
Ένας παρατεταμένος πόλεμος στην Ουκρανία κινδυνεύει να αποδειχτεί «πολύ χειρότερος» για την οικονομία της ηπείρου από την πανδημία του κορωνοϊού, προειδοποιεί ο επικεφαλής της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.
Η διακοπή της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας «θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστιες αυξήσεις τιμών, έλλειψη ενέργειας και πληθωρισμό», δήλωσε στους Financial Times ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. «Θα μπορούσε να είναι πολύ επικίνδυνο για την ευρωπαϊκή και τη γερμανική οικονομία».
Κυρώσεις και πληθωρισμός
Η προειδοποίηση ενός από τους πιο γνωστούς επιχειρηματικούς ηγέτες της ηπείρου έρχεται καθώς οι δυτικές κυβερνήσεις εντείνουν τις οικονομικές προσπάθειές τους για να τιμωρήσουν τη Ρωσία, βασικό παγκόσμιο προμηθευτή προϊόντων και πρώτων υλών από φυσικό αέριο μέχρι παλλάδιο, για την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί μέχρι στιγμής – και η προοπτική ότι το Κρεμλίνο θα μπορούσε να ανταποδώσει διακόπτοντας την παροχή φυσικού αερίου στην Ευρώπη – έχουν προκαλέσει αναταραχή στις αγορές ενέργειας.
«Η απειλή αυτού του πολέμου για τη Γερμανία και την Ευρώπη είναι τεράστια», είπε ο Ντις, επισημαίνοντας ότι ο υψηλότερος πληθωρισμός θα μπορούσε να πιέσει σοβαρά τους καταναλωτές.
Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη σημείωσε νέο ρεκόρ φτάνοντας στο 5,8% τον Φεβρουάριο, ενώ προβλέπεται ότι θα αγγίξει ακόμα και το 7% εντός του έτους. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει (σ.σ., συνεδρίασε) την Πέμπτη, βρισκόμενη αντιμέτωπη με την απειλή τόσο της ανόδου των τιμών όσο και της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης.
Εξάρτηση
Η μεγαλύτερη εξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία για τις ενεργειακές της ανάγκες έχει ήδη οδηγήσει σε αποκλίσεις σχετικά με τις ενεργειακές κυρώσεις, με τη Γερμανία να επιλέγει να μην ακολουθήσει τις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα στην επιβολή πλήρους εμπάργκο πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η Ρωσία προμηθεύει το 45% των εισαγωγών φυσικού αερίου της Ευρώπης που θερμαίνουν σπίτια και βοηθούν στην τροφοδοσία του μεταποιητικού τομέα της ηπείρου.
«Για μια κοινωνία όπως η Γερμανία, που εξαρτάται από τη ρωσική ενέργεια, τις πρώτες ύλες… αν φαντάζεστε ένα σενάριο όπου θα διακόπταμε τις επιχειρηματικές σχέσεις με τη Ρωσία, κάτι που πιθανότατα θα έπρεπε να κάνουμε εάν αυτή η σύγκρουση [δεν σταματήσει], δεν θα μπορούσατε να αγοράζετε πια ενέργεια και αυτό θα οδηγούσε σε μια κατάσταση που θα μπορούσε να επηρεάσει την Ευρώπη και τη Γερμανία σημαντικά», είπε ο Ντις.
Το αφεντικό της VW τόνισε ότι είναι υπέρ των «μέγιστων κυρώσεων», αλλά όταν αυτές επιβληθούν «πρέπει να επιστρέψουμε στις διαπραγματεύσεις, στο διάλογο, γιατί το μόνο που δεν θέλουμε είναι ένας ατέρμονος πόλεμος στην Ουκρανία».
Covid, ημιαγωγοί, πόλεμος
Η VW, η οποία απασχολεί 500.000 υπαλλήλους στην Ευρώπη, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα διακοπή της παραγωγής οχημάτων στη Ρωσία «μέχρι νεωτέρας», αναστέλλοντας τη λειτουργία των εργοστασίων της στην Καλούγκα και στο Νίζνι Νόβγκοροντ. Οι αντίπαλοι γερμανικοί όμιλοι BMW και Mercedes έχουν επίσης σταματήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις στη Ρωσία.
Στον απόηχο της διακοπής στην αλυσίδα εφοδιασμού που προκλήθηκε στην αρχή της πανδημίας το 2020, η VW αναγκάστηκε να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή σε εργοστάσια στη Γερμανία λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Έχει δυσκολευτεί να εξασφαλίσει ηλεκτρικά καλώδια που παράγονται συνήθως από εταιρείες που εδρεύουν στην Ουκρανία.
Ο Ντις προειδοποίησε ότι η VW και ευρύτερα η ευρωπαϊκή οικονομία θα μπορούσαν σύντομα να αντιμετωπίσουν πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από τα εμπόδια στον εφοδιασμό. «Διαχειριστήκαμε το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς και τον Covid… αρκετά καλά», είπε, αναφερόμενος στην έλλειψη τσιπ που μαστίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες εδώ και πάνω από ένα χρόνο.
Αν και η VW έχει 7.000 υπαλλήλους στη Ρωσία, η αγορά δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη συνολική της δραστηριότητα. Η VW και οι υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου της, Skoda, Audi και Porsche, πούλησαν λίγο περισσότερα από 204.000 αυτοκίνητα στη Ρωσία πέρυσι, σε σύνολο 9 εκατομμυρίων παγκοσμίως.


