
Μέχρι και έξι φορές αυξήθηκαν σε δυο ημέρες οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων της κατηγορίας suezmax σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange. Στις 24 και 25 Φεβρουαρίου τις δυο πρώτες ημέρες της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία οι ναύλοι στα suezmax μια κατηγορία πλοίων που εξυπηρετεί μεταφορές αργού από τη Μαύρη Θάλασσα έφτασε μέχρι κατά 67.027 δολ την ημέρα έξι φορές υψηλότερα από ότι δυο ημέρες πριν ενώ και o ναύλος της άλλης κατηγορίας δεξαμενοπλοίων που δραστηριοποιείται σε αυτή την περιοχή των aframax αυξήθηκε κατά 596% από την αρχή της εβδομάδας έως την Παρασκευή, ξεπερνώντας τα 40.000 δολ. την ημέρα.
Αντιθέτως στα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (Verry Large Crude Carrier-VLCC) η άνοδος των ναύλων ήταν μικρότερη και ο μέσος ημερήσιος ναύλος εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικό έδαφος.
Καμία από τις κυρώσεις που ανακοινώθηκαν από τις ΗΠΑ και την ΕΕ δεν στοχεύουν άμεσα τη ρωσική βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά οι αγορές πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων έχουν ωστόσο επηρεαστεί σημαντικά, σημείωσε σε μια ανάλυση του ο οίκος Poten.
Οι ναύλοι αυξήθηκαν σε διάφορες εξαγωγικές διαδρομές από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, εν μέρει επειδή οι πλοιοκτήτες που αντιμετωπίζουν κινδύνους σε σχέση με την ασφάλεια των πλοίων αλλά και τη συμμόρφωση τους στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εμφανίζονται απρόθυμοι να ναυλώσουν πλοία σε αγοραστές ρωσικού αργού.
Μέχρι να μειωθούν οι εχθροπραξίες, πολλοί πλοιοκτήτες πιθανότατα θα αποφύγουν αυτήν την περιοχή, μέσω της οποίας η Ρωσία εξήγαγε κατά μέσο όρο 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αργού πετρελαίου το 2021, εκτιμά ο Poten.
Από την πλευρά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking επισημαίνει ότι από την περασμένη εβδομάδα, η αγορά δεξαμενόπλοιων σημείωσε γρήγορα κέρδη λόγω της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία με τα Aframaxes και Suezmaxes να οδηγούν την “κούρσα” της ανόδου των ναύλων. Το απροσδόκητο κέρδος για αυτόν τον τομέα αναμένεται να είναι όμως βραχυπρόθεσμο, καθώς οι αγορές τελικά θα προσαρμοστούν όποιες και αν είναι οι εξελίξεις και δεν πρέπει ξεχνάτε ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα και δεδομένου ότι η τιμή του αργού κινείται ανοδικά το γεγονός αυτό μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση και συνεπώς οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για την αγορά δεξαμενόπλοιων θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι λιγότερο λαμπερές από όσο περιμένουν οι περισσότεροι.
Σε κάθε περίπτωση άμεσα οι επιβληθείσες κυρώσεις είναι πιθανό να προκαλέσουν αύξηση της ζήτησης σε τονομίλια καθώς οι περισσότεροι εταίροι της Ρωσίας θα σπεύσουν να βρουν εναλλακτική λύση για την προμήθεια αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied εκτιμά ότι η ρωσική παραγωγή φτάνει επί του παρόντος τα επίπεδα περίπου 11-12 εκατ. βαρελιών την ημέρα και ισοδυναμεί με περισσότερο από το 17% της συνολικής παραγωγής εκτός ΟΠΕΚ και το 11% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου. Το κενό συνεπώς που πρέπει να καλυφθεί είναι μεγάλο. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αποφασίσει ο ΟΠΕΚ να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κατάσταση, αν φαίνεται αδύνατο να αυξήσει τα επίπεδα παραγωγής κατά 34% για να μπορέσει να καλύψει πλήρως το σύνολο της Ρωσικής παραγωγής, στην περίπτωση που όλοι οι εμπορικοί της εταίροι σταματούσαν την προμήθεια αργού από την Ρωσία.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»