Τους κινδύνους που ενέχουν τα ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά τους κατέδειξε το ατύχημα στο οχηματαγωγό πλοίο «Felicity Ace» στις Αζόρες, ανοικτά των ακτών της Πορτογαλίας.
Αξιωματούχοι που μίλησαν στο Reuters ανέφεραν ότι απαιτείται εξειδικευμένος εξοπλισμός για την κατάσβεση της φωτιάς καθώς οι μπαταρίες λιθίου των οχημάτων διατηρούσαν ζωντανή τη φωτιά όλο το σαββατοκύριακο.
Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο μεταφέρει περίπου 4.000 οχήματα, κυρίως Porsche, Audi και Bentley, ορισμένα από τα οποία είναι ηλεκτρικά με μπαταρίες λιθίου. Δεν είναι πάντως γνωστό εάν η φωτιά ξεκίνησε από κάποια τέτοια μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος.
Το θέμα των μπαταριών και του τρόπου κατάσβεσής τους έθιξε και η εταιρεία των ολλανδών ειδικών που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση στο πλοίο.
Η παρουσία μπαταριών που καίγονται πάνω στο πλοίο, σύμφωνα με τη SMIT Salvage, την εταιρεία που έχει αναλάβει να το σώσει, σημαίνει ότι η φωτιά εξαπλώνεται ταχύτατα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με τη χρήση νερού, όπως γινόταν μέχρι τώρα σε παρόμοια ατυχήματα, ανέφεραν οι επικεφαλής της εταιρείας στη «Wall Street Journal».
«Τα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά και μέρος της φωτιάς αποτελούν οι μπαταρίες που εξακολουθούν να καίγονται» δήλωσε εκπρόσωπος της Royal Boskalis Westminster NV, στην οποία ανήκει η SMIT Salvage. Πρόκειται για την εταιρεία που απελευθέρωσε πέρυσι το πλοίο «Ever Given» όταν αυτό προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ.
Ο εκπρόσωπος ανέφερε επίσης ότι είναι πολύ νωρίς για να φανεί το πώς η SMIT θα κατασβήσει τη φωτιά από τις μπαταρίες, σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα. Το 60.000 τόνων «Felicity Ace» μετέφερε περίπου 4.000 αυτοκίνητα από τη Γερμανία στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων 1.100 Porsche και 189 πολυτελών Bentley, που είναι όλες εταιρείες θυγατρικές της Volkswagen AG.
Επιασε φωτιά την περασμένη Τετάρτη. Έκτοτε παρασύρεται στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά από τα νησιά των Αζορών. Τελευταίες πληροφορίες λένε ότι η φωτιά έχει υποχωρήσει, πιθανότατα γιατί δεν έχει απομείνει άλλο πλέον να καεί. Να σημειωθεί ότι τα 22 μέλη του πληρώματος είχαν απομακρυνθεί από την πρώτη μέρα της φωτιάς.
Αν και θα περάσουν μήνες πριν γίνει γνωστή η αιτία της πυρκαγιάς, η φωτιά στο «Felicity Ace», μια από τις πρώτες μεγάλες που καταγράφονται κατά τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων, εγείρει επίσης πολλά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο ασφαλούς μεταφοράς τους στο μέλλον, σχολιάζει η «Wall Street Journal».
Ρυμούλκηση
«Για μέρες, εκπρόσωποι των κατασκευαστών των αυτοκινήτων αρνούνταν να δώσουν λεπτομέρειες στο κοινό για τα μοντέλα (που βρίσκονται) στο πλοίο, αλλά αξιωματούχοι του πορτογαλικού ναυτικού που παρακολουθούν το σκάφος και στελέχη εταιρειών διάσωσης που μάχονται την πυρκαγιά λένε ότι με βάση τον κατάλογο φορτίου που έχουν είναι σαφές ότι πολλά από τα επιβαίνοντα αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικά οχήματα» αναφέρει η «WSJ».
Η VW και οι θυγατρικές της εξάγουν από τη Γερμανία προς πώληση στις ΗΠΑ ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Taycan της Porsche, το e-tron της Audi και το ID.4 της VW.
Νέα δεδομένα δείχνουν ότι η μεγάλη φωτιά υποχωρεί και πλέον ομάδες πυρόσβεσης και άλλοι ειδικοί ενδέχεται να μπορέσουν να επιβιβαστούν στο σκάφος για να προετοιμαστούν για τη ρυμούλκησή του είτε στην Ευρώπη είτε στις Μπαχάμες.
Η Volkswagen, στην οποία ανήκουν τα οχήματα που βρίσκονται στο πλοίο, δεν επιβεβαίωσε τον συνολικό αριθμό των αυτοκινήτων και έχει δηλώσει από την αρχή ότι αναμένει περαιτέρω πληροφορίες.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων