
Ανοίγει ο δρόμος για το κλείσιμο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ως τα τέλη του 2022. Πρόοδο στις εργασίες που απαιτούνται για να ενεργοποιηθεί η 35ετής παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου εντοπίζει η 13ηέκθεση ενισχυμένης εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα. Με τίμημα 1,49 δισ. ευρώ, η Εγνατία Οδός αποτελεί το μεγαλύτερο πρότζεκτ του ΤΑΙΠΕΔ που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στη χρονιά, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος εσόδων, ύψους 2,2 δισ. ευρώ.
Από εκεί που το 2019 οι εκθέσεις της Κομισιόν έκαναν λόγο για «μηδενική πρόοδο», τώρα για μια ακόμα φορά σημειώνεται περαιτέρω πρόοδος στο τεράστιο πρότζεκτ της Εγνατίας Οδού. Όπως αναφέρεται στο κείμενο των Ευρωπαίων, οι ελληνικές αρχές επαναβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση και λειτουργία των σταθμών διοδίων, καθώς και στην ολοκλήρωση των εργασιών και την αδειοδότηση όλων των σηράγγων, που εκκρεμούν για να περάσει ο αυτοκινητόδρομος των 883 χλμ. στα χέρια της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– EGIS PROJECTS, που έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής.
Βήμα – βήμα κλείνουν οι εκκρεμότητες
Ειδικότερα, όπως παραθέτει το κείμενο, στα μέσα Φεβρουαρίου ξεκίνησε η κατασκευή δύο πλευρικών σταθμών διοδίων στη Χαλάστρα, ενώ συνεχίστηκαν οι εργασίες για ακόμη τρεις πλευρικούς σταθμούς και έναν μετωπικό. Εκκρεμεί η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή των τελευταίων δύο πλευρικών σταθμών, για τους οποίους όμως μένει να αποφασιστεί η τεχνική λύση. Συνολικά, λειτουργούν σήμερα 17 από τους 18 προαπαιτούμενους μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 31 από τους 40 πλευρικούς.
Μέχρι το τέλος Απριλίου, αναμένεται να ολοκληρωθούν και να λειτουργήσουν ένας επιπλέον μετωπικός και τρεις πλευρικοί σταθμοί διοδίων τελών, ενώ ως το τέλος Οκτωβρίου θα τεθούν σε λειτουργία και οι δύο πλευρικοί σταθμοί στη Χαλάστρα.
Στο θέμα των σηράγγων, που ήταν και ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια του διαγωνισμού, ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο μία μελέτη για τον σαφέστερο προσδιορισμό των πρόσθετων εργασιών που θα χρειαστούν για την πιστοποίηση των υπόλοιπων 16 σηράγγων στην κατηγορία Ε (δηλαδή εξαιρουμένης της μεταφοράς επικίνδυνου φορτίου). Επτά σήραγγες θα έχουν αδειοδοτηθεί ως το τέλος Απριλίου και οι εναπομείνασες ως το τέλος Οκτωβρίου. Το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του 2022.
Υπενθυμίζεται ότι, πλέον του εφάπαξ τιμήματος των 1,49 δισ. ευρώ, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ, βάσει των προβλέψεων του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.
Ακόμη, οι επενδύσεις που ο ανάδοχος πρόκειται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε περίπου 420 εκατ. ευρώ. Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου εκτιμάται στα 2,76 δισ. ευρώ.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακόσταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).


Latest News

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο