Τους κινδύνους που ενέχουν τα ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά τους κατέδειξε το ατύχημα στο οχηματαγωγό πλοίο «Felicity Ace» στις Αζόρες, ανοικτά των ακτών της Πορτογαλίας.
Αξιωματούχοι που μίλησαν στο Reuters ανέφεραν ότι απαιτείται εξειδικευμένος εξοπλισμός για την κατάσβεση της φωτιάς καθώς οι μπαταρίες λιθίου των οχημάτων διατηρούσαν ζωντανή τη φωτιά όλο το σαββατοκύριακο.
Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο μεταφέρει περίπου 4.000 οχήματα, κυρίως Porsche, Audi και Bentley, ορισμένα από τα οποία είναι ηλεκτρικά με μπαταρίες λιθίου. Δεν είναι πάντως γνωστό εάν η φωτιά ξεκίνησε από κάποια τέτοια μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος.
Το θέμα των μπαταριών και του τρόπου κατάσβεσής τους έθιξε και η εταιρεία των ολλανδών ειδικών που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση στο πλοίο.
Η παρουσία μπαταριών που καίγονται πάνω στο πλοίο, σύμφωνα με τη SMIT Salvage, την εταιρεία που έχει αναλάβει να το σώσει, σημαίνει ότι η φωτιά εξαπλώνεται ταχύτατα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με τη χρήση νερού, όπως γινόταν μέχρι τώρα σε παρόμοια ατυχήματα, ανέφεραν οι επικεφαλής της εταιρείας στη «Wall Street Journal».
«Τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά και μέρος της φωτιάς αποτελούν οι μπαταρίες που εξακολουθούν να καίγονται» δήλωσε εκπρόσωπος της Royal Boskalis Westminster NV, στην οποία ανήκει η SMIT Salvage. Πρόκειται για την εταιρεία που απελευθέρωσε πέρυσι το πλοίο «Ever Given» όταν αυτό προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ.
Ο εκπρόσωπος ανέφερε επίσης ότι είναι πολύ νωρίς για να φανεί το πώς η SMIT θα κατασβήσει τη φωτιά από τις μπαταρίες, σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα. Το 60.000 τόνων «Felicity Ace» μετέφερε περίπου 4.000 αυτοκίνητα από τη Γερμανία στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων 1.100 Porsche και 189 πολυτελών Bentley, που είναι όλες εταιρείες θυγατρικές της Volkswagen AG.
Επιασε φωτιά την περασμένη Τετάρτη. Έκτοτε παρασύρεται στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά από τα νησιά των Αζορών. Τελευταίες πληροφορίες λένε ότι η φωτιά έχει υποχωρήσει, πιθανότατα γιατί δεν έχει απομείνει άλλο πλέον να καεί. Να σημειωθεί ότι τα 22 μέλη του πληρώματος είχαν απομακρυνθεί από την πρώτη μέρα της φωτιάς.
Αν και θα περάσουν μήνες πριν γίνει γνωστή η αιτία της πυρκαγιάς, η φωτιά στο «Felicity Ace», μια από τις πρώτες μεγάλες που καταγράφονται κατά τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων, εγείρει επίσης πολλά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο ασφαλούς μεταφοράς τους στο μέλλον, σχολιάζει η «Wall Street Journal».
Ρυμούλκηση
«Για μέρες, εκπρόσωποι των κατασκευαστών των αυτοκινήτων αρνούνταν να δώσουν λεπτομέρειες στο κοινό για τα μοντέλα (που βρίσκονται) στο πλοίο, αλλά αξιωματούχοι του πορτογαλικού ναυτικού που παρακολουθούν το σκάφος και στελέχη εταιρειών διάσωσης που μάχονται την πυρκαγιά λένε ότι με βάση τον κατάλογο φορτίου που έχουν είναι σαφές ότι πολλά από τα επιβαίνοντα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά οχήματα» αναφέρει η «WSJ».
Η VW και οι θυγατρικές της εξάγουν από τη Γερμανία προς πώληση στις ΗΠΑ ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Taycan της Porsche, το e-tron της Audi και το ID.4 της VW.
Νέα δεδομένα δείχνουν ότι η μεγάλη φωτιά υποχωρεί και πλέον ομάδες πυρόσβεσης και άλλοι ειδικοί ενδέχεται να μπορέσουν να επιβιβαστούν στο σκάφος για να προετοιμαστούν για τη ρυμούλκησή του είτε στην Ευρώπη είτε στις Μπαχάμες.
Η Volkswagen, στην οποία ανήκουν τα οχήματα που βρίσκονται στο πλοίο, δεν επιβεβαίωσε τον συνολικό αριθμό των αυτοκινήτων και έχει δηλώσει από την αρχή ότι αναμένει περαιτέρω πληροφορίες.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»