Η «διαδικτυοποίηση» του φαγητού είναι γεγονός και στην ελληνική αγορά. Η πανδημία φαίνεται ότι άλλαξε ριζικά τον τρόπο που αγοράζουμε φαγητό, καθώς 7 στους 10 Έλληνες παραγγέλνουν φαγητό και καφέ ηλεκτρονικά.
Περίπου ίδιο είναι και το ποσοστό όσων αγοράζουν ηλεκτρονικά είδη. Σήμερα, το 65% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζει ηλεκτρονικά είδη, όπως tables και laptops, από το internet και όχι από φυσικά καταστήματα.
Συγκεκριμένα, το delivery φαγητού με δείκτη 0.77 και τα ηλεκτρονικά είδη (0.70) παρουσιάζουν αισθητά μεγαλύτερη μεταφορά των αγορών στο online περιβάλλον.
Στο άλλο άκρο, οι αγορές για είδη φαρμακείου (0.43), είδη κήπου (0,33), αξεσουάρ για αυτοκίνητα/ποδήλατα, προϊόντα για κατοικίδια (0.36), σούπερ μάρκετ (0.35) και delivery αλκοολούχων (0.31) πραγματοποιούνται κυρίως σε φυσικά καταστήματα, ακόμα κι αν αυτό συμβαίνει για διαφορετικούς λόγους σε κάθε κατηγορία (π.χ. ογκώδη αντικείμενα, μη διαθεσιμότητα, συνταγογραφούμενα φάρμακα).
Στα ευρήματα αυτά καταλήγει η έρευνα του Έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και της εταιρείας Truberries.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τάση και ενισχύεται
Οι ηλεκτρονικές αγορές που εδραιώθηκαν λόγω της καραντίνας, φαίνεται πως συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία ακόμη και παράλληλα με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας , την αμέσως επόμενη περίοδο της άρσης του lockdown (Μάιος 2021), οι καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να συνεχίσουν να ψωνίζουν από online καταστήματα (94%), ενώ ένα 14% του συνόλου του δείγματος δηλώνει έτοιμο να αυξήσει την συχνότητα των αγορών.
Κριτήρια αγοράς
Για την πλειοψηφία των καταναλωτών (60%), το να είναι το προϊόν στην φθηνότερη δυνατή τιμή δεν αποτελεί το βασικό κριτήριο προτίμησης ηλεκτρονικού καταστήματος. Παρ’ όλα αυτά, σίγουρα συνυπολογίζεται ως κριτήριο κατά την επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος για το 63% των καταναλωτών. Η αγωνία του καταναλωτή να είναι το προϊόν όπως φαίνεται στο site εμφανίζει δείκτη 0.55, δείχνοντας ότι ο συγκεκριμένος λόγος έχει σχεδόν την ίδια δύναμη επιρροής όσο και η τιμή (0.63).
Η δύναμη της φθηνότερης τιμής συναντάται σε μεγαλύτερο εύρος στην ηλικιακή ομάδα 45-54 Η ηλικία 18-24 είναι αυτή στην οποία μεγιστοποιείται το ενδιαφέρον για δωρεάν αποστολή της παραγγελίας.
Η αναφορά σε δωρεάν έξοδα αποστολής αντιμετωπίζεται κυρίως ως μια διαδεδομένη / αναμενόμενη πρακτική, παρά ως ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το κατάστημα που το υπόσχεται 7 στους 10 καταναλωτές που μπορούν να ανακαλέσουν πληροφορίες για τα έξοδα αποστολής της τελευταίους τους online παραγγελίας, αναφέρουν ότι δεν πλήρωσαν αυτοί, αλλά το κατάστημα Άρα, καθώς το σημαντικό (δηλαδή τα δωρεάν έξοδα αποστολής) είναι τόσο διαδεδομένο, δεν είναι διαφοροποιό στοιχείο αλλά εκ των ων ουκ άνευ (hygiene factor).
Latest News
Αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας - Πώς θα τα εξοφλήσετε
Ποια είναι τα πρόστιμα για όσους καθυστερήσουν να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας - Όλη η διαδικασία
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Επανεξελέγη μέλος Επιτροπής του ΟΟΣΑ η Βασιλική Λαζαράκου
Επέρχονται αλλαγές στον τομέα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε νομοθετικό πλαίσιο
Χατζηδάκης στο Eurogroup: Η ΕΕ πρέπει να είναι πιο φιλόδοξη για την ανταγωνιστικότητα
Συνάντηση με τον επικεφαλής του ESM Pierre Gramegna - Τα πέντε σημεία στο ψήφισμα που υιοθετήθηκε από το συμβούλιο υπουργών
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)
Με καρτελάκια οι μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε εξέλιξη βρίσκεται η συζήτηση σχετικά με το σύστημα προσφορών στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης
Οι νέοι κανόνες για τα ύψη κτιρίων - Η απόφαση
Κεκλεισμένων των θυρών ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τη συνταγματικότητα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού n «Κλειδί» η ημερομηνία ισχύος
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις
Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις και πληρωμές για το επίδομα θέρμανσης
Ποιοι και πότε θα λάβουν το επίδομα θέρμανσης – Ποια νοικοκυριά κερδίζουν μεγαλύτερη ενίσχυση - Τι αλλάζει σε ποσά και κριτήρια – Θέμα ημερών η ΚΥΑ με όλες τις λεπτομέρειες
Νοικοκυριά σε απόγνωση - Τι προβλέπουν για τον επόμενο 1 χρόνο [γραφήματα]
Το 65% των νοικοκυριών προέβλεψε άνοδο για την ακρίβεια με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό - Το 66% «μόλις τα βγάζει πέρα»