![Σύγκληση του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ζητούν Ελλάδα και Γαλλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/ploio.jpg)
Την άμεση σύγκληση έκτακτου συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με θέμα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και των ναυτικών στην Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα, ζήτησε σήμερα η Ελλάδα, λόγω της εντεινόμενης κρίσης στην Ουκρανία εξαιτίας της Ρωσικής εισβολής.
Η χώρα μας ανταποκρίθηκε άμεσα σε σχετική πρωτοβουλία της γαλλικής Προεδρίας της Ε.Ε. Στην πρωτοβουλία προσχώρησαν ακολούθως και άλλα κράτη της Ε.Ε. και συγκεκριμένα η Ιταλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Δανία, η Γερμανία, η Κύπρος και η Μάλτα. Αντίστοιχο αίτημα υπέβαλαν και άλλα κράτη, εκτός Ε.Ε. μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.
Η κατάσταση σε Μαύρη Θάλασσα και Αζοφική
Όπως είναι ήδη γνωστό στην Μαύρη Θάλασσα και στην Αζοφική Θάλασσα έχουν αναπτυχθεί πολλές μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας.
Η Ουκρανία έχει ανακοινώσει ήδη από τις 25 Φεβρουαρίου κλείσιμο των λιμανιών της για την εμπορική ναυσιπλοΐα και δεν επιτρέπει απόπλου των πλοίων που πραγματοποιούσαν φορτοεκφόρτωση, τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα.
Μέχρι στιγμής έχουν επιβεβαιωθεί τέσσερις επιθέσεις κατά εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, σε τρεις εκ των οποίων τραυματίστηκαν ναυτικοί.
Οι ενέργειες Πλακιωτάκη
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης επικοινώνησε σήμερα εσπευσμένα με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ ΚίτακΛιμ προς τον οποίο υπογράμμισε ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στις θαλάσσιες περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Αζοφικής Θάλασσα επιβάλλουν την άμεση σύγκληση του Συμβουλίου του Οργανισμού για την εξέταση του θέματος.
Ταυτόχρονα ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία με την Γαλλία στο μείζον αυτό θέμα και εξέφρασε παράλληλα την ικανοποίηση του για την άμεση ανταπόκριση πολλών κρατών στην πρωτοβουλία έκτακτης σύγκλησης του Συμβουλίου του ΙΜΟ.
Σύμφωνα με τον Υπουργό οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην κρίση της Ουκρανίας και έχουν στενή επαφή με τους πλοιάρχους των Ελληνικών και Ελληνόκτητων Πλοίων στα οποία υπηρετούν Έλληνες ναυτικοί και βρίσκονται στην Μαύρη Θάλασσα.
Κοινή πρωτοβουλία Ελλάδας-Γαλλίας
Η κοινή πρωτοβουλία της Ελλάδος με την Γαλλία η οποία προεδρεύει αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κατατείνει στο να κινητοποιηθεί άμεσα ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ώστε να αναλάβει δράση για την προστασία της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Το γεγονός πως πολλά κράτη σπεύδουν να συμμετέχουν σε αυτή την πρωτοβουλία δικαιώνει την ελληνική πρωτοβουλία και καταδεικνύει την άμεση ανάγκη να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των ναυτικών μας και των πλοίων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του