H αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν πρόκειται να μεταβληθεί σημαντικά το 2022 από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας καθώς πολύ μικρός αριθμός νεότευκτων πλοίων θα πέσει στο νερό και συνεπώς οι ναύλοι δεν θα έχουν λόγους να πιεσθούν ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Alphaliner υπολογίζεται ότι φέτος θα παραδοθεί νεότευκτη μεταφορική ικανότητα μόλις 1,10 εκατ. Teu ίση περίπου με τον μέσο όρο της περιόδου 2016-2021 που ήταν 1 εκατ. Teu το χρόνο.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η προστιθέμενη νέα χωρητικότητα δεν είναι αρκετή για να να ανακουφίσει την πίεση που δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα και να μειώσει την έλλειψη μεταφορικής ικανότητας που καταγράφεται.
Όπως υπολογίζει ο οίκος αναλύσεων από τις αρχές του Φεβρουαρίου, η παγκόσμια αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο έχει αυξηθεί ξανά περίπου στο 25%. Όμως το ποσοστό αυτό απέχει πολύ από το «τρελό» 65% που είχε καταγραφεί το 2008.
Σε απόλυτες τιμές, το «επιβεβαιωμένο» βιβλίο παραγγελιών είναι πλέον πάνω από 6,22 εκατ. teu, όμως δεδομένου ότι η άνοδος των παραγγελιών ήρθε μόλις στα μέσα του 2020, όταν η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο ήταν μόνο 9%, οι παραδόσεις νεότευκτων φέτος προβλέπονται στο 1,10 εκατ. teu όπως προαναφέρθηκε με την συντριπτική πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν στην πρόσφατη έκρηξη να εντάσσονται στην ενεργή υπηρεσία το 2023 και το 2024.
Με βάση τις σημερινές προβλέψεις, τόσο το 2023 όσο και το 2024 θα σημειωθούν παραδόσεις ρεκόρ κοντά στα 2,40 εκατ. teu., έτη που ενδεχομένως η αυξημένη χωρητικότητά να πιέσει και τους ναύλους.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International