Latest News

Κατακόρυφη η πτώση για την Gucci - Διψήφια η μείωση πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο
Οι πωλήσεις της Gucci κατακρημνίζονται καθώς o μητρικός όμιλος Kering προσπαθεί -χωρίς επιτυχία- να αναζωογονήσει τη ζήτηση

Η Nissan θα επενδύσει 1,4 δισ δολ στην Κίνα για να αυξήσει τις πωλήσεις
H Nissan θα λανσάρει 10 νέα οχήματα στην Κίνα μέχρι το καλοκαίρι του 2027

Σκοτ Μπέσεντ: Υπάρχει ευκαιρία για μια «μεγάλη εμπορική συμφωνία» μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ
Ο Μπέσεντ παρουσίασε αυτό που ονόμασε «σχέδιο για την αποκατάσταση της ισορροπίας στο παγκόσμιο χρηματοοικονομικό σύστημα

Αύξηση εσόδων και κερδών για τη General Dynamics στο πρώτο τρίμηνο
Η General Dynamics ανακοίνωσε, για το πρωτο τρίμηνο, έσοδα 12,2 δισ. δολαρίων και κέρδη ύψους 994 εκατ. δολαρίων

Χρυσά μπόνους 80 εκατ. δολ. μοίρασε η Goldman Sachs σε Σόλομον και Γουόλντρον
Η πρόταση για το μπόνους στην ηγεσία της Goldman Sachs πυροδότησε διαμάχη ιδίως για το ύψος του ποσού

Τεράστια η ζημιά απο τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις Τραμπ, λέει ο Ρίτσαρντ Μπράνσον
Ο Ρίτσαρντ Μπράνσον, ιδρυτής της Virgin, προειδοποίησε ότι οι «ασταθείς και απρόβλεπτες» ενέργειες του Λευκού Οίκου υπονομεύουν τις επιχειρήσεις

Πίσω ολοταχώς - Ο Τραμπ εξετάζει μειώσεις στους δασμούς που επέβαλε στην Κίνα
Σε δημοσίευμα της WSJ σημειώνεται ότι οι δασμοί στην Κίνα πιθανότατα θα μειωθούν σε περίπου 50% με 65%

Απογοητευμένοι οι Αμερικανοί από την οικονομική πολιτική Τραμπ - H δημοσκόπηση του Reuters
Οι Αμερικανοί εξέλεξαν τον Ντόναλντ Τραμπ με την ελπίδα να ενισχύσει την οικονομία, αλλά 3 μήνες μετά την ορκομωσία του πολλοί φαίνονται απογοητευμένοι
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Ποιοι θα καλύψουν τις θέσεις εργασίας στον αμερικανικό χάλυβα;
Τι θα χρειαστεί για να επιτύχει το όραμα του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για έναν ανεπτυγμένο βιομηχανικό τομέα στις ΗΠΑ