Ενώ η διεθνής ναυτιλία καλείται άμεσα να εξεύρει αποτελεσματικές λύσεις για την διαχείριση πληρωμάτων ρωσικής και ουκρανικής καταγωγής, το πρώτο πλοίο ρωσικών συμφερόντων φαίνεται ότι κατάσχεσε η Γαλλία στο πλαίσιο των κυρώσεων που έχει επιβάλλει η «δυτική συμμαχία» κατά των ρωσικών εταιρειών.
Σύμφωνα με το Reuters, ένα πλοίο που μπορεί να ανήκει σε ρωσική εταιρεία κατασχέθηκε από τις γαλλικές αρχές τα ξημερώματα του Σαββάτου. Το φορτηγό ro-ro το οδήγησαν στο γαλλικό λιμάνι Boulogne-sur-Mer, δήλωσε στο Reuters ο captain Veronique Magnin της γαλλικής ναυτιλιακής αρχής.
Το πλοίο μετέφερε αυτοκίνητα με κατεύθυνση την Αγία Πετρούπολη, και θεωρείται ύποπτο ότι συνδέεται με ρωσικά συμφέροντα δήλωσε ο Magnin. Σύμφωνα με τα στοιχεία του MarineTraffic το ro-ro Baltic Leader 8.831 gt ρωσικής σημαίας ήταν αγκυροβολημένο στη Βουλώνη το πρωί του Σαββάτου και έχει προορισμό την Αγία Πετρούπολη. Σύμφωνα με το Equasis Ship manager/Commercial manager του πλοίου είναι η PSB LEASING LLC και πλοιοκτήτης η TRANSMORFLOT LLC με έδρα τη Ρωσία.
Η PSB Leasing ήταν μία από τις δυο ρωσικές ναυτιλιακές εταιρείες που «άγγιξαν» οι πρώτες κυρώσεις των ΗΠΑ. Η εταιρεία leasing PSB Leasing, ελέγχει πέντε πλοία εκ των οποίων δυο δεξαμενόπλοια, ένα οχηματαγωγό και δυο μικρά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πάντως πιο σοβαρή είναι η περίπτωση εταιρείας που επηρεάζουν οι κυρώσεις, είναι της Sovcomflot γνωστή ως SCF Group, που διαθέτει ένα στόλο 133 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 108 δεξαμενόπλοιων και 14 πλοίων μεταφοράς αερίου που είναι ιδιόκτητα. Διαθέτει επίσης περισσότερα από 30 πλοία ακόμη υπό κατασκευή, η πλειονότητα των οποίων θα μεταφέρουν υγροποιημένου φυσικού αερίου από terminals στην Αρκτική.
Σύμφωνα με τις αμερικανικές αποφάσεις οι επενδυτές δεν μπορούν να αγοράσουν μετοχές της και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις της. Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι στην πράξη θα επηρεασθεί η ικανότητα της εταιρείας να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα.
Το πρόβλημα με τα πληρώματα
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στα ΝΕΑ εκπρόσωποι εταιρειών διαχείρισης η πολεμική σύγκρουση θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις αλλαγές πληρωμάτων τα πλοία ειδικά σε ουκρανούς ναυτικούς. Ερωτηματικό είναι τι θα συμβεί στην περίπτωση που ουκρανοί ναυτικοί υποχρεωθούν να παρουσιασθούν το στρατό.
Επιπλέον ένα θέμα που απασχολεί τους διαχειριστές είναι τα πλοία που έχουν μικτά πληρώματα (Ρώσους και Ουκρανούς), πως θα αντιδράσουν οι ναυτικοί. Επίσης πρόβλημα είναι και πώς θα γίνουν οι πληρωμές των Ρώσων ναυτικών, στο πλαίσιο των κυρώσεων που θα ληφθούν σε βάρος της Ρωσίας από ΗΠΑ-ΕΕ.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International