Ανοδική κίνηση στους ναύλους των δεξαμενοπλοίων μετά από αρκετό καιρό έφερε προκάλεσε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ο Δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI), ο κύριος δείκτης της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αργού, σημείωσε χθες Πέμπτη, άνοδο κατά 25% από τις 725 μονάδες στις 904 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδό του από τις αρχές Μαΐου του 2020.
Επιβεβαιώθηκαν έτσι οι αναλυτές που εκτιμούσαν ότι μια πολεμική σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας θα μπορούσε να αυξήσει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Όπως εξηγούσαν οι δυσκολίες στην προμήθεια ρωσικού αργού πετρελαίου σημαίνει για τις δυτικές χώρες αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση και συνεπώς θα ζητηθούν περισσότερα πλοία για να καλύψουν τα ίδια φορτία.
Οι τιμές των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (forward freight agreements-FFA) των δεξαμενοπλοίων κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σύμφωνα με το Argus, αυξήθηκαν χθες κατά περίπου 20% σε μεγάλες παγκόσμιες διαδρομές, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αύξησε την πιθανότητα κυρώσεων που περιορίζουν τη διαθέσιμη χωρητικότητα και μεταβάλλουν τις εμπορικές ροές πετρελαίου.
Τα FFA δεύτερου τριμήνου στη βασική γραμμή μεταφοράς αργού πετρελαίου από την Μέση Ανατολή, προς την Ασία-Ειρηνικό (VLCC) διαπραγματεύτηκαν έως το Worldscale (WS) 46, αυξημένα κατά 23% από τα προχθεσινά επίπεδα, σύμφωνα με ναυλομεσίτη. Τα κέρδη στην αγορά spot της διαδρομής ήταν παρόμοια, και αυξήθηκαν κατά 22% σε WS39, καθώς οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν την αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση για να περάσουν το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων στους ναυλωτές.
Αυξήσεις καταγράφηκαν επίσης και στα FFA των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς «καθαρών» προϊόντων.
Latest News
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών