![Ουκρανία: Μεγάλη άνοδος στους ναύλους δεξαμενόπλοιων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/tank.jpg)
Μέχρι και έξι φορές αυξήθηκαν σε δυο ημέρες οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων της κατηγορίας suezmax σύμφωνα με στοιχεία του Baltic Exchange. Στις 24 και 25 Φεβρουαρίου τις δυο πρώτες ημέρες της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία οι ναύλοι στα suezmax μια κατηγορία πλοίων που εξυπηρετεί μεταφορές αργού από τη Μαύρη Θάλασσα έφτασε μέχρι κατά 67.027 δολ την ημέρα έξι φορές υψηλότερα από ότι δυο ημέρες πριν ενώ και o ναύλος της άλλης κατηγορίας δεξαμενοπλοίων που δραστηριοποιείται σε αυτή την περιοχή των aframax αυξήθηκε κατά 596% από την αρχή της εβδομάδας έως την Παρασκευή, ξεπερνώντας τα 40.000 δολ. την ημέρα.
Αντιθέτως στα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (Verry Large Crude Carrier-VLCC) η άνοδος των ναύλων ήταν μικρότερη και ο μέσος ημερήσιος ναύλος εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικό έδαφος.
Καμία από τις κυρώσεις που ανακοινώθηκαν από τις ΗΠΑ και την ΕΕ δεν στοχεύουν άμεσα τη ρωσική βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά οι αγορές πετρελαίου και δεξαμενόπλοιων έχουν ωστόσο επηρεαστεί σημαντικά, σημείωσε σε μια ανάλυση του ο οίκος Poten.
Οι ναύλοι αυξήθηκαν σε διάφορες εξαγωγικές διαδρομές από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα, εν μέρει επειδή οι πλοιοκτήτες που αντιμετωπίζουν κινδύνους σε σχέση με την ασφάλεια των πλοίων αλλά και τη συμμόρφωση τους στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εμφανίζονται απρόθυμοι να ναυλώσουν πλοία σε αγοραστές ρωσικού αργού.
Μέχρι να μειωθούν οι εχθροπραξίες, πολλοί πλοιοκτήτες πιθανότατα θα αποφύγουν αυτήν την περιοχή, μέσω της οποίας η Ρωσία εξήγαγε κατά μέσο όρο 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα αργού πετρελαίου το 2021, εκτιμά ο Poten.
Από την πλευρά του ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking επισημαίνει ότι από την περασμένη εβδομάδα, η αγορά δεξαμενόπλοιων σημείωσε γρήγορα κέρδη λόγω της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία με τα Aframaxes και Suezmaxes να οδηγούν την “κούρσα” της ανόδου των ναύλων. Το απροσδόκητο κέρδος για αυτόν τον τομέα αναμένεται να είναι όμως βραχυπρόθεσμο, καθώς οι αγορές τελικά θα προσαρμοστούν όποιες και αν είναι οι εξελίξεις και δεν πρέπει ξεχνάτε ότι η παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα και δεδομένου ότι η τιμή του αργού κινείται ανοδικά το γεγονός αυτό μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση και συνεπώς οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για την αγορά δεξαμενόπλοιων θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι λιγότερο λαμπερές από όσο περιμένουν οι περισσότεροι.
Σε κάθε περίπτωση άμεσα οι επιβληθείσες κυρώσεις είναι πιθανό να προκαλέσουν αύξηση της ζήτησης σε τονομίλια καθώς οι περισσότεροι εταίροι της Ρωσίας θα σπεύσουν να βρουν εναλλακτική λύση για την προμήθεια αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied εκτιμά ότι η ρωσική παραγωγή φτάνει επί του παρόντος τα επίπεδα περίπου 11-12 εκατ. βαρελιών την ημέρα και ισοδυναμεί με περισσότερο από το 17% της συνολικής παραγωγής εκτός ΟΠΕΚ και το 11% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής αργού πετρελαίου. Το κενό συνεπώς που πρέπει να καλυφθεί είναι μεγάλο. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αποφασίσει ο ΟΠΕΚ να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κατάσταση, αν φαίνεται αδύνατο να αυξήσει τα επίπεδα παραγωγής κατά 34% για να μπορέσει να καλύψει πλήρως το σύνολο της Ρωσικής παραγωγής, στην περίπτωση που όλοι οι εμπορικοί της εταίροι σταματούσαν την προμήθεια αργού από την Ρωσία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023