Το 90,2% όλων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ το 2021 κινούνταν με ντίζελ, ενώ τα φορτηγά με κινητήρα βενζίνης αντιπροσώπευαν το 3,8% της αγοράς.
Οι συνολικές πωλήσεις νέων van αυξήθηκαν πέρσι, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους όγκους για όλους τους τύπους καυσίμων, αλλά κυρίως για ηλεκτρικά και υβριδικά φορτηγά, αναφέρει η ACEA.
Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα αποτελούσαν το 3% των ταξινομήσεων φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση πέρυσι (έναντι 2% το 2020), ενώ τα υβριδικά φορτηγά αντιστοιχούσαν στο 1,6% (από 0,9%). Οι τύποι καυσίμων νέων βαν ήταν: ηλεκτρικά 3,0%, υβριδικά 1,6%, ντίζελ 90,2% μερίδιο αγοράς για ολόκληρο το έτος 2021.
Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης
Το 2021, η ζήτηση για φορτηγά ντίζελ αυξήθηκε κατά 6,2% σε 1.408.376. Παρά την αύξηση αυτή στις πωλήσεις, το μερίδιο αγοράς του ντίζελ μειώθηκε από 92,4% το 2020 σε 90,2% το 2021 σε ολόκληρη την περιοχή.
Οι τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+8,6%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+4,0%). Η Ισπανία και η Γερμανία, από την άλλη πλευρά, παρουσίασαν μείωση στη ζήτηση ντίζελ (-4,7% και -3,6% αντίστοιχα).
Ο αριθμός των φορτηγών βενζίνης που ταξινομήθηκαν αυξήθηκε σε 58.757 μονάδες πέρσι, αυξημένος κατά 20,5% σε σύγκριση με το 2020. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο της βενζίνης αυξήθηκε από 3,4% σε 3,8% των πωλήσεων στην ΕΕ. Μεταξύ των μεγάλων αγορών, η Γαλλία (+43,2%) και η Γερμανία (+25,7%) σημείωσαν διψήφια κέρδη, ενώ η Ισπανία κατέγραψε πτώση (-24,1%).
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Πέρυσι, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) – που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία και plug-in υβριδικά – αυξήθηκαν κατά 63,2% σε ολόκληρη την ΕΕ φτάνοντας τα 46.853 φορτηγά που πωλήθηκαν.
Αυτή η ισχυρή διψήφια ανάπτυξη είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς από 2% το 2020 σε 3% το 2021. Οι πωλήσεις ECV αυξήθηκαν κατά 237,8% στην Ιταλία, 55,5% στην Ισπανία, 44,9% στη Γερμανία και 39,8% στη Γαλλία.
Εξετάζοντας τα στοιχεία ολόκληρου του έτους, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών (HEV) αυξήθηκαν κατά 101,5% σε 25.496, με το μερίδιο αγοράς των υβριδικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων να αυξάνεται από 0,9% το 2020 σε 1,6% πέρσι. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της ΕΕ, η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+155,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+129,2%), τη Γερμανία (+67,6%) και την Ισπανία (+12,7%).
Οι εγγραφές φορτηγών με εναλλακτικά καύσιμα αυξήθηκαν κατά 10,2% το 2021 φτάνοντας τις 21.340 που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Γερμανία σημείωσε μείωση (-3,2%). Συνολικά, το μερίδιο των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στις νέες πωλήσεις παρέμεινε σταθερό και αντιπροσώπευε το 1,4% της ευρωπαϊκής αγοράς (έναντι 1,3% το 2020).
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) ιδρύθηκε το 1991 με τη γαλλική ονομασία l’Association des Constructeurs Européens d’Automobiles, η οποία εξηγεί το ευρέως χρησιμοποιούμενο και αναγνωρισμένο αρκτικόλεξο που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα: ACEA.
Πριν από τρεις δεκαετίες, τα ιδρυτικά μέλη της ήταν: BMW, DAF, Daimler-Benz, FIAT, Ford, General Motors Europe, MAN, Porsche, Renault, Rolls Royce, Rover, Saab-Scania, Volkswagen, Volvo Car και AB Volvo. Τα πιο πρόσφατα χρόνια, η ACEA άνοιξε επίσης τις πόρτες της σε μη ευρωπαίους κατασκευαστές με σημαντικές εγκαταστάσεις παραγωγής και έρευνας στην ΕΕ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»