Το 90,2% όλων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ το 2021 κινούνταν με ντίζελ, ενώ τα φορτηγά με κινητήρα βενζίνης αντιπροσώπευαν το 3,8% της αγοράς.
Οι συνολικές πωλήσεις νέων van αυξήθηκαν πέρσι, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους όγκους για όλους τους τύπους καυσίμων, αλλά κυρίως για ηλεκτρικά και υβριδικά φορτηγά, αναφέρει η ACEA.
Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 3% των ταξινομήσεων φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι (έναντι 2% το 2020), ενώ τα υβριδικά φορτηγά αντιστοιχούσαν στο 1,6% (από 0,9%). Οι τύποι καυσίμων νέων βαν ήταν: ηλεκτρικά 3,0%, υβριδικά 1,6%, ντίζελ 90,2% μερίδιο αγοράς για ολόκληρο το έτος 2021.
Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης
Το 2021, η ζήτηση για φορτηγά ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,2% σε 1.408.376. Παρά την αύξηση αυτή στις πωλήσεις, το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε από 92,4% το 2020 σε 90,2% το 2021 σε ολόκληρη την περιοχή.
Οι τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+8,6%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+4,0%). Η Ισπανία και η Γερμανία, από την άλλη πλευρά, παρουσίασαν μείωση στη ζήτηση ντίζελ (-4,7% και -3,6% αντίστοιχα).
Ο αριθμός των φορτηγών βενζίνης που ταξινομήθηκαν αυξήθηκε σε 58.757 μονάδες πέρσι, αυξημένος κατά 20,5% σε σύγκριση με το 2020. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης αυξήθηκε από 3,4% σε 3,8% των πωλήσεων στην ΕΕ. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, η Γαλλία (+43,2%) και η Γερμανία (+25,7%) σημείωσαν διψήφια κέρδη, ενώ η Ισπανία κατέγραψε πτώση (-24,1%).
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Πέρυσι, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) – που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία και plug-in υβριδικά – αυξήθηκαν κατά 63,2% σε ολόκληρη την ΕΕ φτάνοντας τα 46.853 φορτηγά που πωλήθηκαν.
Αυτή η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς από 2% το 2020 σε 3% το 2021. Οι πωλήσεις ECV αυξήθηκαν κατά 237,8% στην Ιταλία, 55,5% στην Ισπανία, 44,9% στη Γερμανία και 39,8% στη Γαλλία.
Εξετάζοντας τα στοιχεία ολόκληρου του έτους, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών (HEV) αυξήθηκαν κατά 101,5% σε 25.496, με το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να αυξάνεται από 0,9% το 2020 σε 1,6% πέρσι. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+155,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+129,2%), τη Γερμανία (+67,6%) και την Ισπανία (+12,7%).
Οι εγγραφές φορτηγών με εναλλακτικά καύσιμα αυξήθηκαν κατά 10,2% το 2021 φτάνοντας τις 21.340 που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία σημείωσε μείωση (-3,2%). Συνολικά, το μερίδιο των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στις νέες πωλήσεις παρέμεινε σταθερό και αντιπροσώπευε το 1,4% της ευρωπαϊκής αγοράς (έναντι 1,3% το 2020).
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) ιδρύθηκε το 1991 με τη γαλλική ονομασία l’Association des Constructeurs Européens d’Automobiles, η οποία εξηγεί το ευρέως χρησιμοποιούμενο και αναγνωρισμένο αρκτικόλεξο που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα: ACEA.
Πριν από τρεις δεκαετίες, τα ιδρυτικά μέλη της ήταν: BMW, DAF, Daimler-Benz, FIAT, Ford, General Motors Europe, MAN, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab-Scania, Volkswagen, Volvo Car και AB Volvo. Τα πιο πρόσφατα χρόνια, η ACEA άνοιξε επίσης τις πόρτες της σε μη ευρωπαίους κατασκευαστές με σημαντικές εγκαταστάσεις παραγωγής και έρευνας στην ΕΕ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα