Καλή πρόοδο στην πορεία του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων διαπιστώνει η 13η έκθεση της Κομισιόν για την Ελλάδα. Το 2022 είναι γεμάτο ορόσημα που επισφραγίζουν το μέλλον σημαντικώνassets, όπως τα περιφερειακά λιμάνια και η Εγνατία Οδός, ενώ βάζουν σε τροχιά και μεγάλους διαγωνισμούς, όπως τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Εντωμεταξύ, η αξιοποίηση σημαντικών περιουσιακών στοιχείων, όπως το 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, παραμένει παγωμένη μετά το δυσμενές τοπίο που διαμόρφωσε η πανδημία.
Περιφερειακά λιμάνια και Εγνατία Οδός αποτελούν τα μεγάλα στοιχήματα της χρονιάς. Πρόκειται, μάλιστα, για τα πρότζεκτς που κράτησαν έναν ρυθμό στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, ειδικότερα δε οι περιφερειακοί λιμένες επιτάχυναν κιόλας, όταν όλα τριγύρω σχεδόν ακινητοποιήθηκαν με την έλευση της Covid-19. Δύο είναι τα μεγάλα «κλεισίματα» του 2022. Εκτός από τη ΔΕΠΑ Υποδομών, για την οποία η συμφωνία υπογράφηκε στις αρχές Δεκεμβρίου και το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται σύντομα, η πρόοδος είναι τέτοια στην Εγνατία Οδό που η σύμβαση παραχώρησης μπορεί, σύμφωνα με την έκθεση ενισχυμένης εποπτείας, να ενεργοποιηθεί ως τα τέλη της χρονιάς.
Επόμενα βήματα για τα λιμάνια
Όσον αφορά στα περιφερειακά λιμάνια για τα οποία έχει εκδηλωθεί ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, οι διαδικασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ανέβηκε στο virtualdataroom στις 15 Δεκεμβρίου 2021. Παράλληλα, προχωρά η διαδικασία απαλλοτρίωσης των ακινήτων στην ορεινή ζώνη του λιμένος που αποτελεί και τη βασική εκκρεμότητα.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας αποφάσισαν τα επόμενα βήματα για την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων που θα διατεθούν για τη διαδικασία της απαλλοτρίωσης. Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση τουλάχιστον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Απριλίου. Η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή αναμένεται έως τα τέλη Ιουλίου και το οικονομικό κλείσιμο έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2022.
Για την υποπαραχώρηση του εμπορικού λιμένος Καβάλας, αναμένονται δεσμευτικές προσφορές ως τα τέλη Φεβρουαρίου 2022. Θα ακολουθήσει η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή, την οποία προσδιορίζουν οι επιτελείς της Κομισιόν στα τέλη Απριλίου. Το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται στα τέλη Δεκεμβρίου 2022.
Επιπλέον, το έγγραφο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ανέβηκε, στις 9 Φεβρουαρίου, στο virtualdataroom για τους υποψήφιους επενδυτές. Έχει επιλυθεί η εκκρεμότητα για τον καθορισμό της ορεινής ζώνης του λιμένα, όπως ορίζεται σαφώς στη σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Ιουνίου και η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή αναμένεται ως τον Σεπτέμβριο του 2022.
Ως τα τέλη του μήνα πρόκειται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση για τον διαγωνισμό του λιμανιού του Ηρακλείου, με τη δημοσίευση της shortlistτων προεπιλεγέντων επενδυτών. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί ως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2022.
Πλώρη για τον Ιούλιο βάζει το «μικρό Ελληνικό»
Εντωμεταξύ, το ενδιαφέρον εστιάζει στο Ηράκλειο και για έναν ακόμα λόγο. Το επονομαζόμενο «μικρό Ελληνικό» μπαίνει σε ράγες μετά την ανάδειξη της REDSως προτιμώμενου επενδυτή για την παραθαλάσσια έκταση 345.567 τ.μ. στις Γούρνες, με συνολικό τίμημα 42,2 εκατ. ευρώ σε ονομαστικές τιμές. Ο φάκελος της διαγωνιστικής διαδικασίας πρόκειται να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο ως τα τέλη του τρέχοντος μήνα για προσυμβατικό έλεγχο. Το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται στα τέλη Ιουλίου 2022.
Στα τέλη του έτους, προσδιορίζεται από την έκθεση της Κομισιόν και η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Χρονοπρογραμματισμός που μοιάζει αρκετά φιλόδοξος για ένα τόσο μεγάλο πρότζεκτ. Ο διαγωνισμός για την 25ετή παραχώρηση διεξάγεται σε δύο φάσεις, με τη πρώτη να κλείνει, εφόσον δεν υπάρξουν αιτήματα αναβολής, στις 20 Απριλίου. Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης και η ανακοίνωση έναρξης της δεύτερης φάσης αναμένεται ως τα τέλη Ιουνίου 2022.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