
Σε απογοητευτικά επίπεδα κινήθηκε ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων στην αγορά της Αθήνας έναντι του 2020, τελευταίας χειμερινής εκπτωτικής σεζόν που τα καταστήματα λειτούργησαν υπό κανονικές συνθήκες.
Οι 4 στους 5 εμπόρους στην Αθήνα είδαν τα ταμεία τους πιο άδεια σε σχέση με τις εκπτώσεις του 2020, όπως αναφέρεται στην εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, στην οποία συμμετείχαν 412 επιχειρήσεις.
Διαβάστε επίσης: ΙΝΕΜΥ ΕΣΕE: 7 στους 10 θα συνεχίσει τις προσφορές και μετά τις εκπτώσεις
Αναλυτικά, η συντριπτική πλειοψηφία 87,2% των εμπόρων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι το 2022 είχε χειρότερα αποτελέσματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020, ενώ ένα ισχνό ποσοστό του 10,9% δήλωσε καλύτερο ή ίδιο τζίρο.
Η πλειοψηφία των καταστημάτων του δείγματος, 7 στα10, ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση -Υπόδηση – Αξεσουάρ – Αθλητικά είδη, που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο.
Τα αποτελέσματα αποτυπώνουν έντονα την κατάσταση ανασφάλειας που επικρατεί στην αγορά, που το διεθνές περιβάλλον, η έλλειψη ρευστότητας, η άνοδος του κόστους ενέργειας και μεταφορών σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα, επισημαίνεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών.
Βαθύτερες οι πληγές των καταστημάτων του κέντρου
Ειδικά ο τζίρος των καταστημάτων του κέντρου της Αθήνας επλήγη ανεπανόρθωτα από την έξαρση της μετάλλαξης Όμικρον και η επισκεψιμότητα των καταναλωτών με τα ΜΜΜ είναι πολύ μικρή, για το λόγο αυτό η ανάλυση των αποτελεσμάτων δείχνει μεσοσταθμικά μεγαλύτερη πτώση τζίρου στο κέντρο σε σχέση με τις αγορές εκτός Δ. Αθηναίων, τονίζεται στην έρευνα.
1 στους 3 δηλώνει αισιόδοξος
Παρόλη την αποκλιμάκωση των μέτρων κατά του covid 19, η περιρρέουσα παγκόσμια κατάσταση δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το εγγύς μέλλον. Οι απαντήσεις που αναφέρονται στις προσδοκίες για το επόμενο εξάμηνο είναι μοιρασμένες, 1 στους 3 δηλώνει αισιόδοξος και αντίστοιχα στην ίδια αναλογία οι ερωτηθέντες δηλώνουν απαισιόδοξοι. Η αβεβαιότητα γίνεται ολοφάνερη από το 22,6% που δήλωσε πως δεν μπορεί να εκτιμήσει την κατάσταση και αδυνατούν να προγραμματίσουν ακόμα και τις αγορές τους.
Επίσης απ’ την έρευνα προκύπτει πως το 70,1% των ερωτηθέντων θέλουν την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Το 18,9% θέλει τη διατήρηση τους και το 10,9% δεν παίρνει θέση.
Στο ζήτημα της ασφάλειας, τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι η κατάσταση απέχει από την κατάσταση που επικρατούσε στη προ πανδημίας εποχή. Μάλιστα η ανασφάλεια δείχνει να είναι εντονότερη στις περιοχές του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας, είναι λιγότερο έντονη στις συνοικιακές αγορές και ανεπαίσθητη στις αγορές εκτός του δήμου Αθηναίων.
Για άνευ προηγουμένου αποτελέσματα, κάνει λόγο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Σταύρος Καφούνης, επαναλαμβάνοντας το αίτημα για άρση όλων των περιορισμών στο εμπόριο.
«Απαιτούμε τώρα την άρση όλων των περιορισμών και την επαναφορά της κανονικότητας στην αγορά, με ταυτόχρονη στήριξη ώστε να μην βρεθούμε εμπρός στα λουκέτα που αποφύγαμε με τα σωστά μέτρα που ελήφθησαν την κρίσιμη περίοδο, ελπίζοντας ότι σύντομα θα εισέλθουμε επιτέλους σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης», τόνισε.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς