
Σχέδια έκτακτης ανάγκης καταστρώνει η διεθνής ναυτιλία μετά την απόφαση του Πούτιν να προχωρήσει σε αναγνώριση δυο ρωσόφωνων δημοκρατιών και το ενδεχόμενο επιβολής κυρώσεων από την πλευρά της Δύσης.
Το «πολεμικό κλίμα» δημιουργεί αναστάτωση στη ναυτιλία και η αβεβαιότητα πιθανότατα θα επηρεάσει τις ναυτιλιακές αγορές καθώς οι ροές αργού πετρελαίου, φυσικού αερίου/LNG, άνθρακα και σιτηρών θα διαταραχθούν, πιθανώς ενισχύοντας τη ζήτηση σε τονομίλια ανάλογα με τον βαθμό των κυρώσεων.
Η άνοδος των τονομιλίων σημαίνει μεταφορές προϊόντων προς την Ευρώπης από πιο μακρινές περιοχές άρα θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερα πλοία με επιπτώσεις στους ναύλους. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και λίγες κατηγορείς πλοίων που προσωρινά τουλάχιστον θα πληγούν.
Για παράδειγμα το 70% των δυτικών εξαγωγών αργού της Ρωσίας αποστέλλονται μέσω aframax, με αποτέλεσμα εάν επιβληθούν περιορισμοί στην εξαγωγή ρωσικού αργού πετρελαίου αυτό το τμήμα των δεξαμενοπλοίων θα πληγεί επεσήμανε η BRS.
Πάντως στους περισσότερους ναυτιλιακούς κλάδους θα καταγραφεί άνοδος τονομιλίων, δεδομένου ότι η Ευρώπη θα στραφεί σε πιο μακρινές περιοχές για να προμηθευθεί πετρέλαιο, αέριο, στάρι, άνθρακα.


Latest News

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας

Μελίνα Τραυλού: Καλεί τον ΙΜΟ να μην λάβει αποφάσεις που θα υπονομεύσουν την ναυτιλία
Μην «πυροβολείτε» το LNG- ο εμπορικός διαχειριστής να αναλάβει το κόστος συμμόρφωσης στην πράσινη μετάβαση, τα δύο μηνύματα της προέδρου της ΕΕΕ, Μελίνας Τραυλού

Motor Oil - Coral Marine: Ναυτιλιακά καύσιμα με βιοκαύσιμο στην Ελλάδα
Το μίγμα καυσίμων αποτελείται από ορυκτό πετρέλαιο που παράγεται στο διυλιστήριο της Motor Oil και βιοκαύσιμο που παράγεται, επίσης, στην Ελλάδα

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ

Ναυτιλία: Η οικονομία θα κινηθεί μετά το πρώτο σοκ
Η ναυτιλία θα ανακάμψει, αν και πολλά εξαρτώνται και από τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου και την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικής ικανότητας

Πλέοντας σε ταραγμένα νερά: Ποιο θα είναι το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας
Κορυφαίοι αξιωματούχοι, εφοπλιστές, αναλυτές και ακαδημαϊκοί συζητούν στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για τις νέες γεωπολιτικές, τεχνολογικές και οικολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία

Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επηρεαστεί από τους δασμούς Τραμπ
Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αντιδράσουν οι αμερικανοί καταναλωτές και ποιες δαπάνες θα περικόψουν

Συρρίκνωση τουρκικού εμπορικού στόλου μετά από περίοδο ανάπτυξης
Ο κλάδος στην Τουρκία πλήττεται από την αύξηση του λειτουργικού κόστους και τα γραφειοκρατικά εμπόδια

Αλλάζει τα πάντα στο θαλάσσιο εμπόριο ο νέος «Ψυχρός Πόλεμος»
Οι γεωπολιτικές προκλήσεις και οι αποφάσεις του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και οι επιπτώσεις στο θαλάσσιο εμπόριο απασχόλησαν το διεθνές συνέδριο «2nd International Maritime Security Conference»

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum