Σύννεφα μαζεύονται και πάλι πάνω από τον ουρανό της κρουαζιέρας λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας όπως οι Carnival, RCCL, NCL, OCEANIA, ATLAS και πολλές ακόμα που θα προστεθούν στην λίστα, έχουν ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή τους από τη Βαλτική αλλά και από την Μαύρη Θάλασσα.
Οι νέες αυτές εξελίξεις στον θαλάσσιο τουρισμό διαφοροποιούν τα δεδομένα και τις προβλέψεις για το έτος 2022, όπως προσφάτως προδιαγράφονταν, αναφέρει ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (EEKFN) Θεόδωρος Κόντες.
Οι εξελίξεις το επόμενο χρονικό διάστημα αλλά και η στρατηγική που θα υλοποιήσουν οι ΗΠΑ η ΕΕ και το ΝΑΤΟ θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την τουριστική κίνηση, όχι μόνο στις συγκεκριμένες περιοχές που προαναφέραμε, αλλά ίσως έχουμε εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης και ιδιαίτερα στην περιοχή της Τουρκίας και ίσως και στο Αιγαίο, προσθέτει ο κ. Κόντες.
Ας ελπίσουμε συμπληρώνει, ότι θα αλλάξουν σύντομα τα δεδομένα, ιδιαίτερα οι εχθροπραξίες και θα ηρεμήσουν τα πνεύματα για να πετύχουμε τις προβλέψεις μας και στη χώρα μας που αναμένονταν να είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Ο ίδιος εκτίμησε πρόσφατα -πριν την έναρξη του πολέμου- ότι το 2022 η κρουαζιέρα θα ανακάμψει στη χώρα μας σε ποσοστό 40% στους επιβάτες και 75% σε αριθμό πλοίων σε σύγκριση με το 2019.
Καθοριστική η διάρκεια το πολέμου
Ειδικότερα ο κ. Κόντες υπολόγισε τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων που τελικά θα πραγματοποιηθούν φέτος στα ελληνικά λιμάνια σε 2.985 και τους επιβάτες στα 2,2 εκατ., εμφανιζόμενος πάντως λιγότερο αισιόδοξος σε σχέση με άλλους που εκτιμούν ρεκόρ αφίξεων κρουαζιερόπλοιων, βάση των δηλώσεων των εταιρειών, στα λιμάνια. Αυτό δείχνει ότι ορισμένα πλοία λειτουργούν με χαμηλή πληρότητα σε επιβάτες ή ότι λειτουργούν μικρότερου μεγέθους πλοία, και μικρά πλοία luxury, σημειώνει ο κ. Κόντες.
Ωστόσο εάν η πολεμική σύρραξη επιμείνει δεν αποκλείεται και τα νούμερα αυτά να μειωθούν περαιτέρω. Το τμήμα της Κρουαζιέρας είναι για μια φορά ακόμη το άμεσα πληττόμενο από τον θαλάσσιο τουρισμό, σημειώνει ο κ. Κόντες και τονίζει ότι λόγω του πολέμου, υπάρχουν και σοβαρά προβλήματα με τα πληρώματα των πλοίων, μια που ικανός αριθμός εργαζομένων από την Ουκρανία πάνω σε κρουαζιερόπλοια επιστρέφουν στην πατρίδα τους ή ακόμη κι αυτοί που προγραμματίζουν να επιστρέψουν στη δουλειά τους αντιμετωπίζουν προβλήματα.
Η ενεργειακή κρίση
Επιπλέον πρόβλημα είναι οι υπερβολικές αυξήσεις προμηθειών αλλά και η τρομερή αύξηση καυσίμων και λιπαντικών που προβληματίζουν την τουριστική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο, και τις ναυτιλιακές εταιρείες εφόσον έχουν ήδη συμπληρωθεί δύο και πλέον χρόνια καταστροφικής λειτουργίας τους, λόγω της πανδημίας με τα κρουαζιερόπλοια.
Ακόμη η γενικευμένη κρίση στον τομέα της ενέργειας και όχι μόνο, αλλά και ο επιταχυνόμενος πληθωρισμός των ευρωπαϊκών χωρών αλλά και των ΗΠΑ που θα φέρει σχετικές αυξήσεις στα προϊόντα αλλά και στις υπηρεσίες, ίσως προβληματίσει ιδιαίτερα τους τουρίστες που επιθυμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους μετά από διετή και πλέον αποχή λόγω της πανδημίας. Γενικότερα, ο ελληνικός τουρισμός ίσως επηρεασθεί αρνητικά από ορισμένες αγορές αντιμετωπίζοντας ένα καίριο πλήγμα από τους Ρώσους και τους Ουκρανούς τουρίστες, επισημαίνει ο κ. Κόντες.
Η ρωσική αγορά
Η ρωσική αγορά εκπροσωπείται από περίπου 900.000 τουρίστες και η ουκρανική από περίπου 150.000 με κύριους τουριστικούς προορισμούς τη Χαλκιδική, το Ιόνιο, το Νότιο Αιγαίο, την Κρήτη αλλά και την Αθήνα, με ένα ποσοστό περίπου του 20% εξ’ αυτών να συμπεριλαμβάνουν στις διακοπές τους και τον θαλάσσιο τουρισμό (κρουαζιέρα – yachting).
Έτσι λοιπόν όλα τα προαναφερόμενα γεγονότα μας ανησυχούν ιδιαίτερα για τυχόν αρνητικές επιπτώσεις στον κλάδο του τουρισμού, προσθέτει ο επίτιμος Πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ. Επίσης λόγω των επιβαλλομένων κυρώσεων σε Ρώσους μεγαλοεπιχειρηματίες με επενδύσεις σε τουριστικές επιχειρήσεις όπως αερομεταφορές, μεγάλοι tour operators τουρισμού κλπ, ίσως δημιουργηθούν προβλήματα στην ομαλή διακίνηση των τουριστικών πακέτων που έχουν προγραμματισθεί.
Το yachting
Σχετικά με το yachting, η ανησυχία είναι ακόμη περιορισμένη μια που η λειτουργία των yachts και ο περιορισμένος αριθμός επιβατών στα εν λόγω σκάφη καθώς και η πιο ευέλικτη αλλαγή προγραμμάτων σε διάφορους άλλους ασφαλείς προορισμούς, μας δίνει την αισιοδοξία ότι το 2022 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για τον κλάδο. Τέλος, οι εχθροπραξίες αυτές λαμβάνουν μέρος την πλέον νευραλγική περίοδο για τον προγραμματισμό διακοπών με αποτέλεσμα να προβληματίσει ιδιαίτερα όλη την τουριστική βιομηχανία.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons