Βάσιμες προσδοκίες για μεγέθυνση του τουριστικού ρεύματος προς την Αθήνα στην φετινή τουριστική χρονιά σε σχέση με το 2020 εκφράζουν σε δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ φορείς του τουρισμού της πρωτεύουσας, με το δεύτερο τρίμηνο του έτους να εκτιμάται ότι θα καθορίσει σε τι βαθμό θα αναπληρωθούν οι απώλειες που επέφερε η πανδημία στις τουριστικές επιχειρήσεις τα προηγούμενα δυο χρόνια.
Μπορεί η επίτευξη των μεγεθών του 2019 (6,5 εκατομμύρια επισκέπτες στην Αθήνα) να φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολος στόχος, ωστόσο η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς μεταφέρει μέσω του ΑΠΕ – ΜΠΕ την πίστη της ότι «το 2022 ότι θα έχουν πολύ δουλειά τα ξενοδοχεία της Αθήνας και υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία ότι μπορεί και τα τελικά νούμερα (έσοδα και αφίξεις) να προσεγγίσουν τα επίπεδα του 2019».
Θετικό το Momentum για την Αθήνα το 2022 – Στα σκαριά νέα καμπάνια προβολής της
H Αθήνα είναι σε ένα πολύ καλό “Momentum” τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Βαγγέλης Βλάχος διευθύνων σύμβουλος Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Δήμου Αθηναίων και εστιάζει στα δεδομένα που δημιουργούν αισιοδοξία για την τρέχουσα τουριστική χρονιά. Η Αθήνα και κατ΄ επέκταση η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής προορισμός, κάτι που διεθνώς έχει αναγνωριστεί μετά και το επιτυχές άνοιγμα του τουρισμού το 2020, γεγονός που και φέτος θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για να επισκεφτεί κανείς την Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή εξηγεί ο κ. Βλάχος, η Αθήνα είναι ένας προορισμός που έχει εκσυγχρονιστεί με πληθώρα επιλογών για τον επισκέπτη. Σε κάθε περίπτωση τα πράγματα είναι αισιόδοξα και φέτος αναφέρει ο κ. Βλάχος. Αν και δεν ξέρει αν το τελικό αποτέλεσμα θα είναι φέτος στα επίπεδα του 2019, ωστόσο σημειώνει οτι φέτος θα επιτευχθεί ένα “rebound” σε σχέση με τα δυο προηγούμενα χρόνια, ενώ το 2023 θα είναι χρονιά κανονικότητας και υπεροχής ακόμα και των μεγεθών του 2019.
Προς επίρρωση των παραπάνω ο κ. Βλάχος μετέφερε αισιόδοξα νέα από το “μέτωπο” του συνεδριακού τουρισμού, που δέχτηκε ίσως το ισχυρότερο πλήγμα από την πανδημία τα δυο προηγούμενα χρόνια. Οπως είπε, το 2022, με βάση μελέτη της Αmerican Μastercard, η Αθήνα θα είναι το νούμερο ένα trend για συνέδρια.
Για το επόμενο διάστημα η εταιρία του δήμου Αθηναίων ετοιμάζει τη νέα καμπάνια προβολής του προορισμού, που θα αναδεικνύει την αθηναϊκή ριβιέρα, με την παρουσίαση αυτής να αναμένεται τον Μάρτιο. Ο πυλώνας προβολής της Αθήνας περνάει και μέσα από το Film office του δήμου, που φέτος υποστήριξε 60 και πλέον παραγωγές, όπως τόνισε ο κ. Βλάχος.
Το δεύτερο τρίμηνο του έτους ξεκινάνε τα θερινά προγράμματα των αεροπορικών εταιρειών για την Αθήνα
Αναφορικά με το κρίσιμο χρονικό διάστημα του δεύτερου τριμήνου του 2022, ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Γιάννης Παράσχης σε πρόσφατη εκδήλωση της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού, με αφορμή την παρουσίαση μελέτης ικανοποίησης των ξένων επισκεπτών της πρωτεύουσας, τόνισε ότι υπάρχουν ισχυρές ελπίδες στο εν λόγω διάστημα, καθώς θα ξεκινήσουν και τα θερινά προγράμματα των αεροπορικών εταιρειών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ενίσχυση των τουριστικών ροών.
