![Nαυτιλία: Οι ναυλαγορές «ζυγίζουν» τις κυρώσεις στη Ρωσία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/shipcargo-scaled-1.jpg)
Το περιεχόμενο των νέων κυρώσεων κατά της Ρωσίας από τους δυτικούς συμμάχους, μετά την πρωινή εισβολή στην Ουκρανία, θα καθορίσουν εν πολλοίς και την πορεία των ναυλαγορών. Οι πρώτες κυρώσεις που επέβαλαν στη Ρωσία οι δυτικοί σύμμαχοι δεν φαίνεται προς το παρόν να επηρεάζουν ιδιαίτερα την ναυτιλία αφού περιορίστηκαν σε κάποια τραπεζικά ιδρύματα που εμπλέκονται και σε ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις και σε ένα πολύ μικρό αριθμό πλοίων.
Ωστόσο η πρωινή εισβολή άλλαξε τα δεδομένα καθώς φαίνεται ότι τα πρώτα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται στα λιμάνια της Οδησσού και της Μαριούπολης όπου φαίνεται ότι κάθε δραστηριότητα έχει σταματήσει, σύμφωνα με το Tradewinds
Επισημαίνεται ότι η Μαύρη Θάλασσα είναι μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες εμπορικές αρτηρίες, για αργό πετρέλαιο, παράγωγα πετρελαίου, υγραέριο (LPG), σιδηρομετάλλευμα, σιτηρά, άνθρακα και άλλα χύδην φορτία, με το 85%-90% των φορτίων να προέρχεται από τη Ρωσία και την Ουκρανία. Σύμφωνα με την Ocean Analytics, το 2021 περίπου 231 εκατομμύρια τόνοι χύδην ξηρού φορτίου (άνθρακας, σιτηρά, σιδηρομετάλλευμα) αποστέλλονταν από λιμάνια γύρω από τη Μαύρη Θάλασσα, εκ των οποίων το 85% προερχόταν από την Ουκρανία και τη Ρωσία. Εξ αυτών 9 εκατομμύρια τόνοι προορίζονταν για άλλα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, ενώ το 96% περνούσε από το Στενό του Βοσπόρου σε πιο απομακρυσμένες περιοχές, όπως η Κίνα. Η Μαύρη Θάλασσα θα μπορούσε να γίνει απρόσιτη, είτε εξ ολοκλήρου είτε εν μέρει, για εμπορικούς σκοπούς και για τη ναυτιλία εάν προκύψει σύγκρουση. Ο άνθρακας είναι το άλλο σημαντικό εμπόρευμα που εξάγεται από τη Μαύρη Θάλασσα, συνολικού ύψους 53,9 εκατομμυρίων τόνων το 2021. Η Ρωσία εξήγαγε τα δύο τρίτα αυτού του εμπορίου, το οποίο μεταφερόταν κυρίως με τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, τα capesize.
Άμεση επίπτωση
Πάντως προς το παρόν η πιο άμεση επίπτωση για τον ναυτιλιακό κλάδο είναι η πολύ μεγάλη αύξηση των ναυτιλιακών καυσίμων σαν αποτέλεσμα της ανόδου και των τιμών του αργού. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Xclusiv η τιμή ανά τόνο του καυσίμου χαμηλού θείου (VLSFO) έχει αυξηθεί από την αρχή του έτους περισσότερο από 21%, 16% και 22% στο Ρότερνταμ (676 δολ/τόνο), στη Σιγκαπούρη (735 δολ) και στο Χιούστον (704 δολ) αντίστοιχα. Επιπλέον, η τιμή ανά τόνο του IFO380 έχει αυξηθεί κατά 17,5%, 16% και 19%, αντίστοιχα στο Ρότερνταμ (510 δολ), στη Σιγκαπούρη (526 δον ) και στο Χιούστον (544 δόλο). Το χάσμα τιμών μεταξύ των καυσίμων VLSFO και IFO380 έχει επίσης εκτοξευθεί πάνω από 200 δον/τόνο στη Σιγκαπούρη και τη Φουτζάιρα τις τελευταίες ημέρες, καθιστώντας τα πλοία με συστήματα κατακράτησης του θείου (scurbbers) πιο οικονομικά.
Υπενθυμίζεται ότι οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ στη Ρωσία πριν την εισβολή ελάχιστα άγγιξαν τη ναυτιλία καθώς οι κυρώσεις που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν και τα κρατικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα Corporation Bank for Development and Foreign Economic Affairs Vnesheconombank και Promsvyazbank Public Joint Stock Co, μαζί με 42 θυγατρικές τους. Παράλληλα αφορούν τον χρηματοοικονομικό οργανισμό VEB, με 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία
Στις θυγατρικές της ρωσικής Promsvyazbank Public Joint Stock Co περιλαμβάνεται και η PSB Leasing, στην οποία ανήκουν πέντε πλοία. Πρόκειται για τα Baltic Leader, κατασκευής 2000, 7.195 dwt που είναι ένα οχηματγωγό (μεταφοράς οχημάτων) το δεξαμενόπλοιο Linda, κατασκευής 2003, χωρητικότητας 115.418 dwt, το δεξαμενόπλοιο Pegas, κατασκευής 2003, χωρητικότητας 115.527 dwt, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 822 teu και έτους κατασκευής 2003 FESCO Magadan και το επίσης containerships 822 teu FESCO Moneron κατασκευής 2003.
Σε ότι αφορά τον τραπεζικό οργανισμό VEB πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει παράσχει χρηματοδότηση για τον στόλο των πλοίων μεταφοράς LNG στην Αρκτική της ρωσικής ναυτιλιακής εταιρείας Sovcomflot, ενώ πρόσφατα χρηματοδότησε 10 τέτοια πλοία της κοινοπραξίας της Sovcomflot με τη Novatek.
Η εταιρεία συμμετείχε επίσης σε κοινοπραξία δεξαμενόπλοιων μεθανόλης στην οποία συμμετείχαν η Mitsui OSK Lines και η Marubeni.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets