H αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν πρόκειται να μεταβληθεί σημαντικά το 2022 από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας καθώς πολύ μικρός αριθμός νεότευκτων πλοίων θα πέσει στο νερό και συνεπώς οι ναύλοι δεν θα έχουν λόγους να πιεσθούν ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Alphaliner υπολογίζεται ότι φέτος θα παραδοθεί νεότευκτη μεταφορική ικανότητα μόλις 1,10 εκατ. Teu ίση περίπου με τον μέσο όρο της περιόδου 2016-2021 που ήταν 1 εκατ. Teu το χρόνο.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η προστιθέμενη νέα χωρητικότητα δεν είναι αρκετή για να να ανακουφίσει την πίεση που δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα και να μειώσει την έλλειψη μεταφορικής ικανότητας που καταγράφεται.
Όπως υπολογίζει ο οίκος αναλύσεων από τις αρχές του Φεβρουαρίου, η παγκόσμια αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο έχει αυξηθεί ξανά περίπου στο 25%. Όμως το ποσοστό αυτό απέχει πολύ από το «τρελό» 65% που είχε καταγραφεί το 2008.
Σε απόλυτες τιμές, το «επιβεβαιωμένο» βιβλίο παραγγελιών είναι πλέον πάνω από 6,22 εκατ. teu, όμως δεδομένου ότι η άνοδος των παραγγελιών ήρθε μόλις στα μέσα του 2020, όταν η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο ήταν μόνο 9%, οι παραδόσεις νεότευκτων φέτος προβλέπονται στο 1,10 εκατ. teu όπως προαναφέρθηκε με την συντριπτική πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν στην πρόσφατη έκρηξη να εντάσσονται στην ενεργή υπηρεσία το 2023 και το 2024.
Με βάση τις σημερινές προβλέψεις, τόσο το 2023 όσο και το 2024 θα σημειωθούν παραδόσεις ρεκόρ κοντά στα 2,40 εκατ. teu., έτη που ενδεχομένως η αυξημένη χωρητικότητά να πιέσει και τους ναύλους.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου