
Ανοδική κίνηση στους ναύλους των δεξαμενοπλοίων μετά από αρκετό καιρό έφερε προκάλεσε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ο Δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI), ο κύριος δείκτης της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αργού, σημείωσε χθες Πέμπτη, άνοδο κατά 25% από τις 725 μονάδες στις 904 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδό του από τις αρχές Μαΐου του 2020.
Επιβεβαιώθηκαν έτσι οι αναλυτές που εκτιμούσαν ότι μια πολεμική σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας θα μπορούσε να αυξήσει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Όπως εξηγούσαν οι δυσκολίες στην προμήθεια ρωσικού αργού πετρελαίου σημαίνει για τις δυτικές χώρες αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση και συνεπώς θα ζητηθούν περισσότερα πλοία για να καλύψουν τα ίδια φορτία.
Οι τιμές των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (forward freight agreements-FFA) των δεξαμενοπλοίων κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σύμφωνα με το Argus, αυξήθηκαν χθες κατά περίπου 20% σε μεγάλες παγκόσμιες διαδρομές, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αύξησε την πιθανότητα κυρώσεων που περιορίζουν τη διαθέσιμη χωρητικότητα και μεταβάλλουν τις εμπορικές ροές πετρελαίου.
Τα FFA δεύτερου τριμήνου στη βασική γραμμή μεταφοράς αργού πετρελαίου από την Μέση Ανατολή, προς την Ασία-Ειρηνικό (VLCC) διαπραγματεύτηκαν έως το Worldscale (WS) 46, αυξημένα κατά 23% από τα προχθεσινά επίπεδα, σύμφωνα με ναυλομεσίτη. Τα κέρδη στην αγορά spot της διαδρομής ήταν παρόμοια, και αυξήθηκαν κατά 22% σε WS39, καθώς οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν την αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση για να περάσουν το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων στους ναυλωτές.
Αυξήσεις καταγράφηκαν επίσης και στα FFA των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς «καθαρών» προϊόντων.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά