
Με προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ ολοκληρώθηκε σήμερα η κατάθεση και αποσφράγιση των προσφορών για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κύμης ως την έξοδο Καλυφτάκη. Όπως αναμενόταν, για το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 434 εκατ. ευρώ, οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας εκδήλωσαν ισχυρό ενδιαφέρον. Στον διαγωνισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, συμμετείχε επίσης και η ΑΒΑΞ.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης είναι ένα έργο «πνοής» για την πρωτεύουσα, καθώς θα αποσυμφορήσει τον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά σχηματίζονται ατελείωτες ουρές οχημάτων. Είναι το μοναδικό σημείο όπου συναντιούνται σήμερα οι δύο κύριοι αυτοκινητόδρομοι του Λεκανοπεδίου.
Το αντικείμενο της σύμβασης, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, θα είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου, συνολικής διάρκειας 48 μηνών. Η επέκταση του αυτοκινητόδρομου θα μετρά περίπου 4,2 χλμ. από τον ανισόπεδο κόμβο Κύμης ως τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη. Διαθέτει ήδη ανανεωμένη ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων σε ισχύ ως τις 05.08.2024.
Στόχος είναι να υπογραφεί εντός του 2022. Εφόσον οι φάκελοι που κατατέθηκαν πληρούν όλες τις τυπικές προδιαγραφές της προκήρυξης και δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές το σχήμα που μειοδότησε θα ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος.
Θα περιλαμβάνει υπόγειο τμήμα, συνολικού μήκους περί τα 2,5 χλμ., το οποίο θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για περίπου 1,25 χλμ. και δια της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (cutandcover) για περίπου 1,15 χλμ. Περιλαμβάνει βεβαίως και συνοδά έργα, όπως παράπλευρα οδικά δίκτυα, διευθέτηση ρεμάτων, έργα αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης, φωτισμού, φωτεινής σηματοδότησης κ.ά.
Ως προς την χρηματοδότηση του έργου, στις 10.12.2021, εγκρίθηκε με απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων η ένταξή του στο ΠΔΕ 2021 (ενάριθμο 2021ΣΕ07100015). Σημειώνεται ότι στον προϋπολογισμό του έργου έχουν εκτιμηθεί απαλλοτριώσεις, δίκτυα Κοινής Ωφέλειας, αρχαιολογικά, ενώ προβλέπεται και δικαίωμα προαίρεσης ποσού 32,53 εκατ. ευρώ.


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