
Σε λειτουργία τέθηκε η ιστοσελίδα του 1555 – 1555.gov.gr, του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης Πολιτών για εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά θέματα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.
Μέσα από την ιστοσελίδα 1555.gov.gr ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετείται για τα ζητήματα που τον απασχολούν, χωρίς να απαιτείται η κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο του 1555.
Το κύριο χαρακτηριστικό της ιστοσελίδας είναι ο ηλεκτρονικός Οδηγός του Πολίτη μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν:
• Να συνδέονται και να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
• Να υποβάλουν προσωποποιημένα αιτήματα ή ερωτήματα (tickets) και να παρακολουθούν την πορεία τους, μέσω προσωπικής θυρίδας/αποθετηρίου απαντήσεων.
Πώς λειτουργεί η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων/ερωτημάτων
Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης εξυπηρέτησης μέσω του Οδηγού του Πολίτη, είναι ιδιαίτερα απλή, ασφαλής και γρήγορη, επισημαίνεται από το υπουργείο.
Συγκεκριμένα, ο πολίτης εισέρχεται στην ιστοσελίδα 1555.gov.gr, επιλέγει την υπηρεσία για την οποία θέλει να υποβάλει ερώτημα και στη συνέχεια την ενότητα «Ηλεκτρονικό Ερώτημα». Αφού ταυτοποιηθεί με τους προσωπικούς του κωδικούς Taxisnet, καλείται να δηλώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του και να πληκτρολογήσει το ερώτημα ή αίτημά του στο σχετικό πεδίο.
Ανάλογα με το θέμα που τον απασχολεί, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει νέο αίτημα ή να ζητήσει διευκρινίσεις και ενημέρωση για την πορεία αιτήματος που έχει ήδη καταθέσει. Μπορεί, επίσης, να επισυνάψει οποιοδήποτε αρχείο κρίνει ότι θα βοηθήσει στη διαχείριση του αιτήματός του.
Κάθε αίτημα που υποβάλλεται με αυτή τη διαδικασία, δρομολογείται αυτόματα στην αρμόδια ομάδα εργασίας του Φορέα (ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ και λοιπές υπηρεσίες του Υπουργείου), για να το επεξεργαστεί και να το επιλύσει. Ο πολίτης λαμβάνει στο e-mail που έχει δηλώσει το μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης για το ερώτημά του, καθώς και σύνδεσμο που οδηγεί στο προσωπικό του αποθετήριο απαντήσεων. Όταν η επεξεργασία του αιτήματος ολοκληρωθεί, ειδοποιείται μέσω e-mail και λαμβάνει σύνδεσμο μετάβασης στο αποθετήριο, ώστε να ενημερωθεί για την απάντηση του φορέα.
Ο Οδηγός του Πολίτη εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, με σκοπό να καλύψει το σύνολο των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά: «Από την αρχή της λειτουργίας του, είχαμε τονίσει πως το 1555 δεν είναι απλά ένα τηλεφωνικό κέντρο, αλλά ένα ολοκληρωμένο ενιαίο κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών που περιλαμβάνει πολλαπλά κανάλια υποδοχής, διαχείρισης και παρακολούθησης των αιτημάτων τους. Η λειτουργία της ιστοσελίδας 1555.gov.gr και η δυνατότητα που παρέχει για υποβολή προσωποποιημένων αιτημάτων ή ερωτημάτων και παρακολούθησης της πορείας τους, εξυπηρετεί ακριβώς αυτή τη λογική. Ο πολίτης, χωρίς να καλεί στο 1555, μπορεί μέσα από την ιστοσελίδα του να βρίσκει άκρη στο εργασιακό, ασφαλιστικό ή συνταξιοδοτικό ζήτημα που τον απασχολεί.
»Οφείλω να υπενθυμίσω πού βρισκόμασταν λίγους μήνες πριν. Από το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων μεταφερθήκαμε σε ένα περιβάλλον άμεσης εξυπηρέτησης, χωρίς ταλαιπωρία και πολύωρες αναμονές. Οκτώ στους δέκα πολίτες που χρησιμοποίησαν το 1555 δηλώνουν ότι βρήκαν λύση στο πρόβλημά τους, ενώ οι συνολικές κλήσεις που διεκπεραιώθηκαν ξεπέρασαν το 1,1 εκατομμύριο».


Latest News

Πώς η Εφορία «ροκανίζει» την αύξηση στον κατώτατο μισθό – Ποιοι την «πληρώνουν»
Αγαμοι, ζευγάρια χωρίς παιδιά, αλλά και ζευγάρια που έχουν ένα παιδί θα διαπιστώσουν πως με την αναπροσαρμογή των αποδοχών αλλάζουν κλιμάκιο φορολόγησης

Αυξημένα ληξιπρόθεσμα χρέη, λιγότεροι οφειλέτες το 2024
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ

Στον πάγο τα επιτόκια για τις ρυθμισμένες δόσεις στην εφορία - Το σχέδιο
Τι προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τα χρέη προς την εφορία - Πώς διαμορφώνονται

Η αύξηση του κατώτατου μισθού, τα επιδόματα και η φορολογική παγίδα
Από το 2025, ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο δεν θα μπορεί να είναι χαμηλότερος από τον κατώτατο μισθό

«Βουνό» τα ληξιπρόθεσμα χρέη, ψίχουλα σε ρυθμίσεις - Ποιοι και πόσα χρωστάνε
Αποκαλυπτικά στοιχεία για τους οφειλέτες της εφορίας και τα χρέη τους καταγράφει η έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλή

Η κυβέρνηση εξάντλησε τα περιθώρια για κατώτατο μισθό - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Τον Σεπτέμβριο από τη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα παρουσιάσει «νέες - σημαντικές πιστεύω - μειώσεις φόρων», είπε ο Κωστής Χατζηδάκης

Πόσο θα αυξηθούν οι μισθοί - Τα καθαρά ποσά που θα λάβουν οι εργαζόμενοι
Η εξειδίκευση των μέτρων από την υπουργό Εργασίας – Τι θα γίνει με τον μέσο μισθό – Οι μειώσεις στις ασφαλιστικές εισφορές – Πόσο ωφελούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι – Κίνητρα για την ενίσχυση των συλλογικών συμβάσεων

Ποιοι επαγγελματίες θα υποβάλλουν δήλωση ΦΠΑ κάθε μήνα - Οι αλλαγές
Τι προβλέπει το σχέδιο για τις δηλώσεις ΦΠΑ

Κόπηκαν 3.000 συντάξεις επειδή εργάζονταν στα κρυφά
Απαιτείται ρύθμιση ή εφάπαξ πληρωμή των οφειλόμενων εισφορών – Ξεκινά η ηλεκτρονική δήλωση απασχόλησης που αυξάνει και τις συντάξιμες αποδοχές

Έφτασε ο νέος κατώτατος μισθός - Πως διαμορφώνονται επιδόματα και τριετίες
Στο ίδιο ποσό και το εισαγωγικό κλιμάκιο των δημοσίων υπαλλήλων - Τι αποφάσισε το υπουργικό Συμβούλιο