Να κλείσουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια για τα ρωσικά πλοία εξετάζει η ΕΕ στα πρότυπα των αντιστοίχων αποφάσεων που ελήφθησαν για το κλείσιμο του εναέριου χώρου των κρατών μελών της ΕΕ για τα αεροσκάφη συμφερόντων Ρωσίας.
Για το θέμα αυτό σύμφωνα με πληροφορίες του ot.gr πραγματοποιήθηκε σειρά τηλεδιασκέψεων μεταξύ των συναρμοδίων υπουργείων των χωρών μελών της ΕΕ τις δύο προηγούμενες ημέρες, χωρίς ακόμη να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Αυτό που προβληματίζει τους αρμόδιους παράγοντες των χωρών μελών είναι αν μπορεί να ισχύσει ένα «απαγορευτικό» σε πλοία δεδομένου ότι στη ναυτιλία, σε αντίθεση με τις αερομεταφορές, δεν είναι εύκολο να συνδέσεις ένα πλοίο με μία χώρα, με εξαίρεση όσο πλοία φέρουν τη σημαία της χώρας, σημαία, όμως, που εύκολα αλλάζει.
Επίσης ο προβληματισμός αφορά και το αν το απαγορευτικό θα αφορά και τα φορτία των πλοίων. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα μπορεί να πιάσει ευρωπαϊκό λιμάνι πλοίο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο, άνθρακα, σιτηρά κ.λπ.
Ήδη ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου το «Fedor Litke» μεταφορικής ικανότητας 172.600 κυβικών μέτρων και κατασκευής 201, πρόκειται να φτάσει στον τερματικό σταθμό Isle of Grain στα νοτιοανατολικά του Ηνωμένου Βασιλείου στις 6 Μαρτίου. Το εν λόγω πλοίο ανήκει στην ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία Dynagas, φέρει Κυπριακή σημαία και μεταφέρει ρωσικό LNG για λογαριασμό του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο από χθες προτρέπει τα βρετανικά λιμάνια να απαγορεύσουν τις προσεγγίσει σε ρωσικά πλοία. Το πλοίο φόρτωσε στο terminal Yamal LNG, το οποίο ελέγχεται από τη ρωσική εταιρεία φυσικού αερίου Novatek, στις 27 Φεβρουαρίου.
Επίσης άλλα φορτία από το Yamal LNG έχουν επίσης προγραμματιστεί να φτάσουν σε ευρωπαϊκούς τερματικούς σταθμούς στη Γαλλία, την Ισπανία και το Βέλγιο. Πάντως αυτό που εξετάζεται είναι να απαγορευτεί ο κατάπλους σε πλοίο που ανήκει σε εταιρεία που είναι σε “μαύρη λίστα” listed, ή ο φορτωτής (ιδιοκτήτης του φορτίου) να είναι εταιρεία που βρίσκεται στην λίστα των απαγορευμένων ρωσικών εταιριών ή το φορτίο να προέρχεται από περιοχές που έχουν προσαρτηθεί από τους Ρώσους, (Κριμαία, Ντουμπάζ ή Λουγκανσκ).
Ακόμη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με χθεσινό ψήφισμά του ζητεί να κλείσουν οι λιμένες της ΕΕ για τα ρωσικά πλοία, και να απαγορευτεί η πρόσβαση σε όλους τους λιμένες της ΕΕ για τα πλοία των οποίων ο τελευταίος ή ο επόμενος λιμένας κατάπλου βρίσκεται στη Ρωσική Ομοσπονδία, εκτός από την περίπτωση ύπαρξης αναγκαίων και αιτιολογημένων ανθρωπιστικών.
Ανησυχία για τα πληρώματα
Στο μεταξύ η ECSA, η Ένωση των Εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, προτρέπει τις ρυθμιστικές αρχές να εγγυηθούν την κινητικότητα των ναυτικών και τα δικαιώματά τους ως βασικών εργαζομένων.
Ο πρόεδρός της, ο Ελληνοκύπριος Φίλιππος Φιλής, τονίζει με δήλωσή του ότι οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες παρακολουθούν πολύ στενά τις επιπτώσεις των γεγονότων στην Ουκρανία στα πληρώματα και την ασφαλή συνέχιση των ναυτιλιακών εργασιών.
Ο στόλος της ΕΕ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους Ουκρανούς και Ρώσους ναυτικούς, οι οποίοι αποτελούν σημαντικό ποσοστό του σημερινού εργατικού δυναμικού της ναυτιλίας. Οι Ουκρανοί και Ρώσοι ναυτικοί αποτελούν το 14,5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της ναυτιλίας. Οι ναυτικοί είναι βασικοί εργαζόμενοι και βρίσκονται στην καρδιά της οικονομίας της Ευρώπης», τονίζει. «Έχουν εργαστεί ακούραστα για να παραδώσουν τα αγαθά μας και έχουν κάνει εξαιρετικές θυσίες για να διατηρήσουν την οικονομία μας σε λειτουργία τα δύο τελευταία χρόνια της πανδημίας, προσθέτει ο κ. Φιλής και προειδοποιεί ότι λόγω της τρέχουσας κρίσης, μπορεί να προκύψουν σοβαρές ελλείψεις πληρώματων και ειδικότερα ελλείψεις αξιωματικών στα πλοία της ΕΕ. Σημαντικά αναμένεται να επηρεαστεί και η πληρωμή μισθών για ναυτικούς που έχουν ήδη συμβάσεις.
Οι πλοιοκτήτες, τόνισε ο Φ. Φιλής, προειδοποιούν επίσης για το αποτέλεσμα της μη πρόσβασης στα ουκρανικά λιμάνια, κάτι που μπορεί να επηρεάσει περαιτέρω τις αλυσίδες εφοδιασμού και επηρεάζει τις εταιρείες της ΕΕ.
Εξάλλου, ο Σωτήρης Ράπτης, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της ECSA, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες καλούν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να κάνουν ό,τι μπορούν για να εγγυηθούν την κινητικότητα και την ασφάλεια των ναυτικών, καθώς και το δικαίωμά τους να αμείβονται. Σε αυτούς τους έκτακτους καιρούς, η ECSA θα συνεχίσει να βρίσκεται σε επαφή με την Επιτροπή για να εξασφαλίσει το καλύτερο αποτέλεσμα για τα πληρώματα.
Latest News
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,