
Ενώ η διεθνής ναυτιλία καλείται άμεσα να εξεύρει αποτελεσματικές λύσεις για την διαχείριση πληρωμάτων ρωσικής και ουκρανικής καταγωγής, το πρώτο πλοίο ρωσικών συμφερόντων φαίνεται ότι κατάσχεσε η Γαλλία στο πλαίσιο των κυρώσεων που έχει επιβάλλει η «δυτική συμμαχία» κατά των ρωσικών εταιρειών.
Σύμφωνα με το Reuters, ένα πλοίο που μπορεί να ανήκει σε ρωσική εταιρεία κατασχέθηκε από τις γαλλικές αρχές τα ξημερώματα του Σαββάτου. Το φορτηγό ro-ro το οδήγησαν στο γαλλικό λιμάνι Boulogne-sur-Mer, δήλωσε στο Reuters ο captain Veronique Magnin της γαλλικής ναυτιλιακής αρχής.
Το πλοίο μετέφερε αυτοκίνητα με κατεύθυνση την Αγία Πετρούπολη, και θεωρείται ύποπτο ότι συνδέεται με ρωσικά συμφέροντα δήλωσε ο Magnin. Σύμφωνα με τα στοιχεία του MarineTraffic το ro-ro Baltic Leader 8.831 gt ρωσικής σημαίας ήταν αγκυροβολημένο στη Βουλώνη το πρωί του Σαββάτου και έχει προορισμό την Αγία Πετρούπολη. Σύμφωνα με το Equasis Ship manager/Commercial manager του πλοίου είναι η PSB LEASING LLC και πλοιοκτήτης η TRANSMORFLOT LLC με έδρα τη Ρωσία.

Η πορεία του πλοίου
Η PSB Leasing ήταν μία από τις δυο ρωσικές ναυτιλιακές εταιρείες που «άγγιξαν» οι πρώτες κυρώσεις των ΗΠΑ. Η εταιρεία leasing PSB Leasing, ελέγχει πέντε πλοία εκ των οποίων δυο δεξαμενόπλοια, ένα οχηματαγωγό και δυο μικρά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πάντως πιο σοβαρή είναι η περίπτωση εταιρείας που επηρεάζουν οι κυρώσεις, είναι της Sovcomflot γνωστή ως SCF Group, που διαθέτει ένα στόλο 133 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 108 δεξαμενόπλοιων και 14 πλοίων μεταφοράς αερίου που είναι ιδιόκτητα. Διαθέτει επίσης περισσότερα από 30 πλοία ακόμη υπό κατασκευή, η πλειονότητα των οποίων θα μεταφέρουν υγροποιημένου φυσικού αερίου από terminals στην Αρκτική.
Σύμφωνα με τις αμερικανικές αποφάσεις οι επενδυτές δεν μπορούν να αγοράσουν μετοχές της και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις της. Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι στην πράξη θα επηρεασθεί η ικανότητα της εταιρείας να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα.
Το πρόβλημα με τα πληρώματα
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στα ΝΕΑ εκπρόσωποι εταιρειών διαχείρισης η πολεμική σύγκρουση θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις αλλαγές πληρωμάτων τα πλοία ειδικά σε ουκρανούς ναυτικούς. Ερωτηματικό είναι τι θα συμβεί στην περίπτωση που ουκρανοί ναυτικοί υποχρεωθούν να παρουσιασθούν το στρατό.
Επιπλέον ένα θέμα που απασχολεί τους διαχειριστές είναι τα πλοία που έχουν μικτά πληρώματα (Ρώσους και Ουκρανούς), πως θα αντιδράσουν οι ναυτικοί. Επίσης πρόβλημα είναι και πώς θα γίνουν οι πληρωμές των Ρώσων ναυτικών, στο πλαίσιο των κυρώσεων που θα ληφθούν σε βάρος της Ρωσίας από ΗΠΑ-ΕΕ.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)