Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, που έχουν ήδη υποστεί τις βαριές συνέπειες της πανδημίας, δέχονται επιπλέον πιέσεις, καθώς το κλείσιμο του εναέριου χώρου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επηρεάζει τη βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών.
Οι μεταφορές μεταξύ Ευρώπης και προορισμών της Βόρειας Ασίας όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα έχουν γίνει ιδιαίτερα προβληματικές λόγω των αμοιβαίων απαγορεύσεων στον εναέριο χώρο που εμποδίζουν τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετούν πάνω από τη Σιβηρία και τις αεροπορικές εταιρείες της Ρωσίας να πετούν προς την Ευρώπη.
Οι αεροπορικές εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τη μεταφορά περίπου 20% του παγκόσμιου αεροπορικού φορτίου επηρεάζονται από αυτές τις απαγορεύσεις, δήλωσε στο Reuters την Τρίτη ο Frederic Horst, διευθύνων σύμβουλος της Cargo Facts Consulting.
Οι Lufthansa, Air France KLM, Finnair και Virgin Atlantic έχουν ήδη ακυρώσει πτήσεις φορτίου στη Βόρεια Ασία για ζητήματα εναέριου χώρου, αν και μεγάλοι ασιατικοί αερομεταφορείς όπως η Korean Air Lines και η ιαπωνική ANA Holdings εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο, όπως και οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής.
Οι αερομεταφορείς καθαρού φορτίου, όπως η ρωσική AirBridgeCargo Airlines και η Cargolux του Λουξεμβούργου, υπόκεινται επίσης στις απαγορεύσεις του εναέριου χώρου, σε μια κίνηση που θα μπορούσε να εκτινάξει περαιτέρω τις τιμές των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών – ήδη αυξημένες λόγω έλλειψης χωρητικότητας επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία αναμένεται να διαταράξουν περαιτέρω τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Η ζήτηση για αεροπορικά φορτία πέρυσι ήταν 6,9% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019, σύμφωνα με την IATA, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και τα σημεία συμφόρησης στα λιμάνια οδήγησαν σε περισσότερα προϊόντα να μεταφέρονται αεροπορικώς. Τον Δεκέμβριο, οι τιμές αεροπορικών φορτίων ήταν 150% πάνω από τα επίπεδα του 2019, ανέφερε η IATA.
Η EVA Airways της Ταϊβάν δήλωσε την Τρίτη ότι οι εμπορευματικές πτήσεις της από και προς την Ευρώπη εκτελούνται κανονικά και ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο προσθήκης περισσότερων υπηρεσιών για να καλύψει τη ζήτηση της αγοράς. Η China Airlines, με έδρα επίσης την Ταϊβάν, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να δίνει προσοχή στην παγκόσμια οικονομική και πολιτική κατάσταση και να προσαρμόζει ευέλικτα τη χωρητικότητα φορτίου.
Τα δρομολόγια φορτίου Ασίας-Βόρειας Αμερικής αναμένεται να επηρεαστούν λιγότερο από τα ευρωπαϊκά δρομολόγια, λένε οι αναλυτές, επειδή πολλοί αερομεταφορείς χρησιμοποιούν ήδη το Anchorage της Αλάσκας ως κόμβο φορτίου και ενδιάμεσο σταθμό.
Η United Parcel Service Inc με έδρα τις ΗΠΑ και η FedEx Corp, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, έχουν σταματήσει τις παραδόσεις στη Ρωσία.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας