
Σύμφωνα με στοιχεία από το υπουργείο Ναυτιλίας στην θαλάσσια περιοχή της Βόρειας Μαύρης Θάλασσας βρίσκονται 8 πλοία με ελληνική σημαία, καθώς και ένα Ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Μάλτας, στα οποία υπηρετούν συνολικά 66 Έλληνες ναυτικοί.
Από τα οκτώ Ελληνικά εμπορικά πλοία τα δύο βρίσκονται στην Οδησσό, τα τρία στο Στενό του Κερτς και τα τρία στο Νοβοροσίσκ. Το Ελληνόκτητο πλοίο βρίσκεται στην Οδησσό.
Επίσης από τα οκτώ πλοία με Ελληνική σημαία τα τρία είναι φορτηγά και τα πέντε δεξαμενόπλοια. Το Ελληνόκτητο πλοίο είναι φορτηγό.
Στον κατάλογο αυξημένων κινδύνων Μαύρη Θάλασσα και Αζοφική
Η κινητοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ήταν άμεση. Ήδη από τα ξημερώματα με εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη έχει τεθεί σε αυξημένη ετοιμότητα το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία τόσο με τους Πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων, όσο και με τους Υπευθύνους Ασφαλείας (DPI), των ναυτιλιακών εταιρειών υπό την διαχείριση των οποίων βρίσκονται τα πλοία αυτά.
Η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων. Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών.
• Όσον αφορά στους ναυτικούς, η ανακοίνωση δεν επηρεάζει προς το παρόν τους όρους ναυτολόγησής τους.
Ενημερώθηκε η εφοπλιστική κοινότητα
Από το ΥΝΑΝΠ ενημερώθηκε ήδη η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ και ΕΕΝΜΑ) και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία και η ΠΕΠΕΝ για την ανωτέρω εξέλιξη. Επίσης, από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων εξετάζεται η αύξηση του επιπέδου ασφαλείας των υπό ελληνική σημαία πλοίων κατά Διεθνή Κώδικα Aσφαλείας ISPS.
Σε δήλωση του ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρει: «Πρώτη μας προτεραιότητα, είναι η ασφάλεια των ναυτικών μας. ΄Ηδη από τα ξημερώματα το Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα και σε διαρκή επικοινωνία με τους πλοιάρχους των πλοίων που βρίσκονται στη Βόρεια Μαύρη Θάλασσα και έχουν δοθεί οι κατάλληλες οδηγίες. Συνομίλησα ο ίδιος με τους πλοιάρχους των πλοίων που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Οδησσού και τους διαβεβαίωσα οτι είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε όποια δράση τυχόν απαιτηθεί για την ασφάλεια των ιδίων και των πληρωμάτων τους.»


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)