«Ψυχραιμία και αναμονή» χαρακτηρίζει τη στάση του ξενοδοχειακού κόσμου της Ελλάδας, μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις στην Ουκρανία. Αυτή τη στιγμή δεν παρατηρούνται ακυρώσεις τουριστικών πακέτων για την Ελλάδα, αλλά δυνητικά μπορεί να εξελιχθεί σε πρόβλημα η παρούσα κατάσταση.
Οπως τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Αλέξανδρος Βασιλικός, «προφανώς και φοβίζει τον οποιοδήποτε η κατάσταση στην Ουκρανία, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε δύσκολη συνθήκη». Το ΞΕΕ με ψυχραιμία παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις, με τον κ. Βασιλικό να ξεδιπλώνει τα τρία επίπεδα στα οποία έχει πέσει το βλέμμα των εμπειρογνομώνων του κλάδου.
Η αύξηση του ενεργειακού κόστους η πρώτη επίδραση της κρίσης για τα ξενοδοχεία
Το μεγάλο ζήτημα για τα ξενοδοχεία της χώρας είναι αύξηση του ενεργειακού κόστους λειτουργίας τους. «Οτιδήποτε γίνει ή δεν γίνει στην Ουκρανία από εδώ και πέρα, το πληρώνει ήδη η Ελλάδα και η ξενοδοχειακή βιομηχανία της και θα το πληρώσει και στο μέλλον», υπογραμμίζει ο κ. Βασιλικός αναφερόμενος στην εκτόξευση των τιμών της ενέργειας. Βέβαια εκτιμά ότι αυτό δεν θα επηρεάσει την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας, καθώς πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό ζήτημα που αφορά όλους.
Πρόβλημα για όσους ξενοδόχους έχουν αποκλειστικά συμβόλαια με Ρώσους TO’s
Εστιάζοντας στις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα, η παρούσα σύρραξη είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει τις όποιες ροές είχαν προγραμματιστεί από Ρωσία και Ουκρανία για φέτος. Στο σημείο αυτό, ο κ. Βασιλικός σημειώνει ότι τα τελευταία χρόνια οι ροές από τη Ρωσία και την Ουκρανία δεν ήταν μεγάλες. “Ούτε στις καλύτερες χρονιές δεν έφτασαν το 1 εκατομμύριο οι επισκέπτες απο τη Ρωσία στην Ελλάδα, σημείωσε ο κ. Βασιλικός προσθέτοντας ότι με την πτώση της τουρκικής λίρας ήταν προδιαγεγραμμένο ότι θα πάνε Τουρκία φέτος οι Ρώσοι”.
Το πρόβλημα ωστόσο εντοπίζεται σε κάποιους ξενοδόχους που έχουν αποκλειστικά συμβόλαια με Ρώσους, τονίζει ο κ. Βασιλικός, αλλά εκφράζει την πίστη του ότι αυτοί θα έχουν τον χρόνο να αναδιαρθώσουν τις αγορές που θα απευθυνθούν για να προσελκύσουν πελάτες.
Θα «πονέσει» τα τουριστικά έσοδα αν υπάρξει πρόβλημα με τις τουριστικές ροές από τις ΗΠΑ
Στον αντίποδα, σημαντικός θα είναι αντίκτυπος της κρίσης για την Ελλάδα, αν επηρεαστεί η αγορά των ΗΠΑ, που τα τελευταία χρόνια και ειδικά πέρυσι έχει ξεχωρίσει. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, εάν η σύρραξη πάρει διαφορετική εξέλιξη, θα επηρεάσει και άλλες αγορές με κύρια αυτή των ΗΠΑ. Οπως εξηγεί, οι Αμερικάνοι δύσκολα θα ταξιδεύσουν φέτος Ευρώπη αν υπάρχουν απρόοπτες εξελίξεις. “Επειδή δεν έχουν καθαρή εικόνα της γεωγραφικής απόστασης Ελλάδας και Ουκρανίας” υπάρχει το ενδεχόμενο να μην ταξιδεύσουν φέτος στην Ευρώπη γενικότερα.
Αυτή θα είναι μια εξέλιξη που θα “πονέσει”, αναφέρει ο κ. Βασιλικός. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα εισέπραξε από τον εισερχόμενο τουρισμό από τις ΗΠΑ περίπου 1,2 δισ. ευρώ το 2019 (6,7% του συνόλου). Μάλιστα οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ τους εννέα πρώτους μήνες του 2021 ανήλθαν στο 47% των αντίστοιχων των εννέα πρώτων μηνών του 2019. Για φέτος η πρώτη απευθείας νέα πτήση από τις ΗΠΑ, στο πλαίσιο του νέου θερινού προγράμματος της Delta, να προσγειώνεται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις 7 Μαρτίου.
Φόβος μήπως τα «μικρομεσαία νοικοκυριά» δεν ταξιδέψουν φέτος
Στο μεταξύ και ο Νίκος Χαλκιαδάκης πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, από την Κρήτη, που στο παρελθόν ξεχώριζε για τις αυξημένες ρωσικές ροές, εξέφρασε μέσω του ΑΠΕ – ΜΠΕ το φόβο του, για τις οικονομικές επιπτώσεις στα ευρωπαϊκά νοικοκυριά από την παρούσα κρίση.
Οπως εξηγεί, οι οικονομικές επιπτώσεις, από την αύξηση του κόστους ενέργειας στα ευρωπαϊκά νοικοκυριά της μεσαίας οικονομικής τάξης, μπορεί να επηρέασουν και την βούληση τους για διακοπές το φετινό καλοκαίρι. Στο πλαίσιο αυτό η ξενοδοχειακή ένωση Ηρακλείου βρίσκεται σε συνεχείς επαφές με διεθνείς φορείς, προκειμένου να καταγράψει τα νέα δεδομένα.
Αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι, “ο χρόνος που θα μπούμε σε μια κανονικότητα θα δείξει και την εξέλιξη της σεζόν, το ότι είμαστε στο Φλεβάρη είναι θετικό διότι έχουμε περιθώριο ανάκαμψης έως το Μάιο, αναφέρει σε πρόσφατη δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόδρος της ΠΟΞ Γρήγορης Τάσιος.
Latest News
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW