
H αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν πρόκειται να μεταβληθεί σημαντικά το 2022 από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας καθώς πολύ μικρός αριθμός νεότευκτων πλοίων θα πέσει στο νερό και συνεπώς οι ναύλοι δεν θα έχουν λόγους να πιεσθούν ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Alphaliner υπολογίζεται ότι φέτος θα παραδοθεί νεότευκτη μεταφορική ικανότητα μόλις 1,10 εκατ. Teu ίση περίπου με τον μέσο όρο της περιόδου 2016-2021 που ήταν 1 εκατ. Teu το χρόνο.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η προστιθέμενη νέα χωρητικότητα δεν είναι αρκετή για να να ανακουφίσει την πίεση που δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα και να μειώσει την έλλειψη μεταφορικής ικανότητας που καταγράφεται.
Όπως υπολογίζει ο οίκος αναλύσεων από τις αρχές του Φεβρουαρίου, η παγκόσμια αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο έχει αυξηθεί ξανά περίπου στο 25%. Όμως το ποσοστό αυτό απέχει πολύ από το «τρελό» 65% που είχε καταγραφεί το 2008.
Σε απόλυτες τιμές, το «επιβεβαιωμένο» βιβλίο παραγγελιών είναι πλέον πάνω από 6,22 εκατ. teu, όμως δεδομένου ότι η άνοδος των παραγγελιών ήρθε μόλις στα μέσα του 2020, όταν η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο ήταν μόνο 9%, οι παραδόσεις νεότευκτων φέτος προβλέπονται στο 1,10 εκατ. teu όπως προαναφέρθηκε με την συντριπτική πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν στην πρόσφατη έκρηξη να εντάσσονται στην ενεργή υπηρεσία το 2023 και το 2024.
Με βάση τις σημερινές προβλέψεις, τόσο το 2023 όσο και το 2024 θα σημειωθούν παραδόσεις ρεκόρ κοντά στα 2,40 εκατ. teu., έτη που ενδεχομένως η αυξημένη χωρητικότητά να πιέσει και τους ναύλους.


Latest News

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά