Με προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ ολοκληρώθηκε σήμερα η κατάθεση και αποσφράγιση των προσφορών για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την έξοδο Καλυφτάκη. Όπως αναμενόταν, για το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ, οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας εκδήλωσαν ισχυρό ενδιαφέρον. Στον διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συμμετείχε επίσης και η ΑΒΑΞ.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης είναι ένα έργο «πνοής» για την πρωτεύουσα, καθώς θα αποσυμφορήσει τον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά σχηματίζονται ατελείωτες ουρές οχημάτων. Είναι το μοναδικό σημείο όπου συναντιούνται σήμερα οι δύο κύριοι αυτοκινητόδρομοι του Λεκανοπεδίου.
Το αντικείμενο της σύμβασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, θα είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου, συνολικής διάρκειας 48 μηνών. Η επέκταση του αυτοκινητόδρομου θα μετρά περίπου 4,2 χλμ. από τον ανισόπεδο κόμβο Κύμης ως τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη. Διαθέτει ήδη ανανεωμένη ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων σε ισχύ ως τις 05.08.2024.
Στόχος είναι να υπογραφεί εντός του 2022. Εφόσον οι φάκελοι που κατατέθηκαν πληρούν όλες τις τυπικές προδιαγραφές της προκήρυξης και δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές το σχήμα που μειοδότησε θα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Θα περιλαμβάνει υπόγειο τμήμα, συνολικού μήκους περί τα 2,5 χλμ., το οποίο θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για περίπου 1,25 χλμ. και δια της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (cutandcover) για περίπου 1,15 χλμ. Περιλαμβάνει βεβαίως και συνοδά έργα, όπως παράπλευρα οδικά δίκτυα, διευθέτηση ρεμάτων, έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης, φωτισμού, φωτεινής σηματοδότησης κ.ά.
Ως προς την χρηματοδότηση του έργου, στις 10.12.2021, εγκρίθηκε με απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων η ένταξή του στο ΠΔΕ 2021 (ενάριθμο 2021ΣΕ07100015). Σημειώνεται ότι στον προϋπολογισμό του έργου έχουν εκτιμηθεί απαλλοτριώσεις, δίκτυα Κοινής Ωφέλειας, αρχαιολογικά, ενώ προβλέπεται και δικαίωμα προαίρεσης ποσού 32,53 εκατ. ευρώ.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030