Ανοδική κίνηση στους ναύλους των δεξαμενοπλοίων μετά από αρκετό καιρό έφερε προκάλεσε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ο Δείκτης Baltic Dirty Tanker Index (BDTI), ο κύριος δείκτης της αγοράς των δεξαμενόπλοιων αργού, σημείωσε χθες Πέμπτη, άνοδο κατά 25% από τις 725 μονάδες στις 904 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδό του από τις αρχές Μαΐου του 2020.
Επιβεβαιώθηκαν έτσι οι αναλυτές που εκτιμούσαν ότι μια πολεμική σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας θα μπορούσε να αυξήσει τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Όπως εξηγούσαν οι δυσκολίες στην προμήθεια ρωσικού αργού πετρελαίου σημαίνει για τις δυτικές χώρες αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση και συνεπώς θα ζητηθούν περισσότερα πλοία για να καλύψουν τα ίδια φορτία.
Οι τιμές των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (forward freight agreements-FFA) των δεξαμενοπλοίων κατά την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, σύμφωνα με το Argus, αυξήθηκαν χθες κατά περίπου 20% σε μεγάλες παγκόσμιες διαδρομές, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αύξησε την πιθανότητα κυρώσεων που περιορίζουν τη διαθέσιμη χωρητικότητα και μεταβάλλουν τις εμπορικές ροές πετρελαίου.
Τα FFA δεύτερου τριμήνου στη βασική γραμμή μεταφοράς αργού πετρελαίου από την Μέση Ανατολή, προς την Ασία-Ειρηνικό (VLCC) διαπραγματεύτηκαν έως το Worldscale (WS) 46, αυξημένα κατά 23% από τα προχθεσινά επίπεδα, σύμφωνα με ναυλομεσίτη. Τα κέρδη στην αγορά spot της διαδρομής ήταν παρόμοια, και αυξήθηκαν κατά 22% σε WS39, καθώς οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν την αβεβαιότητα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση για να περάσουν το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων στους ναυλωτές.
Αυξήσεις καταγράφηκαν επίσης και στα FFA των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς «καθαρών» προϊόντων.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International