με πληρότητα μικρότερη από το 10% της χωρητικότητας σε επιβάτες των αεροπλάνων- πραγματοποιήθηκαν και από τα 32 αεροδρόμια που αναφέρονται στα δεδομένα.

Το Χίθροου του Λονδίνου βρέθηκε στην κορυφή, με 4.910 πτήσεις- φαντάσματα μεταξύ Μαρτίου 2020 και Σεπτεμβρίου 2021. Το Μάντσεστερ και το Γκάτγουικ ήταν τα δύο επόμενα αεροδρόμια που συμπλήρωσαν την αρνητική πρώτη τριάδα.

Κατά μέσο όρο έγιναν 760 πτήσεις-φαντάσματα τον μήνα κατά τη διάρκεια της εξάμηνης περιόδου, αν και τα δεδομένα κάλυπταν μόνο τις διεθνείς αναχωρήσεις και όχι τις πτήσεις εσωτερικού.

Από τις πιο ρυπογόνες ανθρώπινες δραστηριότητες

Οι αερομεταφορές είναι μια από τις ρυπογόνες περιβαλλοντικά ανθρώπινες δραστηριότητες και πολύ περισσότερο, οι «πτήσεις-φαντάσματα» έχουν εξοργίσει όσους αγωνίζονται για την υπέρβαση της κλιματικής κρίσης.

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa προειδοποίησε ότι θα πρέπει να πραγματοποιήσει 18.000 «περιττές» πτήσεις μέχρι τον Μάρτιο προκειμένου να διατηρήσει τα slots (διαθέσιμος χρόνος χρήσης) που έχει στα αεροδρόμια. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, οι αεροπορικές εταιρείες χάνουν τα slots τους εάν δεν χρησιμοποιούνται επαρκώς.

Ωστόσο, κατά την περίοδο της πανδημίας, στη Βρετανία, οι κανόνες που απαιτούσαν τη χρήση του 80% των slots ανεστάλησαν πλήρως. Οι αεροπορικές εταιρείες δεν χρειάστηκε να εκτελούν πτήσεις για να διατηρήσουν τα slots τους, αλλά παρ’ όλα αυτά πραγματοποίησαν 14.472  «πτήσεις-φαντάσματα».


«Οι πτήσεις μπορεί να εκτελούνται με χαμηλό αριθμό επιβατών για διάφορους λόγους», δήλωσε ο Βρετανός υπουργός Αερομεταφορών Ρόμπερτ Κορτς, ο οποίος παρουσίασε τα δεδομένα στο πλαίσιο απάντησή της σε κοινοβουλευτική ερώτηση. «Από την έναρξη της πανδημίας, η κυβέρνηση έχει άρει τους ισχύοντες κανονισμούς σχετικά με το καθεστώς των slots. Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεώθηκαν να εκτελούν άδειες ή σχεδόν κενές πτήσεις αποκλειστικά και μόνο για να διατηρήσουν τα δικαιώματά τους σε χρονοθυρίδες».

Οι κανονισμοί σχετικά με τα slots αποκαταστάθηκαν μερικώς τον Οκτώβριο του 2021, απαιτώντας χρήση 50% από τις αεροπορικές εταιρείες και το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί σε 70% στα τέλη Μαρτίου.

Αντιδράσεις

«Αν περισσότερες από 14.000 κενές πτήσεις απογειώθηκαν από αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ δεν υπήρχε απαίτηση διατήρησης των χρονοθυρίδων προσγείωσης, πόσες άλλες θα έχουν πραγματοποιηθεί από τότε;» αναρωτήθηκε η Αννα Χιουζ, εκ μέρους της οργάνωσης Flight Free UK. «Φυσικά, όλες οι πτήσεις βλάπτουν το κλίμα, γι’ αυτό και κάνουμε εκστρατεία για μείωση της ζήτησης, φόρο στα αεροπορικά καύσιμα και πιο προσιτά τρένα. Αλλά το να αποτρέψουμε τα αεροπλάνα να πετούν άδεια θα πρέπει να είναι μια εύκολη νίκη για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για το κλίμα».

Ο αριθμός των πτήσεων μπορεί να είναι μικρός σε σύγκριση με το σύνολο των πτήσεων, αλλά οι επιπτώσεις στο κλίμα αθροίζονται αν σκεφτεί κανείς ότι η μέση πτήση μικρών αποστάσεων εκπέμπει μεταξύ 13 και 20 τόνων διοξειδίου του άνθρακα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή