
Συνολικά 16 πλοία ελληνικών συμφερόντων με 105 ελληνες ναυτικούς, εκ των οποίων 12 πλοία φέρουν την ελληνική σημαία, βρίσκονται στη Μαύρη Θάλασσα, σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Σύμφωνα με την σημερινή (28/02/2022) διενεργηθείσα αποτύπωση/καταγραφή, στην θαλάσσια περιοχή της βόρειας Μαύρης Θάλασσας (λιμένες, αγκυροβόλια και ύδατα υπό τη Ουκρανίας και Ρωσίας και Ρουμανία) βρίσκονται έξι (6) πλοία υπό ελληνική σημαία με σαράντα έξι (46) Έλληνες ναυτικούς ενώ στο νότιο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας βρίσκονται τρία(3) πλοία υπό ελληνική σημαία με είκοσι τέσσερις (24) Έλληνες ναυτικούς. Τρία (3) πλοία έχουν αποπλεύσει από αγκυροβόλιο ρωσικού λιμένα και πλέουν προς τα Στενά του Βοσπόρου.
• Στα έξι πρώτα, ένα (01) εξακολουθεί να παραμένει στο λιμένα Γιούζνε Οδησσού, ένα (01) στο αγκυροβόλιο στο Στενό Κέρτς και τρια (03) στο αγκυροβόλιο του Νοβοροσίσκ Ρωσίας και ένα σε ρουμανικό αφκυροβόλιο
• Μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί η παρουσία τεσσάρων (04) ελληνόκτητων πλοίων στο βόρειο τμήμα της Μαύρης Θάλασσας, στα οποία επιβαίνουν δεκατέσσερις (14) Έλληνες ναυτικοί.
• Παραμένει η κατάταξη των ρωσικών και ουκρανικών υδάτων της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων, από τη Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) .
• Εξακολουθεί επίσης η αναστολή από 24/2 της ναυσιπλοΐας στην Αζοφική Θάλασσα (κλείσιμο Στενού Κερτς).
• Από το ΥΝΑΝΠ ενημερώνεται διαρκώς η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα (ΝΕΕ, ΕΕΕ ΕΕΝΜΑ, ΠΝΟ και ΠΕΠΕΝ) για κάθε εξέλιξη.
• Εξακολουθεί να ισχύει η από 24/2 σύσταση της Ελλάδας, ως κράτος σημαίας, για άμεση απομάκρυνση και μη προσέγγιση των ελληνικών εμπορικών πλοίων από και προς τα λιμάνια και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και στα αγκυροβόλια των ως άνω λιμένων.
• Από πλευράς Κλάδου Ελέγχου Πλοίων ενημερώνονται συνεχώς οι ναυτιλιακοί φορείς ότι τα πλοία τους, όταν πλέουν σε λιμένες των δύο
χωρών στη Μαύρη και Αζοφική Θάλασσα, θα πρέπει να εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα με το Διεθνή Κώδικα Ασφαλείας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων του ΙΜΟ (ISPS Code). Επίσης, ενημερώνονται ότι οι ρωσικοί λιμένες TUAPSE NOVOROSSIYSK, TAMAN και KAVKAZ έχουν αυξήσει το επίπεδο ασφαλείας τους για το χρονικό διάστημα μέχρι τις 13-03-2022.
• Το μοναδικό καταγεγραμμένο πρόβλημα πλοίου υπό ελληνική σημαία εντοπίζεται, μέχρι ώρας, στο λιμένα Γιούζνε της Οδησσού όπου βρίσκεται παραβεβλημένο ελληνικό φορτηγό πλοίο, με έξι Έλληνες ναυτικούς. Στο συγκεκριμένο πλοίο δεν χορηγείται απόπλους λόγω της αναστολής λειτουργίας των ουκρανικών λιμένων, με εντολή του ουκρανικού ναυτικού, εξαιτίας του πολέμου.
• Από το ΥΝΑΝΠ έχει ζητηθεί η συνδρομή της ελληνικής προξενικής αρχής στην Οδησσό για παρέμβαση στις τοπικές αρχές και την παροχή κάθε δυνατής συνδρομής, με στόχο τον απόπλου του πλοίου.
• Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης καθώς και η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας επικοινωνεί τακτικά με πλοιάρχους όλων των ελληνικών πλοίων στην περιοχή και δεν έχει αναφερθεί άλλο πρόβλημα.
• Στο παρόν στάδιο οι υιοθετηθείσες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν έχουν σοβαρή επίπτωση στις θαλάσσιες μεταφορές από και προς τη Ρωσία. Το καθεστώς των κυρώσεων τελεί υπό συνεχή επανεξέταση, αναλόγως των εξελίξεων στο πολιτικό και στρατιωτικό πεδίο.
• Για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η απαγόρευση ναυσιπλοΐας στην Αζοφική, έχει ανακοινωθεί από την Υπηρεσία Τύπου της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Θαλάσσιων και Ποτάμιων Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας η δημιουργία περιοχών ασφαλούς αναμονής για πλοία στα ΒΔ του Στενού του Κέρτς και στον κόλπο του Ταγκανρόγκ.
• Τέλος, ανακοινώθηκε αναστολή λειτουργίας λιμένος Kavkaz Ρωσίας (ανατολικό μέρος στενού Κέρτς) ως προς τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων λόγω αδυναμίας μεταφοράς του φορτίου στην εν λόγω περιοχή.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά