Σε 1,5 δισ. δολάρια μεταφράζεται η παγκόσμια ζήτηση για ελληνικό μάρμαρο, υλικό με το οποίο χτίστηκε ο Παρθενώνας κι εξακολουθεί και σήμερα να συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ευημερία της Ελλάδας. Αυτό επισήμανε σε συνέντευξή της στον κρατικό τηλεοπτικό σταθμό CGTN της Κίνας, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ), Ιουλία Χαϊδά, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της Ικτίνος Ελλάς Α.Ε.
Αύξηση των εξαγωγών
Η Ελλάδα, όπως υπογράμμισε, είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος εξαγωγέας μαρμάρου και πλακών διεθνώς και το 75% της παραγωγής της κατευθύνεται σε 120 χώρες, με τον κλάδο να σημειώνει θετική ποσοστιαία μεταβολή σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του εκτός ελληνικών συνόρων, κατά 25% το 2021, έναντι του 2020, γεγονός που τον κατέταξε στην 12η θέση της λίστας των προς εξαγωγή ελληνικών προϊόντων.
Διευκρίνισε μάλιστα ότι μέσω της οικονομικής κρίσης, ο κλάδος πάτησε «γκάζι» σε ό,τι αφορά την εξωστρέφειά του και έτσι σήμερα, «περίπου το 50% του εξαγώγιμου μαρμάρου της Ελλάδας πηγαίνει στην Κίνα, με το ποσοστό να αγγίζει το 80% όταν πρόκειται για ακατέργαστο μάρμαρο». Εξήγησε ότι πολλές από τις εταιρείες στην Κίνα που εισάγουν ελληνικό ακατέργαστο μάρμαρο, είτε το χρησιμοποιούν για εγχώρια έργα, είτε το μεταπωλούν και επισήμανε «το να πάρουμε μερίδιο από την κινεζική αγορά με τα μάρμαρά μας είναι μια ελληνική ιστορία επιτυχίας».
«Υπερδιπλάσια συνεισφορά»
Θέλοντας δε να υπογραμμίζει τη σημασία του κλάδου για την εθνική οικονομία, η κ. Χαϊδά σημείωσε ότι για κάθε ευρώ που προέρχεται από την παραγωγή του μαρμάρου, «συνεισφέρουμε περίπου 2,19 ευρώ στην οικονομία, που σημαίνει ότι έχουμε υπερδιπλάσια συνεισφορά».
Η ίδια ανέφερε ότι ο κλάδος απασχολεί 6.500 εργαζόμενους άμεσα και 18.000 εργαζόμενους έμμεσα και ανέλαβε τη δέσμευση ότι η ελληνική βιομηχανία μαρμάρου θα αυξήσει την παραγωγή της, καθώς τα προϊόντα της είναι δημοφιλή εδώ και χιλιάδες χρόνια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο