Με προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ ολοκληρώθηκε σήμερα η κατάθεση και αποσφράγιση των προσφορών για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την έξοδο Καλυφτάκη. Όπως αναμενόταν, για το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ, οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας εκδήλωσαν ισχυρό ενδιαφέρον. Στον διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συμμετείχε επίσης και η ΑΒΑΞ.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης είναι ένα έργο «πνοής» για την πρωτεύουσα, καθώς θα αποσυμφορήσει τον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά σχηματίζονται ατελείωτες ουρές οχημάτων. Είναι το μοναδικό σημείο όπου συναντιούνται σήμερα οι δύο κύριοι αυτοκινητόδρομοι του Λεκανοπεδίου.
Το αντικείμενο της σύμβασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, θα είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου, συνολικής διάρκειας 48 μηνών. Η επέκταση του αυτοκινητόδρομου θα μετρά περίπου 4,2 χλμ. από τον ανισόπεδο κόμβο Κύμης ως τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη. Διαθέτει ήδη ανανεωμένη ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων σε ισχύ ως τις 05.08.2024.
Στόχος είναι να υπογραφεί εντός του 2022. Εφόσον οι φάκελοι που κατατέθηκαν πληρούν όλες τις τυπικές προδιαγραφές της προκήρυξης και δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές το σχήμα που μειοδότησε θα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Θα περιλαμβάνει υπόγειο τμήμα, συνολικού μήκους περί τα 2,5 χλμ., το οποίο θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για περίπου 1,25 χλμ. και δια της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (cutandcover) για περίπου 1,15 χλμ. Περιλαμβάνει βεβαίως και συνοδά έργα, όπως παράπλευρα οδικά δίκτυα, διευθέτηση ρεμάτων, έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης, φωτισμού, φωτεινής σηματοδότησης κ.ά.
Ως προς την χρηματοδότηση του έργου, στις 10.12.2021, εγκρίθηκε με απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων η ένταξή του στο ΠΔΕ 2021 (ενάριθμο 2021ΣΕ07100015). Σημειώνεται ότι στον προϋπολογισμό του έργου έχουν εκτιμηθεί απαλλοτριώσεις, δίκτυα Κοινής Ωφέλειας, αρχαιολογικά, ενώ προβλέπεται και δικαίωμα προαίρεσης ποσού 32,53 εκατ. ευρώ.
Latest News
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα