Την πρόταση για ευρωπαϊκό εμπάργκο στις εισαγωγές πετρελαίου από την Ρωσία απορρίπτει ανοιχτά η Γερμανία, επιλέγοντας αντ’ αυτού να δώσει έμφαση σε μια «διαρκή πίεση» προς τη Μόσχα, η οποία όμως δεν θα επιβαρύνει υπερβολικά τους ίδιους τους Γερμανούς πολίτες.
«Όλα τα βήματα μας έχουν σχεδιαστεί για να πλήξουν σκληρά τη Ρωσία και να έχουν διάρκεια μακροπρόθεσμα» αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα ο Γερμανός Καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως για την ώρα η ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης δεν μπορεί να διασφαλιστεί με εναλλακτικό τρόπο. «Επομένως (οι εισαγωγές από τη Ρωσία) είναι ζωτικής σημασίας για την κάλυψη των δημοσίων υπηρεσιών και την καθημερινότητα των πολιτών μας» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η δήλωση αυτή έρχεται σε ένα διάστημα που στην Ουάσιγκτον έχει φουντώσει για τα καλά η συζήτηση για διεύρυνση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία, με σημείο αιχμής και τον ενεργειακό κλάδο. Ο Λευκός Οίκος φαίνεται να δέχεται σημαντικές πιέσεις προς την κατεύθυνση αυτή από μέλη του Κογκρέσου και από τα δύο κόμματα. Όμως, ακόμη και αν αποφασιστεί ένα τέτοιο μπλόκο από τις ΗΠΑ, για τους Ευρωπαίους δεν θα είναι εύκολο να ακολουθήσουν. Αυτό ουσιαστικά επεσήμανε και ο Γερμανός Καγκελάριος.
Η Ε.Ε. έχει υψηλή εξάρτηση από τις ρωσικές ενεργειακές εισαγωγές, όμως ειδικά η Γερμανία ακόμη μεγαλύτερη. Υπολογίζεται πως η Γερμανία εισάγει από τη Ρωσία πάνω από το 55% του φυσικού αερίου που χρειάζεται, περίπου το 50% του άνθρακα και το 35% του πετρελαίου.
«Η γερμανική κυβέρνηση εργάζεται σκληρά εδώ και μήνες με τους συνεταίρους της εντός της Ε.Ε. και πέρα από αυτή για να αναπτύξει εναλλακτικές λύσεις από την ρωσική ενέργεια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί εν μία νυκτί. Επομένως είναι συνειδητή απόφαση μας να συνεχίσουμε τις εμπορικές μας δραστηριότητες αναφορικά με την ενεργειακή ροή από τη Ρωσία» ανέφερε το ανακοινωθέν της Καγκελαρίας.
Θυμίζουμε πως μέσα στην εβδομάδα η Κομισιόν θα παρουσιάσει τις τελικές προτάσεις της για το σχέδιο σταδιακής ενεργειακής απεξάρτησης της Ε.Ε. από τη Ρωσία.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;