![Μετά το 2023 φθηνότερες μεταφορές με containerships](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/containership-768x404-1.jpg)
H αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν πρόκειται να μεταβληθεί σημαντικά το 2022 από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας καθώς πολύ μικρός αριθμός νεότευκτων πλοίων θα πέσει στο νερό και συνεπώς οι ναύλοι δεν θα έχουν λόγους να πιεσθούν ιδιαίτερα.
Σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Alphaliner υπολογίζεται ότι φέτος θα παραδοθεί νεότευκτη μεταφορική ικανότητα μόλις 1,10 εκατ. Teu ίση περίπου με τον μέσο όρο της περιόδου 2016-2021 που ήταν 1 εκατ. Teu το χρόνο.
Η Alphaliner εκτιμά ότι η προστιθέμενη νέα χωρητικότητα δεν είναι αρκετή για να να ανακουφίσει την πίεση που δέχεται η εφοδιαστική αλυσίδα και να μειώσει την έλλειψη μεταφορικής ικανότητας που καταγράφεται.
Όπως υπολογίζει ο οίκος αναλύσεων από τις αρχές του Φεβρουαρίου, η παγκόσμια αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο έχει αυξηθεί ξανά περίπου στο 25%. Όμως το ποσοστό αυτό απέχει πολύ από το «τρελό» 65% που είχε καταγραφεί το 2008.
Σε απόλυτες τιμές, το «επιβεβαιωμένο» βιβλίο παραγγελιών είναι πλέον πάνω από 6,22 εκατ. teu, όμως δεδομένου ότι η άνοδος των παραγγελιών ήρθε μόλις στα μέσα του 2020, όταν η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο ήταν μόνο 9%, οι παραδόσεις νεότευκτων φέτος προβλέπονται στο 1,10 εκατ. teu όπως προαναφέρθηκε με την συντριπτική πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν στην πρόσφατη έκρηξη να εντάσσονται στην ενεργή υπηρεσία το 2023 και το 2024.
Με βάση τις σημερινές προβλέψεις, τόσο το 2023 όσο και το 2024 θα σημειωθούν παραδόσεις ρεκόρ κοντά στα 2,40 εκατ. teu., έτη που ενδεχομένως η αυξημένη χωρητικότητά να πιέσει και τους ναύλους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023