H αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν πρόκειται να μεταβληθεί σημαντικά το 2022 από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας καθώς πολύ μικρός αριθμός νεότευκτων πλοίων θα πέσει στο νερό και συνεπώς οι ναύλοι δεν θα έχουν λόγους να πιεσθούν ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Alphaliner υπολογίζεται ότι φέτος θα παραδοθεί νεότευκτη μεταφορική ικανότητα μόλις 1,10 εκατ. Teu ίση περίπου με τον μέσο όρο της περιόδου 2016-2021 που ήταν 1 εκατ. Teu το χρόνο.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η προστιθέμενη νέα χωρητικότητα δεν είναι αρκετή για να να ανακουφίσει την πίεση που δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα και να μειώσει την έλλειψη μεταφορικής ικανότητας που καταγράφεται.
Όπως υπολογίζει ο οίκος αναλύσεων από τις αρχές του Φεβρουαρίου, η παγκόσμια αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο έχει αυξηθεί ξανά περίπου στο 25%. Όμως το ποσοστό αυτό απέχει πολύ από το «τρελό» 65% που είχε καταγραφεί το 2008.
Σε απόλυτες τιμές, το «επιβεβαιωμένο» βιβλίο παραγγελιών είναι πλέον πάνω από 6,22 εκατ. teu, όμως δεδομένου ότι η άνοδος των παραγγελιών ήρθε μόλις στα μέσα του 2020, όταν η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο ήταν μόνο 9%, οι παραδόσεις νεότευκτων φέτος προβλέπονται στο 1,10 εκατ. teu όπως προαναφέρθηκε με την συντριπτική πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν στην πρόσφατη έκρηξη να εντάσσονται στην ενεργή υπηρεσία το 2023 και το 2024.
Με βάση τις σημερινές προβλέψεις, τόσο το 2023 όσο και το 2024 θα σημειωθούν παραδόσεις ρεκόρ κοντά στα 2,40 εκατ. teu., έτη που ενδεχομένως η αυξημένη χωρητικότητά να πιέσει και τους ναύλους.
Latest News
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Δεξαμενόπλοιο υπό αμερικανικές κυρώσεις εκφόρτωσε πετρέλαιο σε κινεζικό λιμάνι
Το Mermar ήταν μεταξύ των 183 πλοίων που τέθηκαν υπό αμερικανικές κυρώσεις από την κυβέρνηση Μπάιντεν πριν από λίγες ημέρες