Οι σκληρές κυρώσεις που έχουν επιβάλει οι δυτικές χώρες κατά της ρωσικής οικονομίας φαίνεται πως οδήγησαν την βιομηχανία-σύμβολο αυτοδυναμίας της Ρωσίας, την αυτοκινητοβιομηχανία Lada, να τραβήξει… χειρόφρενο και να θέσει σε άδεια χιλιάδες υπαλλήλους της.
Η μητρική εταιρεία δεν έχει πλέον πρόσβαση σε βασικά ανταλλακτικά και προμήθειες που χρειάζεται για την κατασκευή αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να σταματήσει τη λειτουργία των εργοστασίων της.
Η εξέλιξη αυτή είναι μια ακόμα μαρτυρία πόσο έντονα πλήττεται η ρωσική οικονομία και βιομηχανία από τα μέτρα που επέβαλε η Δύση στη Μόσχα μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Ο αποκλεισμός της Ρωσίας από το διατραπεζικό σύστημα πληρωμών Swift έχει δυσκολέψει τις ρωσικές εταιρείες να συναλλάσσονται με προμηθευτές. Οι διαδρομές ανεφοδιασμού, ιδιαίτερα μέσω της Ουκρανίας, έχουν κλείσει και η υποτίμηση του ρουβλιού έχει καταστήσει πολύ πιο ακριβές τις πληρωμές για ανταλλακτικά εκτός Ρωσίας.
Παλιότερα μια τέτοια διακοπή ήταν αδιανόητη. Κατά τη διάρκεια της Σοβιετικής Ένωσης, η μητρική εταιρεία της Lada, AvtoVAZ, έχτισε ένα γιγάντιο εργοστάσιο στις όχθες του ποταμού Βόλγα, που ήταν σε θέσει να αναπτύξει και να στηρίξει μια εγχώρια αλυσίδα εφοδιασμού.
«Θα χρειαστούν μήνες ή και χρόνια για να ξεκινήσει ξανά η παραγωγή»
Σήμερα, ωστόσο, η AvtoVAZ ανήκει στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault SA και το εργοστάσιο του Togliatti βασίζεται σε ένα εργοστάσιο της Renault στη Ρουμανία για υποσυναρμολόγηση και εξαρτήματα. Περισσότερο από το 20% των εξαρτημάτων της AvtoVAZ – από συνδέσμους έως βασικά ηλεκτρονικά είδη – προέρχονται από χώρες εκτός Ρωσίας.
«Αν σταματήσει το εμπόριο, η AvtoVAZ σταματά», είπε ένα πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της AvtoVAZ. Θα χρειαστούν μήνες ή και χρόνια για να ξεκινήσει ξανά η παραγωγή χωρίς την υποστήριξη της Renault, πρόσθεσε το πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου.
Ένας εκπρόσωπος της AvtoVAZ είπε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να σταματήσει τα εργοστάσιά της τουλάχιστον έως τις 11 Μαρτίου λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών που έχει επηρεάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Αρνήθηκε ωστόσο να σχολιάσει τις κυρώσεις.
Η Ρωσία θα αντιμετωπίσει έλλειψη νέων οχημάτων εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η AvtoVAZ παραμείνουν ανενεργές. Η Lada είναι η μόνη εγχώρια μάρκα της Ρωσίας με σημαντικό μερίδιο αγοράς, αντιπροσωπεύοντας το 21% των πωλήσεων αυτοκινήτων στη Ρωσία πέρυσι, και πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναστείλει την παραγωγή οχημάτων στα εργοστάσιά τους στη Ρωσία. Η χώρα έχει περίπου 46 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι κατά μέσο όρο σχεδόν 15 ετών, σύμφωνα με τον Thomas Besson, αναλυτή στη χρηματιστηριακή εταιρεία Kepler Cheuvreux.
«Πρέπει ακόμη να μετακινηθούν, είτε η χώρα βρίσκεται σε πόλεμο είτε όχι», είπε ο κ. Μπεσόν. «Αυτό απαιτεί ακόμα κάποιος να φτιάξει τα αυτοκίνητα. Η AvtoVAZ είναι μια από τις εταιρείες με τον υψηλότερο βαθμό τοπικής ολοκλήρωσης».
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη