Μεγάλη αύξηση κερδών κατά 46% σε σχέση με το 2020, η οποία ξεπέρασε και τα μεγέθη του 2019, ανακολίνωσε ο όμιλος Jumbo. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν +19,87% σε σχέση με το 2020 και ανήλθαν σε 832 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά την κερδοφορία του 2021, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 305 εκατ. ευρώ.
«Η επίδοση αυτή οφείλεται στην αμυντική στρατηγική που ακολούθησε η διοίκηση στη διαχείριση των αποθεμάτων που οδήγησε το μικτό περιθώριο κέρδους το 2021 σε 55,7% από 51,8% το 2020. Επιπλέον συγκρατήθηκε και το λειτουργικό κόστος», όπως εκτιμά η διοίκηση του ομίλου Jumbo.
Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα και τα λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού του Ομίλου ήταν ανώτερα του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά το ποσό των 549 εκατ. ευρώ περίπου έναντι 359 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2020.
Ο Όμιλος Jumbo θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα για τη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2021, την Τρίτη 12 Απριλίου, πριν το άνοιγμα της χρηματιστηριακής συνεδρίασης.
Οι προοπτικές
Για το 2022 ο Όμιλος Jumbo προτίθεται να συνεχίσει το επενδυτικό του πρόγραμμα. Στις 18 Μαρτίου αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο υπερ-κατάστημα του Ομίλου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Μυτιλήνη. Φέτος επίσης αναμένεται να λειτουργήσει ένα ακόμα υπερκατάστημα στην Κύπρο. Όσον αφορά τη Ρουμανία εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν δύο καταστήματα, ένα νέο υπερ-κατάστημα στο Βουκουρέστι και ένα στο Sibiu.
Όσον αφορά τις πωλήσεις του Ομίλου JUMBO κατά τον Φεβρουάριο 2022 αυξήθηκαν κατά +28% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις του Ομίλου, για το πρώτο δίμηνο του 2022, πέρασαν σε θετικό τροχιά καθώς σημείωσαν αύξηση κατά +4,5%, από -14% που καταγράφηκε κατά τον Ιανουάριο του 2022. Υπενθυμίζεται ότι οι πωλήσεις του Φεβρουαρίου του 2022 συγκρίνονται με έναν αδύναμο αντίστοιχο μήνα του 2021 καθώς μέρος του δικτύου καταστημάτων Jumbo στην Ελλάδα παρέμεινε κλειστό. Η τάση που παρουσιάζει σήμερα ο Μάρτιος του 2022 είναι εξαιρετικά θετική καθώς κατά τον αντίστοιχο περσυνό μήνα, σχεδόν όλο το δίκτυο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε κλειστό καθώς και τα καταστήματα στη Βουλγαρία παρέμειναν κλειστά κατά περίπου το 1/3 του Μαρτίου του 2021. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η διοίκηση εκτιμά ότι εάν επικρατήσουν οι τρέχουσες τάσεις, οι σωρευτικές πωλήσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα είναι ανοδικές κατά διψήφιο ποσοστό (+15%) σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Επιπλέον, η απόφαση των αρχών να άρουν τους περιορισμούς στο λιανεμπόριο στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία μπορεί να βοηθήσουν τις πωλήσεις.
Aναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα:
• Ελλάδα: Τον Φεβρουάριο του 2022, το σύνολο των καταστημάτων στην Ελλάδα παρέμεινε ανοιχτό, χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Συνολικά για τον Φεβρουάριο 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας και χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές, παρουσίασαν αύξηση κατά 82% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021 όπου 30 καταστήματα από τα 52 στην Ελλάδα παρέμειναν κλειστά κατά μεγαλύτερο μέρος του μήνα. Συνολικά για το πρώτο δίμηνο του 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +16% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
• Κύπρος: Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς την επιβολή νέων περιορισμών. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις κατά τον Φεβρουάριο του 2022 εμφανίζονται αυξημένες κατά +3,5% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στην Κύπρο για τους πρώτους δύο μήνες του 2022 είναι αυξημένες κατά +52% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
• Βουλγαρία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους αυστηρούς περιορισμούς για το μεγαλύτερο διάστημα του μήνα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -25% περίπου τον Φεβρουάριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για τους πρώτους δύο μήνες του 2022 είναι μειωμένες κατά -32% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
• Ρουμανία: Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με τους ίδιους περιορισμούς. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -18% περίπου τον Φεβρουάριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Ρουμανία για τους πρώτους δύο μήνες του 2022 είναι μειωμένες κατά -20% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων