Την άμεση σύγκληση έκτακτου συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με θέμα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και των ναυτικών στην Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα, ζήτησε σήμερα η Ελλάδα, λόγω της εντεινόμενης κρίσης στην Ουκρανία εξαιτίας της Ρωσικής εισβολής.
Η χώρα μας ανταποκρίθηκε άμεσα σε σχετική πρωτοβουλία της γαλλικής Προεδρίας της Ε.Ε. Στην πρωτοβουλία προσχώρησαν ακολούθως και άλλα κράτη της Ε.Ε. και συγκεκριμένα η Ιταλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Δανία, η Γερμανία, η Κύπρος και η Μάλτα. Αντίστοιχο αίτημα υπέβαλαν και άλλα κράτη, εκτός Ε.Ε. μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.
Η κατάσταση σε Μαύρη Θάλασσα και Αζοφική
Όπως είναι ήδη γνωστό στην Μαύρη Θάλασσα και στην Αζοφική Θάλασσα έχουν αναπτυχθεί πολλές μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας.
Η Ουκρανία έχει ανακοινώσει ήδη από τις 25 Φεβρουαρίου κλείσιμο των λιμανιών της για την εμπορική ναυσιπλοΐα και δεν επιτρέπει απόπλου των πλοίων που πραγματοποιούσαν φορτοεκφόρτωση, τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα.
Μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί τέσσερις επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, σε τρεις εκ των οποίων τραυματίστηκαν ναυτικοί.
Οι ενέργειες Πλακιωτάκη
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης επικοινώνησε σήμερα εσπευσμένα με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ ΚίτακΛιμ προς τον οποίο υπογράμμισε ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στις θαλάσσιες περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Αζοφικής Θάλασσα επιβάλλουν την άμεση σύγκληση του Συμβουλίου του Οργανισμού για την εξέταση του θέματος.
Ταυτόχρονα ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία με την Γαλλία στο μείζον αυτό θέμα και εξέφρασε παράλληλα την ικανοποίηση του για την άμεση ανταπόκριση πολλών κρατών στην πρωτοβουλία έκτακτης σύγκλησης του Συμβουλίου του ΙΜΟ.
Σύμφωνα με τον Υπουργό οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην κρίση της Ουκρανίας και έχουν στενή επαφή με τους πλοιάρχους των Ελληνικών και Ελληνόκτητων Πλοίων στα οποία υπηρετούν Έλληνες ναυτικοί και βρίσκονται στην Μαύρη Θάλασσα.
Κοινή πρωτοβουλία Ελλάδας-Γαλλίας
Η κοινή πρωτοβουλία της Ελλάδος με την Γαλλία η οποία προεδρεύει αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατατείνει στο να κινητοποιηθεί άμεσα ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ώστε να αναλάβει δράση για την προστασία της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Το γεγονός πως πολλά κράτη σπεύδουν να συμμετέχουν σε αυτή την πρωτοβουλία δικαιώνει την ελληνική πρωτοβουλία και καταδεικνύει την άμεση ανάγκη να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των ναυτικών μας και των πλοίων.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner