«Η ανελέητη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία συνεχίζεται. Οι άμαχοι δέχονται ανελέητες επιθέσεις, μεταξύ άλλων σε σχολεία, πολυκατοικίες και νοσοκομεία. Και παρά τις επανειλημμένες προσφορές από την ουκρανική πλευρά, η Ρωσία δεν έχει δείξει καμία προθυμία να εμπλακεί σοβαρά μέχρι στιγμής σε διαπραγματεύσεις για μια διπλωματική λύση. Αντίθετα, το μόνο που ακούμε είναι νέα ψέματα και ψευδείς κατηγορίες. Και κυνικά, οι ανθρωπιστικοί διάδρομοι είτε δεν έχουν ανοίξει ακόμη είτε βομβαρδίζονται από τις ρωσικές δυνάμεις λίγο μετά την ανακοίνωσή τους».
Με αυτά τα λόγια η επικεφαλής της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προανήγγειλε έναν ακόμα γύρο κυρώσεων κατά της Μόσχας, τον τέταρτο κατά σειρά.
Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε αδιάκοπα για να ενισχύσουμε την οικονομική πίεση εναντίον του Κρεμλίνου, είπε η πρόεδρος της Κομισιόν, υπογραμμίζοντας ότι τα τρία σαρωτικά κύματα κυρώσεων που έχουν ήδη επιβληθεί έχουν ήδη καταφέρει σημαντικό πλήγμα στη ρωσική οικονομία.
«Το ρούβλι έχει πέσει κατακόρυφα. Πολλές βασικές ρωσικές τράπεζες είναι αποκομμένες από το διεθνές τραπεζικό σύστημα. Οι εταιρείες εγκαταλείπουν τη χώρα, η μία μετά την άλλη, μη θέλοντας να συνδεθούν τα brand τους με ένα δολοφονικό καθεστώς» υπογράμμισε και προανήγγειλε ένα νέο «τέταρτο πακέτο μέτρων για την περαιτέρω απομόνωση της Ρωσίας και την εξάντληση των πόρων που χρησιμοποιεί για τη χρηματοδότηση αυτού του βάρβαρου πολέμου».
Τα μέτρα
Πρώτον, η ΕΕ θα αρνηθεί στη Ρωσία το καθεστώς του πιο ευνοημένου έθνους στις ευρωπαϊκές αγορές. Αυτό θα ανακαλέσει σημαντικά οφέλη που απολαμβάνει η Ρωσία ως μέλος του ΠΟΕ. Οι ρωσικές εταιρείες δεν θα έχουν πλέον προνομιακή μεταχείριση στις οικονομίες μας. Θα καταβληθεί επίσης προσπάθεια να ανασταλούν τα δικαιώματα συμμετοχής της Ρωσίας σε κορυφαίους πολυμερείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας. Και θα διασφαλιστεί ότι η Ρωσία δεν μπορεί να λάβει χρηματοδότηση, δάνεια ή άλλα οφέλη από αυτά τα ιδρύματα.
Δεύτερον, θα συνεχιστεί η πίεση στις ρωσικές ελίτ που βρίσκονται κοντά στον Πούτιν καθώς και τις οικογένειές τους και τους βοηθούς τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι Υπουργοί Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών της G7 θα συναντηθούν την επόμενη εβδομάδα για να συντονίσουν την ομάδα εργασίας που δημιουργήθηκε με στόχο τους φίλους του Πούτιν.
Τρίτον, θα διασφαλιστεί ότι το ρωσικό κράτος και οι ελίτ του δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν κρυπτονομίσματα για να παρακάμψουν τις κυρώσεις. «Θα σταματήσουμε την ομάδα που βρίσκεται κοντά στον Πούτιν και τους αρχιτέκτονες του πολέμου του από το να χρησιμοποιούν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία για να μεγαλώσουν και να μεταφέρουν τον πλούτο τους», είπε χαρακτηριστικά η επικεφαλής της Κομισιόν.
Τέταρτον, θα απαγορευτεί η εξαγωγή οποιωνδήποτε προϊόντων πολυτελείας της ΕΕ από τις χώρες μας στη Ρωσία, ως άμεσο πλήγμα για τη ρωσική ελίτ. Όσοι συντηρούν την πολεμική μηχανή του Πούτιν δεν θα πρέπει πλέον να μπορούν να απολαμβάνουν τον πλούσιο τρόπο ζωής τους ενώ βόμβες πέφτουν σε αθώους ανθρώπους στην Ουκρανία.
Πέμπτον, πολύ σημαντικό, θα απαγορευτεί η εισαγωγή βασικών αγαθών στον τομέα του σιδήρου και του χάλυβα από τη Ρωσική Ομοσπονδία. Αυτό θα χτυπήσει έναν κεντρικό τομέα του συστήματος της Ρωσίας, θα του στερήσει δισεκατομμύρια έσοδα από τις εξαγωγές και θα διασφαλίσει ότι οι πολίτες μας δεν επιδοτούν τον πόλεμο του Πούτιν.
Τέλος, θα προταθεί η απαγόρευση νέων ευρωπαϊκών επενδύσεων στον ενεργειακό τομέα της Ρωσίας. Γιατί δεν πρέπει να τροφοδοτούμε την ενεργειακή εξάρτηση που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Αυτή η απαγόρευση θα καλύψει όλες τις επενδύσεις, τις μεταφορές τεχνολογίας, τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, κ.λπ., για την εξερεύνηση και παραγωγή ενέργειας – και ως εκ τούτου θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στον Πούτιν.
«Η ΕΕ στέκεται σταθερά στο πλευρό του γενναίου λαού της Ουκρανίας» υπογράμμισε η κ. φον ντερ Λάιεν, προσθέτοντας ότι «αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, μόλις σήμερα το πρωί, εκταμιεύσαμε 300 εκατομμύρια ευρώ σε επείγουσα μακροοικονομική χρηματοδοτική βοήθεια για τη στήριξη των οικονομικών της Ουκρανίας. Αυτή είναι η πρώτη δόση του πακέτου οικονομικής βοήθειας ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Θα ακολουθήσουν κι άλλα»
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους