Ιδιώτες χρήστες θα πρέπει να μπορούν να λαμβάνουν νομικά μέτρα εναντίον μεγάλων, αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών εάν αυτές παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, αναφέρουν η Privacy International, η πανευρωπαϊκή ομάδα καταναλωτών BEUC και ακαδημαϊκοί με σημερινή τους κοινή δήλωση.
Η κοινή ανακοίνωση συνολικά 31 ομάδων πολιτικής δράσης και ακαδημαϊκών έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία απορρίπτονται από μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κράτη-μέλη σημεία του περιβόητου Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) για την καταπολέμηση των μονοπωλίων της αρμόδιας επιτρόπου, Μαργκέτε Βεστάγκερ.
Ο DMA ουσιαστικά θέτει μία λίστα όσων «πρέπει και δεν πρέπει» να κάνουν οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές στη διαχείριση καταστάσεων που δημιουργούνται σε επίπεδο ανταγωνισμού και διαχείρισης προσωπικών δεδομένων με τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, δηλαδή τις Apple, Alphabet (Google), Meta Platforms (Facebook), Amazon και Microsoft.
«Ο νέος νόμος θα πρέπει να επιτρέπει στους χρήστες, ατομικά ή και σε συλλογικό επίπεδο, να αναλαμβάνουν δράση σε θέματα κανονισμών για τις ψηφιακές αγορές, πριν από τα εθνικά δικαστήρια», αναφέρεται στη σχετική ανοικτή επιστολή προς τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Η σχετική πρόταση, όπως αναφέρει το Reuters, φαίνεται ότι είναι υπό εξέταση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά αγνοείται έως τώρα από τα κράτη-μέλη, δηλαδή από τις εθνικές κυβερνήσεις.
Επιπλέον, η συμμαχία ομάδων καταναλωτών και ακαδημαϊκών προτρέπει νομοθέτες και κράτη-μέλη να επιτρέψουν στους καταναλωτές να λάβουν μέρος στις διαδικασίες διαμόρφωσης του DMA ώστε οι ανάγκες τους να ληφθούν υπόψη στις τελικές αποφάσεις της Κομισιόν.
Latest News
Focus Baris: Δυναμική χρήση του διαδικτύου από την Περιφέρεια και την τρίτη ηλικία
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus Bari
Τι είναι τελικά αυτά τα cookies που πρέπει να αποδεχόμαστε;
O μέσος χρήστης θα συναντήσει περίπου 1.020 banners αποδοχής cookies τον χρόνο
X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ
Μειώνονται κατά 40% οι συνδρομές σε Facebook και Instragram
Η Meta θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση σε Facebook και Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις
«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece
«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Ευθυμίου (Εθνική): Απαραίτητη η AI για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος
Οι επισημάνσεις της Τούλας Ευθυμίου, Chief Money Laundering Officer of Financial Crime Compliance της Εθνικής Τράπεζας
Ποια είναι η Bluesky που «έκλεψε» 700.000 χρήστες από το Χ
Σύμφωνα με ειδικούς, το Bluesky έχει μετατραπεί σε «καταφύγιο» για τους πρώην πλέον χρήστες του Χ
Ανησυχία στη Γερμανία για κυβερνοεπιθέσεις και fake news ενόψει εκλογών
Οι υβριδικές αυτές απειλές για τη Γερμανία προέρχονται «κυρίως από το καθεστώς του Πούτιν»