Μπορεί και η φετινή Διεθνής Έκθεση Τουρισμού ITB στο Βερολίνο, η μεγαλύτερη του είδους στον κόσμο, να γίνεται μόνο διαδικτυακά λόγω της πανδημίας, αλλά ο τουριστικός κλάδος βλέπει φως στο τέλος του τούνελ.
Γιατί, όλο και περισσότερες χώρες χαλαρώνουν τα περιοριστικά μέτρα που ισχύουν για ταξίδια, ακόμη και η Γερμανία από τα μέσα Μαρτίου θα καταργήσει σχεδόν όλους τους περιορισμούς.
Τουρ οπερέιτορ, ταξιδιωτικά γραφεία και ξενοδόχοι ελπίζουν σε ένα τουριστικά δυνατό καλοκαίρι. Η ζήτηση μάλιστα για οργανωμένα ταξίδια ανεβαίνει. Μόνη σκιά ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων DRV Νόρμπερτ Φίμπιχ την αποκαλεί «σκιά ανησυχίας».
«Καλοί οιωνοί»
Μέχρι ποιον βαθμό ο πόλεμος θα επηρεάσει την τουριστική διάθεση και τις κρατήσεις μετά από δύο χρόνια πανδημίας είναι αδύνατον να προβλεφθεί σύμφωνα με τον Φίμπιχ. Βασικά πάντως οι άνθρωποι φαίνεται να έχουν μεγάλη επιθυμία για να ταξιδέψουν.
Οι κρατήσεις για τη σημαντική καλοκαιρινή σεζόν αυξάνονται σε ταξιδιωτικά γραφεία και διαδικτυακές πύλες ταξιδίων και είναι από τις αρχές Φεβρουαρίου πάνω από το επίπεδο των εβδομάδων που προηγήθηκαν του Φεβρουαρίου του 2019.
Ωστόσο, το DRV δεν αναμένει επιστροφή στα επίπεδα προ κρίσης παρά μόνο την τουριστική σεζόν του 2023, επειδή οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί για μακρινούς προορισμούς επηρεάζουν την τουριστική κίνηση του χειμώνα. «Οι οιωνοί είναι καλοί, θα δούμε τη θερινή κίνηση να προσεγγίζει το επίπεδο πριν την πανδημία», δήλωσε πρόσφατα ο Στέφαν Μπόμερτ, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής TUI. «Από τα τέλη Ιανουαρίου η κινητικότητα είναι πάνω από τα επίπεδα του 2019». Αλλά και άλλοι μεγάλοι διοργανωτές ταξιδίων βλέπουν αυξανόμενη κίνηση στον αριθμό κρατήσεων.
«Οι κρατήσεις γίνονται βραχυπρόθεσμα ως αντίδραση στην άρση των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας, αλλά και σε πιο μακροχρόνια βάση», ανέφερε ο Ραλφ Σίλερ, επικεφαλής του ομίλου FTI. Σύμφωνα με σφυγμομέτρηση την τρίτη χρονιά της πανδημίας πάνω από το 50% των κατοίκων της Γερμανίας σχεδιάζει και πάλι ένα ταξίδι διακοπών μεγαλύτερης διάρκειας. «Από τώρα είναι βέβαιo ότι θα κάνουν διακοπές ένα ποσοστό του 57%, δηλαδή πάνω από ένας στους δύο» αναφέρει το Ίδρυμα του Αμβούργου για Μελλοντικά Θέματα της British American Tobacco (BAT). Πέρυσι το ίδιο ποσοστό ήταν γύρω στο 25% του πληθυσμού.
Όπως και τα δύο τελευταία χρόνια της πανδημίας, σφυγμομετρήσεις δείχνουν ότι οι διακοπές ανάμεσα στο νησί Ρίγκεν στη Βαλτική και το θέρετρο για σκι στο Γκάρμις-Παρτενκίρχεν της Βαυαρίας είναι πολύ δημοφιλείς. «Και μπορούμε να υποθέσουμε ότι η ζήτηση για το Πάσχα και την άνοιξη θα αυξηθεί μόλις χαλαρώσουν τα μέτρα εντός του Μαρτίου» πιστεύει ο Νόρμπερτ Κουντς, διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Τουρισμού (DTV). «Η άνοιξη του 2021 έχει δείξει ότι οι κρατήσεις αυξήθηκαν γρήγορα, όταν μπόρεσαν και πάλι οι άνθρωποι να προγραμματίσουν».
«Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν και πάλι»
Ο Κουντς υπολογίζει ότι οι προορισμοί στη Βόρεια και τη Βαλτική Θάλασσα μαζί με την περιοχή των Άλπεων θα είναι και πάλι από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τους Γερμανούς μέσα στη χώρα τους, γιατί αυτό δείχνει η μεγάλη ζήτηση. «Αλλά και οι περιοχές με λίμνες και χαμηλά βουνά προσελκύουν το τουριστικό ενδιαφέρον» προσθέτει ο Κουντς. Μεγαλύτερες ελπίδες συνδέονται και για τουρισμό στις πόλεις, που επλήγη ιδιαίτερα από την απουσία επισκεπτών από το εξωτερικό και την ακύρωση των εμπορικών εκθέσεων κι άλλων εκδηλώσεων τα 2 τελευταία χρόνια της πανδημίας. Συνολικά ωστόσο ο Κουντς δεν περιμένει ότι η τουριστική ζήτηση στη Γερμανία θα φτάσει φέτος στο επίπεδο πριν την πανδημική κρίση. «Από τη σημερινή σκοπιά η φετινή χρονιά θα είναι αναμφίβολα καλύτερη, αλλά είναι απίθανο να φτάσουμε τις επιδόσεις πριν την πανδημία». Αλλά δεν ισχύει για όλους τους τομείς του τουρισμού.
Για παράδειγμα ο κατασκηνωτικός τουρισμός από πλευράς αριθμού διανυκτερεύσεων βρίσκεται σε επίπεδα προ κορωνοϊού. Είναι και ο κλάδος που κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων επωφελήθηκε από την αυξημένη ζήτηση, γιατί θεωρήθηκε πιο ασφαλής με λιγότερες επαφές, και παρά τις μειώσεις, δεν τα κατάφερε άσχημα τα δύο πρώτα χρόνια.
Σε ό, τι αφορά στις διακοπές στο εξωτερικό, προς το παρόν οι Γερμανοί προσελκύονται από τους κλασσικούς προορισμούς της Μεσογείου, όπως Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία. Αίγυπτος και Ιταλία.
Τώρα, σε μακρινούς προορισμούς την πάνω θέση καταλαμβάνουν μεταξύ άλλων οι ΗΠΑ και η Καραϊβική. «Φαίνεται λοιπόν καθαρά ότι οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και μακριά ξανά», αναφέρει ο Σβεν Σικάρσκι, μάνατζερ τουρισμού του DER. Ο δεύτερος μεγαλύτερος γερμανικό όμιλος ταξιδιών μετά την TUI περίμενε μέχρι πρότινος μια δυνατή καλοκαιρινή σεζόν. Μέχρις ότου ήρθε η «σκιά ανησυχίας» από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Φριντερίκε Μαρκ/dpa
Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου
Πηγή: DW
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο