
Εγκλωβισμένο στο λιμάνι Γιούζνε της Οδησσού βρίσκεται φορτηγό πλοίο υπό ελληνική σημαία, με έξι Έλληνες ναυτικούς καθώς στο συγκεκριμένο πλοίο δεν χορηγείται απόπλους από τις ουκρανικές αρχές λόγω της αναστολής λειτουργίας, με εντολή του ουκρανικού ναυτικού, των λιμένων της χώρας εξαιτίας του πολέμου. Από το ΥΝΑΝΠ ζητήθηκε η συνδρομή της ελληνικής Προξενικής Αρχής στην Οδησσό για παρέμβαση της προς τις τοπικές αρχές και την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής, με στόχο τον απόπλου του πλοίου.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεση του το Υπουργείο Ναυτιλίας μετά από διενεργηθείσα αποτύπωση/καταγραφή, στην θαλάσσια περιοχή της βόρειας Μαύρης Θάλασσας (λιμένες, αγκυροβόλια και χωρικά ύδατα Ρωσίας και Ουκρανίας) βρίσκονται οκτώ (8) πλοία υπό ελληνική σημαία με εξήντα έναν (61) Έλληνες ναυτικούς ενώ στη νότια Μαύρη Θάλασσα βρίσκονται πέντε (5) πλοία υπό ελληνική σημαία με τριάντα εννέα (39) Έλληνες ναυτικούς. Εκ των οκτώ πρώτων, ένα (1) βρίσκεται στο λιμένα Γιούζνε Οδησσού, ένα (1) βρίσκεται σε ρουμανικά χωρικά ύδατα, ενώ τα υπόλοιπα έξι (6) βρίσκονται σε αγκυροβόλια είτε του Νοβοροσίσκ Ρωσίας, είτε του Στενού Κερτς, ανοικτά της Κριμαίας.
Επίσης μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία πέντε (5) ελληνόκτητων πλοίων στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας, στα οποία επιβαίνουν 19 Έλληνες ναυτικοί.
Να σημειωθεί ότι η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών κινδύνων, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.
Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών. Η ανακοίνωση δεν επηρεάζει τους όρους ναυτολόγησης ναυτικών, ενώ από τις 24/2, η Ρωσία έχει ανακοινώσει αναστολή της ναυσιπλοΐας στην Αζοφική Θάλασσα (κλείσιμο Στενού Κερτς).
Η σύσταση της Ελλάδας ως κράτος σημαίας
Από το ΥΝΑΝΠ ενημερώνεται πάντως διαρκώς η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ ΕΕΝΜΑ, ΠΝΟ και ΠΕΠΕΝ) για κάθε εξέλιξη και υπενθυμίζεται ότι από τις πρώτες ώρες έναρξης των ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις 24/2, εκδόθηκε σύσταση της Ελλάδας ως κράτος σημαίας, για άμεση απομάκρυνση και μη προσέγγιση των ελληνικών εμπορικών πλοίων από και προς τα λιμάνια και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στα αγκυροβόλια των ως άνω λιμένων.
Χθες 26/2, ενημερώθηκαν οι Πλοίαρχοι των Ελληνικών και ελληνόκτητων να αυξήσουν περαιτέρω τα μέτρα ασφαλείας που ήδη έχουν λάβει για την ασφάλεια των πληρωμάτων, αλλά και των πλοίων τους.
Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης και η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας επικοινωνούν τακτικά με πλοιάρχους όλων των ελληνικών πλοίων στην περιοχή και δεν έχει αναφερθεί άλλο πρόβλημα ενώ από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων ήδη από τις 24/02 ενημερώνονται σταθερά οι ναυτιλιακοί φορείς ότι τα πλοία τους, όταν πλέουν σε λιμένες των δύο χωρών στη Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα, πρέπει να εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας επισημαίνει ακόμη ότι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκκρεμεί η εξειδίκευση των κυρώσεων από τα αρμόδια όργανα του Συμβουλίου Ε.Ε., η συνεδρίαση των οποίων συνεχίζεται. Με την ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας, που εκτιμάται σήμερα ή το αργότερο εντός του επόμενου διημέρου, θα γίνει γνωστός ο βαθμός που αφορούν και στις θαλάσσιες μεταφορές.
Τέλος να σημειωθεί ότι σε σταθερή επικοινωνία με τους πλοιάρχους των εν λόγω πλοίων βρίσκεται από τις 24/2 και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group