Αυξήθηκε κατά 0,2% ο εποχικά προσαρμοσμένος όγκος λιανικού εμπορίου στην ευρωζώνη και κατά 0,6% στην ΕΕ, τον Ιανουάριο 2022 έναντι του Δεκεμβρίου 2021, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Eurostat. Να σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο του 2021, ο όγκος του λιανικού εμπορίου είχε μειωθεί κατά 2,7% στην ευρωζώνη και κατά 2,6% στην ΕΕ. Σε ετήσια βάση, ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 7,8% στην ευρωζώνη και κατά 8,3% στην ΕΕ.
Σύγκριση ανά κλάδο λιανικής και ανά κράτος μέλος
Στην ευρωζώνη, ο όγκος του λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 0,2% τον Ιανουάριο 2022 (σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2021) για τα μη εδώδιμα προϊόντα, παρέμεινε αμετάβλητος για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό και μειώθηκε κατά 1,3% για τα καύσιμα αυτοκινήτων.
Στην ΕΕ, σημείωσε αύξηση κατά 1,0% για τα μη εδώδιμα προϊόντα και κατά 0,2% για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό, ενώ μειώθηκε κατά 1,1% για τα καύσιμα αυτοκινήτων.
Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι υψηλότερες μηνιαίες αυξήσεις στον συνολικό όγκο λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στην Πολωνία (+5,9%), το Λουξεμβούργο (+4,2%) και τη Δανία (+3,7%). Αντίστοιχα οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Σλοβενία (-4,6%), την Πορτογαλία (-2,8%) και τη Λιθουανία (-2,5%).
Όσον αφορά στην ετήσια σύγκριση ανά κλάδο λιανικής και ανά κράτος μέλος, στην ευρωζώνη ο όγκος του λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 14,8% για τα μη εδώδιμα προϊόντα και κατά 12,7% για τα καύσιμα αυτοκινήτων, ενώ μειώθηκε κατά 1,7% για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό. Στην ΕΕ, αυξήθηκε κατά 15,3% για τα μη εδώδιμα προϊόντα και κατά 11,1% για τα καύσιμα αυτοκινήτων, ενώ μειώθηκε κατά 1,3% για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό.
Μεταξύ των κρατών μελών, οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στον συνολικό όγκο λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στη Σλοβενία (+32,3%), την Πολωνία (+19,5%) και τη Λιθουανία (+18,2%). Η μόνη χώρα που κατέγραψε μείωση ήταν Φινλανδία (-2,4%).
Latest News
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου
Τραμπ: Ποιος είναι ο εκλεκτός για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου του
Τo Οικονομικό Συμβούλιο θα συμβουλεύει τον Τραμπ για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και αποτελείται από τρία μέλη
Νέο αντιμονοπωλιακό πλήγμα για τη Google - Στο στόχαστρο των ιαπωνικών αρχών
Οι ιαπωνικές αρχές αναμένεται να εκδώσουν σύντομα εντολή παύσης ζητώντας από την Google να σταματήσει τις μονοπωλιακές πρακτικές της