Πάντως από τις αρχές του 2022 μέχρι σήμερα η επιβατική κίνηση στο ΔΑΑ καταγράφεται στο μείον 45% σε σχέση με το 2019. Σε κάθε περίπτωση τονίστηκε ότι η χώρα μας, όπως και ο ευρωπαϊκός νότος έχει πληγεί λιγότερο σε σχέση με το βορρά και οι ενδείξεις για τους επόμενους μήνες είναι αρκετά θετικές, πάντα υπο το πρίσμα των απρόοπτων γεγονότων που επιφυλάσσει η πανδημία.
Με 2.500 νέες κλίνες το ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο της Αθήνας το 2022
Φέτος κατά δήλωση της προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού, η Αθήνα όχι μόνο θα υποδεχτεί τους επισκέπτες της με εκσυγχρονισμένο το ξενοδοχειακό της προϊόν αλλά και με αυξημένο κατά 6% το προσφερόμενο χαρτοφυλάκιο.
Υπολογίζεται ότι φέτος οι νέες κλίνες της Αθήνας ανέρχονται σε 2.500, απόρροια των νέων ξενοδοχειακών μονάδων που άνοιξαν τις πύλες τους.
Το 2021, η αύξηση των 5 αστέρων ξενοδοχείων, σε σύγκριση με το 2020 ανήλθε σε 17%, των ξενοδοχείων 4 αστέρων ανήλθε σε 7% και των ξενοδοχείων 2 αστέρων ανήλθε σε 3%, πάντα με βάση τα στοιχεία της 17ης Έρευνας της ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting «Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2021.
Στο μέλλον εξάλλου και με φόντο τα σχέδια στο πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, υπολογίζονται επιπλέον 2.500 κλίνες, που θα πλαισιώσουν με τη σειρά τους την ξενοδοχειακή προσφορά.
Το ΞΕΕ προσφεύγει στην επιτροπή ανταγωνισμού για την βραχυχρόνια μίσθωση
Στο μεταξύ προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού προανήγγειλε προέδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός από το βήμα της εκδήλωσης της ΕΞΑΑΑ, προκειμένου όπως είπε, να εξασφαλιστούν οι ίσοι όροι ανταγωνισμού ανάμεσα σε ξενοδοχεία και τα καταλύματα της βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Μάλιστα πρόσθεσε ότι παρατηρείται το φαινόμενο να ξεπηδούν νέες μονάδες φιλοξενίας στην Αθήνα και όλες να αυτοαποκαλούνται ξενοδοχεία χωρίς κανένα έλεγχο κλπ. Αναφορικά με την εξέλιξη της φετινής χρονιάς ο κ. Βασιλικός εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον του προορισμού Αθήνα γεγονός που πιστοποιείται και από το σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, όπως είπε.
Στα 12,3 εκατομμύρια οι επιβάτες στον ΔΑΑ το 2021 – Αύξηση 385% σημείωσε η αγορά των ΗΠΑ
Σύμφωνα με τον ΔΑΑ, το 2021 κατέφθασαν στον διεθνή αερολιμένα 12,3 εκατομμύρια επιβάτες, εκ των οποίων οι διεθνείς επιβάτες ανήλθαν σε 7,7 εκατομμύρια. Μάλιστα η αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2022 είναι 52% ενώ η σύγκριση με το 2019 καταγράφει απώλειες 52%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από την Αμερική προσγειώθηκαν στον ΔΑΑ 300.000 επιβάτες και η άνοδο σε σχέση με το 2020 ανήλθε σε 385%.
Παράλληλα η γερμανική αγορά είχε 340.000 επιβάτες και άνοδο 30%, η αγγλική αγορά είχε 280.000 επβάτες και άνοδο 36%, η γαλλική αγορά είχε 260.000 επιβάτες και άνοδο 62% και τέλος η ταλική αγορά είχε 170.000 επιβάτες και άνοδο 78%.
Το 54% των επισκεπτών στην Αθήνα το 2021 ήταν ζευγάρια
Αναφορικά με το ταξιδιωτικό προφίλ των επισκεπτών της Αθήνας, παραδοσιακά, τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην φιλοξενία, όμως τα τουριστικά θέρετρα κερδίζουν μερίδιο αγοράς την τελευταία διετία, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΞΑΑΑ. Το 54% των επισκεπτών στην Αθήνα το 2021 ήταν ζυεγάρια,το 21% φίλοι και το 17% ταξιδεύσαν μόνοι. Παράλληλα το 80% ήλθαν Αθήνα για διακοπές, ενώ το 20 % πήγε σε φίλους και συγγενείς.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα