Καλή πρόοδο στην πορεία του προγράμματος των αποκρατικοποιήσεων διαπιστώνει η 13η έκθεση της Κομισιόν για την Ελλάδα. Το 2022 είναι γεμάτο ορόσημα που επισφραγίζουν το μέλλον σημαντικώνassets, όπως τα περιφερειακά λιμάνια και η Εγνατία Οδός, ενώ βάζουν σε τροχιά και μεγάλους διαγωνισμούς, όπως τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Εντωμεταξύ, η αξιοποίηση σημαντικών περιουσιακών στοιχείων, όπως το 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, παραμένει παγωμένη μετά το δυσμενές τοπίο που διαμόρφωσε η πανδημία.
Περιφερειακά λιμάνια και Εγνατία Οδός αποτελούν τα μεγάλα στοιχήματα της χρονιάς. Πρόκειται, μάλιστα, για τα πρότζεκτς που κράτησαν έναν ρυθμό στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, ειδικότερα δε οι περιφερειακοί λιμένες επιτάχυναν κιόλας, όταν όλα τριγύρω σχεδόν ακινητοποιήθηκαν με την έλευση της Covid-19. Δύο είναι τα μεγάλα «κλεισίματα» του 2022. Εκτός από τη ΔΕΠΑ Υποδομών, για την οποία η συμφωνία υπογράφηκε στις αρχές Δεκεμβρίου και το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται σύντομα, η πρόοδος είναι τέτοια στην Εγνατία Οδό που η σύμβαση παραχώρησης μπορεί, σύμφωνα με την έκθεση ενισχυμένης εποπτείας, να ενεργοποιηθεί ως τα τέλη της χρονιάς.
Επόμενα βήματα για τα λιμάνια
Όσον αφορά στα περιφερειακά λιμάνια για τα οποία έχει εκδηλωθεί ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, οι διαδικασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ανέβηκε στο virtualdataroom στις 15 Δεκεμβρίου 2021. Παράλληλα, προχωρά η διαδικασία απαλλοτρίωσης των ακινήτων στην ορεινή ζώνη του λιμένος που αποτελεί και τη βασική εκκρεμότητα.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας αποφάσισαν τα επόμενα βήματα για την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων που θα διατεθούν για τη διαδικασία της απαλλοτρίωσης. Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση τουλάχιστον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Απριλίου. Η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή αναμένεται έως τα τέλη Ιουλίου και το οικονομικό κλείσιμο έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2022.
Για την υποπαραχώρηση του εμπορικού λιμένος Καβάλας, αναμένονται δεσμευτικές προσφορές ως τα τέλη Φεβρουαρίου 2022. Θα ακολουθήσει η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή, την οποία προσδιορίζουν οι επιτελείς της Κομισιόν στα τέλη Απριλίου. Το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται στα τέλη Δεκεμβρίου 2022.
Επιπλέον, το έγγραφο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας ανέβηκε, στις 9 Φεβρουαρίου, στο virtualdataroom για τους υποψήφιους επενδυτές. Έχει επιλυθεί η εκκρεμότητα για τον καθορισμό της ορεινής ζώνης του λιμένα, όπως ορίζεται σαφώς στη σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Ιουνίου και η επιλογή του προτιμώμενου επενδυτή αναμένεται ως τον Σεπτέμβριο του 2022.
Ως τα τέλη του μήνα πρόκειται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση για τον διαγωνισμό του λιμανιού του Ηρακλείου, με τη δημοσίευση της shortlistτων προεπιλεγέντων επενδυτών. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί ως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2022.
Πλώρη για τον Ιούλιο βάζει το «μικρό Ελληνικό»
Εντωμεταξύ, το ενδιαφέρον εστιάζει στο Ηράκλειο και για έναν ακόμα λόγο. Το επονομαζόμενο «μικρό Ελληνικό» μπαίνει σε ράγες μετά την ανάδειξη της REDSως προτιμώμενου επενδυτή για την παραθαλάσσια έκταση 345.567 τ.μ. στις Γούρνες, με συνολικό τίμημα 42,2 εκατ. ευρώ σε ονομαστικές τιμές. Ο φάκελος της διαγωνιστικής διαδικασίας πρόκειται να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο ως τα τέλη του τρέχοντος μήνα για προσυμβατικό έλεγχο. Το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται στα τέλη Ιουλίου 2022.
Στα τέλη του έτους, προσδιορίζεται από την έκθεση της Κομισιόν και η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Χρονοπρογραμματισμός που μοιάζει αρκετά φιλόδοξος για ένα τόσο μεγάλο πρότζεκτ. Ο διαγωνισμός για την 25ετή παραχώρηση διεξάγεται σε δύο φάσεις, με τη πρώτη να κλείνει, εφόσον δεν υπάρξουν αιτήματα αναβολής, στις 20 Απριλίου. Η ολοκλήρωση της αξιολόγησης και η ανακοίνωση έναρξης της δεύτερης φάσης αναμένεται ως τα τέλη Ιουνίου 2022.
Latest News
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης