Στο 32% αυξήθηκε το ποσοστό των γυναικών που βρίσκονται σε ανώτερες διοικητικές θέσεις παγκοσμίως το 2021, σε σύγκριση με 31% το προηγούμενο έτος σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Grant Thornton «Γυναικείο Επιχειρείν 2022: Αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία».
Μάλιστα, το εν λόγω ποσοστό παρέμεινε για δεύτερο συνεχόμενο έτος πάνω από το ορόσημο του 30%, το οποίο, σύμφωνα με έρευνες, λογίζεται ως η ελάχιστη εκπροσώπηση που απαιτείται για να σημειωθεί αλλαγή στη διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων.
Σχετικά με την επίδραση του Covid-19 στο Γυναικείο Επιχειρείν, σχεδόν 3 στις 4 επιχειρήσεις παγκοσμίως (73%) συμφωνούν ότι στον οργανισμό τους, οι νέες εργασιακές πρακτικές που προέκυψαν ως αποτέλεσμα της πανδημίας θα ωφελήσουν την πορεία της σταδιοδρομίας των γυναικών μακροπρόθεσμα, με το εν λόγω ποσοστό μάλιστα να καταγράφει άνοδο της τάξεως των 4 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Διασφάλιση ίσων ευκαιριών
Παράλληλα, το ποσοστό των επιχειρήσεων παγκοσμίως που δεν έλαβαν καμία ενέργεια για τη διασφάλιση των αρχών Ενσωμάτωσης και Ίσων Ευκαιριών Εκπροσώπησης για τα δύο φύλα στο εργασιακό τους περιβάλλον υποχώρησε στο 5% το 2022, έναντι 8% το 2021, ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σχεδόν 1 στις 2 επιχειρήσεις (47%) πραγματοποιεί ενέργειες που προωθούν την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής για τους εργαζόμενους τους. Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου οι άνθρωποι μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες τους, τους προβληματισμούς τους και τις απορίες τους παραμένει επίσης ψηλά στη λίστα των σχετικών ενεργειών, με τη συμμετοχή των εταιριών να ανέρχεται σε 44%.
Με αφορμή τα παραπάνω στοιχεία, ο κ. Βασίλης Καζάς, Managing Partner της Grant Thornton στην Ελλάδα αναφέρει χαρακτηριστικά: «είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να δημιουργούν ένα εργασιακό περιβάλλον στο οποίο οι αξίες της ενσωμάτωσης και της ίσης εκπροσώπησης θα λαμβάνουν σάρκα και οστά, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη δημιουργία μίας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς. Στην Grant Thornton αναγνωρίζουμε τη σημασία αυτών των αξιών, καθώς το 45% του ανθρώπινου δυναμικού μας αποτελείται πλέον από γυναίκες. Την ίδια στιγμή, το ποσοστό των γυναικών σε θέσεις Partners, Principals και Directors ανέρχεται στο 34%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Επιτροπή Διοίκησης (Management Committee) της εταιρίας ανέρχεται στο 27%».
Τα σημαντικότερα ευρύματα
Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας «Γυναικείο Επιχειρείν 2022: Αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία» για το 2022
· Οι γυναίκες κατέχουν το 32% των ανώτερων διοικητικών θέσεων στις επιχειρήσεις παγκοσμίως, με το εν λόγω ποσοστό να καταγράφει άνοδο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
· Το ποσοστό γυναικών σε ανώτερες διοικητικές θέσεις ξεπέρασε το 30% σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στην Αφρική (40%) και τη Νοτιοανατολική Ασία (37%).
· Το 37% των επιχειρήσεων παγκοσμίως έχουν γυναίκα σε θέση Chief Finance Officer (CFO), ποσοστό αυξημένο κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σε σχέση με τα ευρήματα του 2021, ο αριθμός των γυναικών Chief Executive Officers (CEOs) υποχώρησε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, στο 24%, ενώ το ποσοστό γυναικών Chief Operating Officers (COOs) παρέμεινε σταθερό στο 23%.
· Το ποσοστό των γυναικών σε ανώτερες διοικητικές θέσεις Ανθρωπίνου Δυναμικού παγκοσμίως αυξήθηκε κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το 2021, στο 39%, παραμένοντας η θέση με το υψηλότερο ποσοστό γυναικείας εκπροσώπησης.
Πώς διαμορφώνεται το γυναικείο επιχειρείν στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, το ποσοστό των γυναικών που βρίσκονται σε ανώτερες διοικητικές θέσεις κατέγραψε πτώση κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες το 2022, στο 28% έναντι 33% το 2021, παραμένοντας ωστόσο στο δεύτερο υψηλότερο επίπεδο από το 2014. Την ίδια στιγμή, το ποσοστό των επιχειρήσεων που δεν απασχολούν καμία γυναίκα σε ανώτερη διοικητική θέση αυξήθηκε στο 22% έναντι 13% το προηγούμενο έτος.
Άνοδος σε θέσεις CEO και Managing Director
Ωστόσο, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των γυναικών που βρίσκονται σε θέσεις CEO και Managing Director ανέρχεται πλέον στο 16%, έναντι 11% το προηγούμενο έτος, επιστρέφοντας κοντά σε επίπεδα που είχε κινηθεί το 2020 (17%). Επιπλέον, το ποσοστό γυναικών σε θέσεις CFO κατέγραψε άνοδο της τάξεως των 4 ποσοστιαίων μονάδων, στο 36% έναντι 32% το 2021. Το ποσοστό γυναικών σε ανώτερες διοικητικές θέσεις Ανθρώπινου Δυναμικού παρέμεινε αμετάβλητο στο 21%, ενώ το ποσοστό των γυναικών σε θέσεις COO, υποχώρησε κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 14%.
Με αφορμή τα παραπάνω δεδομένα, η κ. Κατερίνα Κουλούρη, Partner, Head of People Experience & Culture της Grant Thornton στην Ελλάδα αναφέρει χαρακτηριστικά: «η σταθερή ενίσχυση της ίσης εκπροσώπησης των δύο φύλων σε εταιρικό επίπεδο αποτελεί κάθε χρόνο έναν σημαντικό στόχο προς τη δημιουργία και την εδραίωση μιας κουλτούρας χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Πρόσφατα, η Grant Thornton έγινε μία από τις πρώτες επιχειρήσεις στην Ελλάδα που έλαβαν το Σήμα Ισότητας SHARE, επισφραγίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις συνεχείς προσπάθειές μας για την προώθηση της συμφιλίωσης μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής αλλά και της συμβολής μας στη διαμόρφωση μίας κοινωνίας συμπερίληψης χωρίς αποκλεισμούς και ίσων ευκαιριών για όλους τους ανθρώπους».
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναφέρουν πως οι κυριότερες δράσεις που υλοποίησαν τους τελευταίους 12 μήνες για να διασφαλίσουν τις αρχές Ενσωμάτωσης και Ίσων Ευκαιριών Εκπροσώπησης για τα δύο φύλα στο εργασιακό τους περιβάλλον είναι η προώθηση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και η δυνατότητα μεγαλύτερης ευελιξίας για τους εργαζόμενους (33%), η δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου όλοι οι εργαζόμενοι μπορούν να εκφράζουν ανοιχτά τις ιδέες τους και τους προβληματισμούς τους (27%), καθώς και η προώθηση νέων εργασιακών πρακτικών για την καλύτερη δυνατή ενασχόληση των εργαζόμενων (24%).
Από την πλευρά της, η κ. Αλεξάνδρα Μπαλτούκα, Partner, Head of Marketing & Client Experience της Grant Thornton στην Ελλάδα υπογραμμίζει: «η ίση εκπροσώπηση των φύλων και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα στο εργασιακό περιβάλλον αποτελούν πλέον βασική προτεραιότητα για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να έχει ένα βιώσιμο μέλλον. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό που πλέον κύριες δράσεις των επιχειρήσεων για τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών αφορούν στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, στην ελεύθερη έκφραση και στην αποδοχή της αυθεντικότητας των εργαζομένων, καθώς θέτουν γερές βάσεις για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος, με σεβασμό στην ατομικότητα κάθε ανθρώπου».
Latest News
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος