Ένας παρατεταμένος πόλεμος στην Ουκρανία κινδυνεύει να αποδειχτεί «πολύ χειρότερος» για την οικονομία της ηπείρου από την πανδημία του κορωνοϊού, προειδοποιεί ο επικεφαλής της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.
Η διακοπή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας «θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστιες αυξήσεις τιμών, έλλειψη ενέργειας και πληθωρισμό», δήλωσε στους Financial Times ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. «Θα μπορούσε να είναι πολύ επικίνδυνο για την ευρωπαϊκή και τη γερμανική οικονομία».
Κυρώσεις και πληθωρισμός
Η προειδοποίηση ενός από τους πιο γνωστούς επιχειρηματικούς ηγέτες της ηπείρου έρχεται καθώς οι δυτικές κυβερνήσεις εντείνουν τις οικονομικές προσπάθειές τους για να τιμωρήσουν τη Ρωσία, βασικό παγκόσμιο προμηθευτή προϊόντων και πρώτων υλών από φυσικό αέριο μέχρι παλλάδιο, για την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί μέχρι στιγμής – και η προοπτική ότι το Κρεμλίνο θα μπορούσε να ανταποδώσει διακόπτοντας την παροχή φυσικού αερίου στην Ευρώπη – έχουν προκαλέσει αναταραχή στις αγορές ενέργειας.
«Η απειλή αυτού του πολέμου για τη Γερμανία και την Ευρώπη είναι τεράστια», είπε ο Ντις, επισημαίνοντας ότι ο υψηλότερος πληθωρισμός θα μπορούσε να πιέσει σοβαρά τους καταναλωτές.
Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη σημείωσε νέο ρεκόρ φτάνοντας στο 5,8% τον Φεβρουάριο, ενώ προβλέπεται ότι θα αγγίξει ακόμα και το 7% εντός του έτους. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει (σ.σ., συνεδρίασε) την Πέμπτη, βρισκόμενη αντιμέτωπη με την απειλή τόσο της ανόδου των τιμών όσο και της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης.
Εξάρτηση
Η μεγαλύτερη εξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία για τις ενεργειακές της ανάγκες έχει ήδη οδηγήσει σε αποκλίσεις σχετικά με τις ενεργειακές κυρώσεις, με τη Γερμανία να επιλέγει να μην ακολουθήσει τις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα στην επιβολή πλήρους εμπάργκο πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η Ρωσία προμηθεύει το 45% των εισαγωγών φυσικού αερίου της Ευρώπης που θερμαίνουν σπίτια και βοηθούν στην τροφοδοσία του μεταποιητικού τομέα της ηπείρου.
«Για μια κοινωνία όπως η Γερμανία, που εξαρτάται από τη ρωσική ενέργεια, τις πρώτες ύλες… αν φαντάζεστε ένα σενάριο όπου θα διακόπταμε τις επιχειρηματικές σχέσεις με τη Ρωσία, κάτι που πιθανότατα θα έπρεπε να κάνουμε εάν αυτή η σύγκρουση [δεν σταματήσει], δεν θα μπορούσατε να αγοράζετε πια ενέργεια και αυτό θα οδηγούσε σε μια κατάσταση που θα μπορούσε να επηρεάσει την Ευρώπη και τη Γερμανία σημαντικά», είπε ο Ντις.
Το αφεντικό της VW τόνισε ότι είναι υπέρ των «μέγιστων κυρώσεων», αλλά όταν αυτές επιβληθούν «πρέπει να επιστρέψουμε στις διαπραγματεύσεις, στο διάλογο, γιατί το μόνο που δεν θέλουμε είναι ένας ατέρμονος πόλεμος στην Ουκρανία».
Covid, ημιαγωγοί, πόλεμος
Η VW, η οποία απασχολεί 500.000 υπαλλήλους στην Ευρώπη, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα διακοπή της παραγωγής οχημάτων στη Ρωσία «μέχρι νεωτέρας», αναστέλλοντας τη λειτουργία των εργοστασίων της στην Καλούγκα και στο Νίζνι Νόβγκοροντ. Οι αντίπαλοι γερμανικοί όμιλοι BMW και Mercedes έχουν επίσης σταματήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις στη Ρωσία.
Στον απόηχο της διακοπής στην αλυσίδα εφοδιασμού που προκλήθηκε στην αρχή της πανδημίας το 2020, η VW αναγκάστηκε να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή σε εργοστάσια στη Γερμανία λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Έχει δυσκολευτεί να εξασφαλίσει ηλεκτρικά καλώδια που παράγονται συνήθως από εταιρείες που εδρεύουν στην Ουκρανία.
Ο Ντις προειδοποίησε ότι η VW και ευρύτερα η ευρωπαϊκή οικονομία θα μπορούσαν σύντομα να αντιμετωπίσουν πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από τα εμπόδια στον εφοδιασμό. «Διαχειριστήκαμε το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς και τον Covid… αρκετά καλά», είπε, αναφερόμενος στην έλλειψη τσιπ που μαστίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και πάνω από ένα χρόνο.
Αν και η VW έχει 7.000 υπαλλήλους στη Ρωσία, η αγορά δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη συνολική της δραστηριότητα. Η VW και οι υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου της, Skoda, Audi και Porsche, πούλησαν λίγο περισσότερα από 204.000 αυτοκίνητα στη Ρωσία πέρυσι, σε σύνολο 9 εκατομμυρίων παγκοσμίως.
Latest News
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen